Alibaba: Οδηγός για την εισαγωγή ελληνικών επιχειρήσεων στην κινεζική αγορά
Το μέγεθος της Alibaba στην κινεζική αγορά παρουσίασε η Christina Fontana, senior manager business development της εταιρίας Alibaba, στο πλαίσιο της παρουσίασης που κάνει η κινεζική εταιρία στο ελληνικό επενδυτικό κοινό και που διοργανώνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Το στέλεχος της εταιρίας ανέφερε πως η Alibaba πουλά γύρω στα 40 εκατ. δέματα στην κινεζική αγορά καθημερινά, την ώρα που ο αντίστοιχος αριθμός πακέτων για την Amazon ανέρχεται στα 6 – 7 εκατ. δέματα.
Η κα. Fontana, παρουσιάζοντας την πλατφόρμα Tmall Global, επεσήμανε ότι πρόκειται για μία από τις 35 πλατφόρμες της Alibaba, που αφορά εξαγωγές προϊόντων b2c στην Κίνα, είπε ότι ήδη 13 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται μέσω της πλατφόρμας (Follie Follie κ.α.) και τόνισε πώς η εμπορική διείσδυση στη κινεζική αγορά δεν είναι μία εύκολη υπόθεση.
Απαιτούνται σχέδιο, στόχοι και κατανόηση της κινεζικής κουλτούρας, για να έχει μία επιχείρηση καλά αποτελέσματα.
Η πλατφόρμα δίνει την ευκαιρία για αρχική είσοδο στη κινεζική αγορά χωρίς φυσική παρουσία, προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να αποκτήσει τα δεδομένα ώστε να μπορέσει μετά από 2 -3 χρόνια να αποκτήσει την απαιτούμενη υποδομή στο κινεζικό έδαφος.
Το κόστος για την τοποθέτηση στην πύλη της Tmall ξεκινά από 5.000 δολ. και φτάνει ως και 10.000 δολ., ανάλογα με το είδος του προϊόντος, ενώ υπάρχει η υποχρέωση της καταβολής προμήθειας επί των πωλήσεων που κυμαίνεται από 1% ως 5% και επιπλέον 1% για το διασυνοριακό εμπόριο.
Αναφερόμενη στα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας η κυρία Φοντάνα είπε ακόμη ότι παρέχει στον Έλληνα συνεργάτη την παρουσίασης στατιστικών στοιχείων σε πραγματικό χρόνο, όπως επί παραδείγματι δημογραφικά στοιχεία, η ηλικιακή διάρθρωση των καταναλωτών και από ποιες περιοχές προέρχονται.
Το σχόλιο σας