Facebook: Θα κάνει…αόρατους αυτούς που παραβιάζουν τους κανόνες του
Το Facebook έχει λάβει σφοδρή κριτική για την παραπληροφόρηση στην πλατφόρμα του, ενώ κατηγορείται πως δεν κάνει αρκετά για να την καταπολεμήσει. Τώρα, παίρνει νέα μέτρα εναντίον αυτών που παραβιάζουν τους κανόνες του με μία επίσημη μορφή shadow banning.
Το Facebook λοιπόν αποφάσισε να κάνει downrank τα posts που αναρτούν αυτοί που παραβιάζουν τους κανόνες του για να τα βλέπουν όσο το δυνατόν λιγότεροι χρήστες. Συγκεκριμένα, posts σε groups που αναρτώνται από άτομα που έχουν παραβιάσει τους κανόνες του οπουδήποτε στην πλατφόρμα της εταιρίας, ακόμα κι αν έγιναν εκτός group, θα γίνονται downrank. Ο κανόνας ισχύει για κάθε χρήστη που του έχει αφαιρεθεί post τις προηγούμενες 90 ημέρες, ενώ αυτοί που τους έχουν αφαιρεθεί πολλαπλά posts θα έχουν μεγαλύτερη υποβάθμιση της ορατότητας των posts τους.
- Αυτό το μέτρο θα βοηθήσει στη μείωση των δυνατοτήτων των χρηστών που παραβιάζουν τους κανόνες μας από το να φτάσει η φωνή τους σε άλλους στις κοινότητές τους και ενισχύει τους υπάρχοντες περιορισμούς για τα μέλη που παραβιάζουν τα Community Standards.
Επιπλέον η εταιρία εισάγει ένα νέο εργαλείο ονόματι “Flagged by Facebook”, το οποίο επιτρέπει στους διαχειριστές ομάδων να ελέγχουν το περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανόνες πριν αφαιρεθεί από την εταιρία, για να βοηθήσουν τα μέλη της ομάδας να αποφύγουν μία τιμωρία. Οι διαχειριστές μπορούν επίσης να κάνουν ένσταση στο Facebook ή να του ζητήσουν εξήγηση για το λόγο που αποτελεί το εκάστοτε post παραβίαση των κανόνων του.
Λίγα λόγια για το Facebook
Το Facebook είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες της μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους.
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League (χαρακτηρισμός μιας ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ). Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.
Tο Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.
Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο.
Το Facebook έχει επηρεάσει την κοινωνική ζωή και δραστηριότητα των ανθρώπων με ποικίλους τρόπους. Καθώς είναι διαθέσιμο μέσω πολλών φορητών συσκευών, το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκονται συνεχώς σε επικοινωνία με φίλους, συγγενείς και άλλους γνωστούς σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη και αν βρίσκονται, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Έχει επίσης τη δυνατότητα να ενώσει ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και/ή απόψεις μέσω ομάδων και άλλων σελίδων, κι έχει συμβεί να ενώσει μέλη οικογενειών και φίλους που είχαν χαθεί χάρη στην ευρέως διαδεδομένη χρήση του ιστότοπου.
Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι το Facebook επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση των ατόμων προκαλώντας αισθήματα ζήλειας, με τις φωτογραφίες από διακοπές και ταξίδια να προκαλούν τη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια. Άλλες κυρίαρχες αιτίες ζήλειας περιλαμβάνουν δημοσιεύσεις και φωτογραφίες από φίλους που απεικονίζουν την οικογενειακή ευτυχία και τη φυσική ομορφιά – τέτοια ζηλόφθονα αισθήματα κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν μόνοι και ανικανοποίητοι με τη δική τους ζωή.
Μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε από κοινού από δύο γερμανικά πανεπιστήμια ανακάλυψε ότι ένας στους τρεις ανθρώπους ήταν πιο ανικανοποίητος με τη ζωή του έπειτα από την επίσκεψή του στο Facebook, και μία άλλη μελέτη από το Utah Valley University βρήκε ότι ένιωθαν χειρότερα για τη ζωή τους έπειτα από αύξηση του χρόνου που ξόδευαν στο Facebook.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας