Τεχνητή Νοημοσύνη: Τα chatbots είναι η φωνή του καταναλωτή
Πηγή: CX Today
Με τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων να βρίσκονται στο απόγειό τους, τα chatbots γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Είτε οι χρήστες είναι απλοί καταναλωτές είτε πρόκειται για επιχειρήσεις.
Τι είναι όμως τα chatbots; Ουσιαστικά, πρόκειται για συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence ή απλά AI) τα οποία έρχονται σε απευθείας επαφή με τον «πελάτη» είτε μέσω μηνύματος κειμένου ή μέσω φωνής.
Παρά την πολυπλοκότητα των συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης, Μηχανικής Μάθησης (machine learning – ML) και διαδικασίας επεξεργασίας και απόδοσης φυσικής γλώσσας (natural language processing – NLP) που αναλαμβάνουν να σηκώσουν το βάρος της επικοινωνίας της μηχανής με τον άνθρωπο, υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες και εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ενός chatbot.
Η ευκολία και η προσβασιμότητα στη δημιουργία ενός προσαρμόσιμου bot παράλληλα με την αυξημένη χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων αποδεικνύει μόνο την ανάπτυξη και τη δύναμη που θα ωθήσει τη βιομηχανία chatbot προς τα εμπρός. Καθώς ο κλάδος ωριμάζει, η τεχνολογία AI συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται συνεχώς.
Οι προβλέψεις για την αγορά
Καθώς τα chatbots συνεχίζουν να μειώνουν τα λειτουργικά κόστη για της επιχειρήσεις, το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς πιθανότατα θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Chatbots χρησιμοποιούνται σε μια ποικιλία κλάδων: στο μάρκετινγκ, στις πληρωμές, στην επεξεργασία δεδομένων. Ωστόσο, κυρίαρχος τομέας θα πρέπει να θεωρείται η παροχή υπηρεσιών.
Σύμφωνα με ανάλυση του Insider Intelligence, έως το 2024 οι καταναλωτές θα αγοράζουν προϊόντα μέσω chatbots που θα φτάνουν σε αξία τα 142 δισεκατομμύρια δολάρια. Το αντίστοιχο ποσό το 2019 ήταν μόλις 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ήδη οι καταναλωτές ουσιαστικά απαιτούν παροχή υπηρεσιών όλο το 24ωρο για μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών, από την τραπεζική και τα οικονομικά μέχρι τον τομείς της υγείας και της ευεξίας. Σαν αποτέλεσμα αυτής της τάσης οι εταιρείες αναζητούν την ταχεία ανάπτυξη chatbots και εικονικών βοηθών που θα είναι σε θέση να απαντούν σε οποιαδήποτε ερώτηση μπορεί να έχει ο καταναλωτής, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
Σχεδόν το 40% των χρηστών του διαδικτύου παγκοσμίως προτιμούν να αλληλοεπιδρούν με chatbots και παράλληλα όλες οι κύριες βιομηχανίες στρέφονται στις ψηφιακές τεχνολογίες.
Chatbots: Τι προσφέρουν, ποιες είναι οι προβλέψεις
Από τις μεγαλύτερες προόδους της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης τα τελευταία χρόνια είναι στους τομείς της ικανότητας αντίληψης και της γνωστικής λειτουργίας.
Συστήματα Μηχανικής Μάθησης πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν επαρκώς από τη λήψη αποφάσεων για συναλλαγές στη Wall Street μέχρι να προβλέψουν εάν ένας χρήστης θα κάνει «κλικ» σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.
Επιπροσθέτως, τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ερευνητικούς σκοπούς ή για να βοηθήσουν σε επίπεδο αναγνωσιμότητας μίας μάρκας.
Επιπλέον, επειδή τα chatbots μπορούν να μιμηθούν ανθρώπινες συμπεριφορές μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως επίσης μπορούν να προσφέρουν φυσική απόδοση φωνής, κάθε επικοινωνία με πελάτη και η συνακόλουθη συλλογή δεδομένων ουσιαστικά βελτιώνει την ικανότητά τους να κατανοούν τις μελλοντικές προθέσεις τους.
Η Insider Intelligence εκτιμά ότι έως το 73% των εργασιών διαχειριστή της υγειονομικής περίθαλψης θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη και η υιοθέτηση chatbots θα μπορούσε να εξοικονομήσει 11 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, των τραπεζών και του λιανικού εμπορίου έως το 2023.
Καθώς περισσότερες επιχειρήσεις και καταναλωτές χρησιμοποιούν chatbots, τόσο περισσότερη ζήτηση θα υπάρχει για καλύτερη ανάπτυξη των chatbot, διευκολύνοντας έτσι τις εταιρείες να τα εφαρμόσουν στην επιχείρησή τους.
Το οικοσύστημα των chatbots
Το οικοσύστημα των chatbots επεκτείνεται ταχύτατα με τις υποκείμενες τεχνολογίες και τις πλατφόρμες για chatbots να περιλαμβάνουν κανάλια ανάπτυξης, chatbot τρίτων, εταιρείες που παρέχουν την τεχνολογία για τη δημιουργία chatbot και εγγενή ρομπότ.
Τα κανάλια ανάπτυξης, όπως οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, τα δίκτυα cloud, τα SMS και οι εφαρμογές διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι οι κύριοι χώροι όπου τα chatbot ζουν και αλληλοεπιδρούν με τους χρήστες. Τα chatbot τρίτων είναι επωνυμίες και επιχειρήσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας πελάτης, για παράδειγμα, για να παραγγείλει ένα Uber μέσω του Facebook Messenger.
Οι εταιρείες κατασκευής bot είναι συνήθως τρίτα μέρη που χρησιμοποιούν τεχνολογία AI για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν το δικό τους chatbot σε μια πλατφόρμα. Τέλος, τα εγγενή ρομπότ δημιουργούνται από την πλατφόρμα ή την εφαρμογή στην οποία λειτουργούν (για παράδειγμα, το Siri της Apple ή το Google Assistant).
Όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες συνεχίζουν να ανακοινώνουν την υποστήριξή τους για chatbot εντός της δικής τους επιχείρησης, όπως το LinkedIn, τα Starbucks, η British Airways και το eBay. Οι βασικοί παίκτες της βιομηχανίας chatbot, όπως το Facebook, η Google και η Microsoft, επενδύουν στην ανάπτυξη τεχνολογιών chatbot εδώ και χρόνια και συνεχίζουν να εργάζονται σε μεγάλα έργα bot.
Παράλληλα, η άνοδος της χρήσης chatbot έχει δημιουργήσει και μία… άφθονη παραγωγή startup επιχειρήσεων στο συγκεκριμένο αντικείμενο και σε διάφορους κλάδους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας