Προσωπικά δεδομένα: Πως γίνεται η αλίευσή τους μέσα από εφαρμογές – Τι αποκάλυψε η Apple

Προσωπικά δεδομένα: Πως γίνεται η αλίευσή τους μέσα από εφαρμογές – Τι αποκάλυψε η Apple
Προσωπικά δεδομένα: H Apple δημοσίευσε πληροφορίες ενημερώνοντας τους καταναλωτές για το κατά πόσο διάφορες εφαρμογές «αλιεύουν» προσωπικά δεδομένα.

Μπορούν τα προσωπικά μας δεδομένα να παραμείνουν προσωπικά; Με ποιο τρόπο οι εφαρμογές στα κινητά μας καταγράφουν και συλλέγουν αυτά τα δεδομένα; Ποιες είναι οι εφαρμογές που έχουν την καλύτερη δυνατότητα καταγραφής; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να απαντήσει η Apple με την δημοσίευση πληροφοριών για εφαρμογές στο  iOS App Store, δίνοντας στους χρήστες πληροφορίες για τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγουν διαφορετικές εφαρμογές και εφαρμογές «κρυπτογραφημένων» συνομιλιών.

Πώς καταγράφονται οι πληροφορίες αυτές

Οι εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης συλλέγουν περισσότερα είδη δεδομένων από τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων που ανήκουν στο Facebook, όπως το Whatsapp και το Messenger, φαίνεται να συλλέγουν περισσότερα δεδομένα από ό,τι ορισμένες άλλες, σύμφωνα με τα πρότυπα της Apple.

Το Signal, το οποίο διαχειρίζεται ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εστιάζει στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, ουσιαστικά δε συλλέγει δεδομένα από τους χρήστες του. Οι ετικέτες προορίζονται να χρησιμεύσουν ως μια εύχρηστη σύνοψη του τρόπου με τον οποίο οι εφαρμογές συλλέγουν δεδομένα χρηστών για έλεγχο από τους χρήστες πριν εγκαταστήσουν μια νέα εφαρμογή.

Γιατί είναι σημαντική η γνώση της κατανομής των δεδομένων

Η Apple, όπως αναφέρει το in.gr, δημοσιεύει ετικέτες απορρήτου για τις δικές της εφαρμογές, όπως τα Μηνύματα, αλλά δεν εμφανίζονται στο App Store, καθώς αυτές οι εφαρμογές είναι προεγκατεστημένες. Οι ετικέτες αποτελούν ένα μέρος μιας μεγαλύτερης μάχης μεταξύ της Apple και του Facebook σχετικά με τις προσπάθειες της Apple να ενισχύσει τους κανόνες απορρήτου, τους οποίους όπως υποστηρίζει το Facebook θα μπορούσε να βλάψει τις μικρές επιχειρήσεις που επωφελούνται από την παρακολούθηση διαφημίσεων.

«Πιστεύουμε ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την επιλογή έναντι των δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με αυτούς και τον τρόπο χρήσης τους», ανέφερε ο Τιμ Κουκ την Πέμπτη. «Το Facebook μπορεί να συνεχίσει να παρακολουθεί τους χρήστες σε εφαρμογές και ιστοτόπους όπως και πριν, η Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών στο iOS 14 θα απαιτήσει απλώς να ζητήσουν την άδειά σας πρώτα».

Η Apple εντόπισε ένα σύνολο τύπων δεδομένων, όπως αγορές, οικονομικές πληροφορίες, τοποθεσία, στοιχεία επικοινωνίας, διαγνωστικά, ιστορικό αναζήτησης, υγεία και φυσική κατάσταση, ιστορικό περιήγησης και άλλα.

Μια εφαρμογή μπορεί να συλλέξει καθέναν από αυτούς τους τύπους δεδομένων με τρεις τρόπους:

  • Τα δεδομένα που συνδέονται με εσάς είναι δεδομένα που συνδέονται με την ταυτότητα των χρηστών μέσω πληροφοριών από τη συσκευή τους
  • Τον λογαριασμό σε μια εφαρμογή
  • Άλλες πηγές.

Τα «δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση» είναι δεδομένα που συνδέουν δεδομένα χρήστη ή συσκευής με σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση ή τη μέτρηση διαφημίσεων. «Τα δεδομένα που δεν είναι συνδεδεμένα με εσάς» είναι δεδομένα που δεν μπορούν να συνδεθούν με τον χρήστη με οποιονδήποτε τρόπο αναγνώρισης.

Εν ολίγοις: Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τον αριθμό τύπων δεδομένων που συλλέγει μια εφαρμογή από εσάς, αλλά αυτό δε σας δίνει καμία εικόνα για τον πραγματικό όγκο δεδομένων που ενδέχεται να συλλέγει η εφαρμογή, σύμφωνα με το axios.com.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play