Δανάη Μπεζαντάκου στο pagenews.gr: Ο κλάδος της ναυτιλίας αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας μας
Η Δανάη Μπεζαντάκου είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, Γενική Γραμματέας του International Propeller Club (Port of Piraeus). Παράλληλα, είναι ιδρύτρια και πρόεδρος σε πληθώρα οργανισμών ενώ έχει δημιουργήσει το iforu – Greek Mentoring Network σε συνεργασία με άλλες 7 γυναίκες επιχειρηματίες, ένα δίκτυο που στοχεύει στην δικτύωση και την καθοδήγηση νέων γυναικών επιχειρηματιών.
Είναι Πρόεδρος και Ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Αποφοίτων Προγραμμάτων του Υπουργείου Εξωτερικών της Αμερικής, Hellenic – U.S. Alumni Αssociation. Στο πλαίσιο της 80ης επετείου από την έναρξη του «International Visitor Leadership Program» (IVLP) του Υπουργείου Εξωτερικών των Η.Π.Α., στο οποίο έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 225.000 εκπρόσωποι από όλα τα μέρη του κόσμου, συγκαταλέχθηκε στα #80facesofexchange ανάμεσα σε προσωπικότητες οι οποίες έβαλαν την σφραγίδα τους στο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, μεταξύ των οποίων οι πρώην Πρωθυπουργοί του Ηνωμένου Βασιλείου Margaret Thatcher και Τony Blair και η Jacinda Ardern, Πρωθυπουργός της Νέας Ζηλανδίας.
Μια από τις πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες της κ. Μπεζαντάκου είναι η ίδρυση του Young Executives Shipping (YES) Forum – την πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου μεταξύ στελεχών και νέων φοιτητών της Ναυτιλίας και του Θαλάσσιου Τουρισμού. Το YES to Shipping Forum και το YES to Sea Tourism Forum λαμβάνουν χώρα στα Ποσειδώνια (από το 2016) και στα Posidonia Sea Tourism ( από το 2017) αντίστοιχα.
Η κ. Μπεζαντάκου μίλησε στο pagenews.gr και τη Σοφία Χύτου για τον κλάδο της ναυτιλίας, την πανδημία του κορωνοϊού και το αν και κατά πόσο επηρέασε το συγκεκριμένο χώρο, τους νέους, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα κ.α
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη
Πως μπορέσατε να επιβιώσετε στον ανδροκρατούμενο χώρο της ναυτιλίας; Είναι ένας συνδυασμός γνώσεων, ταλέντου και δεξιοτήτων ή και κάτι άλλο;
Είναι αλήθεια ότι στο χώρο της ναυτιλίας οι γυναίκες είμαστε πολύ λιγότερες, όπως είναι επίσης αλήθεια ότι πια γίνονται συντονισμένες ενέργειες από πολλούς οργανισμούς και φορείς και η ναυτιλία πια γίνεται ολοένα και περισσότερο πρώτη επιλογή από τις γυναίκες. Αυτό βέβαια είναι ένα στατιστικό συμπέρασμα το οποίο οφείλω να ομολογήσω πως εμένα δεν με επηρέασε. Η δύναμή μου προέρχεται από την ακλόνητη αγάπη μου για το αντικείμενό μου. Κατά τη γνώμη μου, για να πετύχουμε σε ό,τι κάνουμε χρειάζονται τρία πράγματα: αγάπη, δικαιοσύνη, και όρια. Αυτά είναι τα όπλα για να πατάμε γερά και να μην αφήνουμε περιθώριο σε κανέναν να μας προσβάλει. Είναι προφανές ότι υπάρχουν πράγματα που με λυπούν, όμως ποτέ δεν παίρνω το μέρος των ανδρών ή των γυναικών σε περιπτώσεις αδικίας. Ποτέ δεν αρνήθηκα τη γυναικεία φύση μου, ποτέ δεν σταμάτησα να περιποιούμαι τον εαυτό μου σαν γυναίκα, με σκοπό να επιβληθώ στους άνδρες συναδέλφους μου. Η πορεία μου είναι αυτή που δείχνει ποια είμαι και κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας κάποιες φορές χρειάστηκε να σκεφτώ «out οf the box».
Είστε η εμπνεύστρια και η επικεφαλής του YES FORUM που δίνει την ευκαιρία σε νέους να ασχοληθούν με το χώρο της ναυτιλίας. Βλέπετε ενδιαφέρον από την πλευρά των νέων;
Η πλατφόρμα του Young Executives & Students (ΥΕS) Forum ενθαρρύνει τον διάλογο μεταξύ αφενός Nέων (μαθητών, φοιτητών, αποφοίτων, νεαρών στελεχών) που προσδοκούν να γνωρίσουν τη ναυτιλία και να παραμείνουν για σπουδές και εργασία εντός συνόρων και αφετέρου καταξιωμένων Στελεχών και Καπεταναίων της Ναυτιλιακής Κοινότητας, με στόχο την υποστήριξη της δημιουργίας της επόμενης γενιάς που θα στελεχώσει τις Ελληνικές Ναυτιλιακές εταιρείες και πλοία και θα κληθεί να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία μας παγκοσμίως.
Στους ανοιχτούς διαλόγους και τις δράσεις που πραγματοποιεί το YES FORUΜ οι οποίοι προσανατολίζονται στην παρουσίαση του φάσματος του Ελληνικού πλέγματος και των ευκαιριών που αυτό προσφέρει, στην προαγωγή της Ελληνικής Ναυτιλιακής Ιστορίας και ναυτοσύνης, και στην ένταξη της ναυτιλίας στα σχολεία και τις ημέρες καριέρας που αυτά διοργανώνουν έχουν λάβει μέρος πάνω από 100,000 συμμετέχοντες.
Το ενδιαφέρον για τον κλάδο της ναυτιλίας συνεχώς αυξάνεται αφού αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας μας, αλλά και είμαστε περήφανοι ως Έλληνες, αφού είμαστε πρώτοι παγκοσμίως αφού το 20% του παγκοσμίου και το 58 % του Ευρωπαϊκού στόλου είναι Ελληνικών Συμφερόντων. Το ναυτικό πλέγμα που αποτελείται τόσο από ναυτιλιακές Εταιρείες (πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες) και Εταιρείες Ναυτιλιακών Υπηρεσιών προσφέρει μια πλειάδα επαγγελματικών ευκαιριών στην Αττική μόνο απασχαλούνται σχεδόν 200.000 εργαζόμενοι σε 2.000 Εταιρείες.
Ποια συμβουλή θα θέλατε να δώσετε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο της ναυτιλίας;
Μακάρι να ήταν μόνο μία! Πρέπει να εκμεταλλευτούν τον χρόνο που βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο συμμετέχοντας σε εθελοντικούς οργανισμούς ώστε να αναπτύξουν soft & hard skills. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να έχουν τελειοποιήσει τα Αγγλικά τους. Δεν πρέπει να βιάζονται για το μεταπτυχιακό, καλό είναι να έχουν ξεκινήσει δουλειά και κατόπιν να επιλέξουν τι τους ταιριάζει. Απαραίτητο το προφίλ στο Linkedin και η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων και του διαδικτύου ώστε να είναι ενήμεροι για το τι συμβαίνει στην αγορά και φυσικά να διαβάζουν και να εξελίσσονται συνεχώς.
Ακόμα πολύ βασικό είναι να το ηθικό κομμάτι! Πρέπει οι νέοι που εισέρχονται στο χώρο να έχουν αρχές, να μην ξεχνούν από που ξεκίνησαν και ποιοι τους βοήθησαν και να είναι υπέρμαχοι του ευ αγωνίζεσθε.
Ο χώρος της ναυτιλίας αποτελεί ένα από τα ατού της ελληνικής οικονομίας. Επηρέασε συνολικά και τον τομέα αυτό η σχεδόν διετής υγειονομική κρίση;
Η ναυτιλία είναι το μόνο επάγγελμα που συνέχισε να ασκείται ανελλιπώς σε όλη τη διάρκεια τού κορωνοϊού. Ο τουρισμός στην Ελλάδα επλήγη περισσότερο επειδή ακυρώθηκαν όλες οι πτήσεις. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί κάτι τέτοιο; Τα πλοία όμως δεν σταμάτησαν ούτε μία μέρα να μεταφέρουν προϊόντα υποστηρίζοντας την πρώτη γραμμή ( γιατρούς, σουπερ μάρκετ κτλ). Η ναυτιλία είχε μάθε να λειτουργεί απομακρυσμένα και σε βάση 24/7. Το πλοίο πάντα βρίσκεται μακριά από το γραφείο, σε άλλη ζώνη ώρας και δεν έχει ωράριο…συνεπώς δεν έχουμε και εμείς. Για τους άλλους κλάδους πάντα ήμασταν οι περίεργοι, τώρα γίναμε το νορμάλ. Φυσικά και εδώ υπήρξαν προβλήματα. Χαρακτηριστικό ότι για πολλούς μήνες δεν μπορούσαν να γίνουν αλλαγές πληρωμάτων αφού τα λιμάνια ήταν κλειστά , με αποτέλεσμα ναυτικοί να βρίσκονται για πάνω από ένα χρόνο εν πλω. Τα πράγματα πλέον έχουν βελτιωθεί αρκετά, αλλά η πανδημία έχει επιφέρει πολλούς κανονισμούς και επιπλέον περιορισμούς.
Αποτελείται και μέντορας για πολλές γυναίκες στο χώρο της επιχειρηματικότητας μέσω του iforU. Εκτιμάτε πως έχουν γίνει βήματα και στη χώρα μας ώστε να ενταχθούν όλο και περισσότερες γυναίκες; Έχετε κάποια παραδείγματα success stories;
Γίνεται πολύς λόγος για τη γυναικεία ενδυνάμωση και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος τής ίδρυσης αυτού του σωματείου. To 2011, όταν δημιουργήσαμε το iforU, ήμασταν το πρώτο δίκτυο καθοδήγησης, μέσω mentoring και networking, για την ανάπτυξη τής γυναικείας μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Σκοπός μας ήταν η ενθάρρυνση των νέων γυναικών, ώστε να εξελίσσονται, να πιστεύουν στον εαυτό τους και να αγαπούν αυτό που κάνουν χωρίς να παραιτούνται όταν φτιάχνουν οικογένεια και γίνονται «μανούλες». Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, γιατί η ζωή δεν είναι αγώνας δρόμου. Η κόρη μου είναι 13 ετών και από νωρίς έχει καταλάβει ότι θα είναι και η ίδια πολύ καλύτερα αν η μητέρα της κάνει αυτό που αγαπάει και είναι ευχαριστημένη από τον εαυτό της. Όλοι οι νόμοι που ψηφίζονται τώρα είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιων συζητήσεων και διεκδικήσεων ετών. Η μαγική λέξη που συμπληρώνει την ισότητα είναι η ισονομία και με αυτή πρέπει να κινούμαστε.
Βήματα σαφώς και γίνονται προς όλες τις κατευθύνσεις τόσο από το κράτος, όσο από την κοινωνία, από οργανισμούς αλλά και από φορείς. Το μόνο που θέλω να τονίσω είναι ότι οι γυναίκες πρέπει να πιστεύουν στον εαυτό τους, να διεκδικούν όσα δικαιούνται και να έχουν μια ξεκάθαρη στάση στην διαγραφή της επαγγελματικής τους πορείας τους.
Ανάμεσα στα 100 ζευγάρια mentors–mentees που έχουν δημιουργηθεί μέσω του iforU για την ενδυνάμωση γυναικείων οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, τα αγροτικά προϊόντα, την τεχνολογία κα είναι πολλά τα success stories. Αλλά αυτά υπήρχαν πάντα. Αυτό που κατάφερε το iforU ήταν να θέσει τα θεμέλια δημιουργίας δομημένων δικτύων μέσω των οποίων οι γυναίκες επιχειρηματίες θα μπορούν να αναπτύσσονται, να δημιουργούν συνέργειες και να βοηθούν άλλες γυναίκες επιχειρηματίες.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας