Έρχονται τα έξυπνα παράθυρα στα αυτοκίνητα [pics&vids]
Έξυπνα παράθυρα στα αυτοκίνητα: Μια από τις πιο συνήθεις διαμαρτυρίες των οδηγών αυτοκινήτων είναι αυτή της έλλειψης ορατότητας. Αυτό κυρίως οφείλεται στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα ολοένα και μεγαλώνουν, με το αμάξωμα να καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο, παρά στις μικρότερες γυάλινες επιφάνειες. Μάλιστα, αν κάποιος εξετάσει πως έχουν τα πράγματα τη δεδομένη χρονική στιγμή, θα αντιληφθεί πως πλέον ένα αυτοκίνητο διαθέτει κατά μέσο όρο πέντε τετραγωνικά μέτρα γυάλινης επιφάνειας, σχεδόν το διπλάσιο εμβαδόν απ’ ό,τι πριν από 30 χρόνια. Και αν υπάρχει ένας τομέας που θα μπορούσε να εξελιχτεί σφόδρα, αυτός είναι των γυάλινων επιφανειών που παραμένει στάσιμος εδώ και αρκετά χρόνια.
Αμέσως μετά τον τομέα του φωτισμού, εκείνος των τζαμιών θα μπορούσε να είναι η επόμενη επανάσταση στα αυτοκίνητα. Η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια εξοπλισμού Continental εργάστηκε πάνω σε παράθυρα, ονομάζοντας την υπό εξέλιξη τεχνολογία «Intelligent Glass Control» και η οποία ενσωματώνει διάφορες λειτουργίες. Για να πετύχει το αποτέλεσμα της, η εν λόγω εταιρεία χρησιμοποίησε μεταξύ άλλων μια πρωτοποριακή τεχνολογία που είναι κατάλληλη για όλα τα παράθυρα του οχήματος που αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες ελέγχου του γυαλιού.
Ο λόγος για την τεχνολογία LC (υγρών κρυστάλλων), η οποία προσφέρει πρωτοφανή ποιότητας για ρυθμιζόμενης διαπερατότητας κρύσταλλα στα αυτοκίνητα.
Σε ένα καλούπι παραθύρου LC, οι υγροί κρύσταλλοι αναμειγνύονται με μικροσκοπικά σωματίδια χρώματος σε ένα ειδικό αιώρημα, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνεται σε λεπτή μεμβράνη μεταξύ δύο λεπτών υαλοπινάκων. Υπό την επίδραση χαμηλής τάσης εναλλασσόμενου ρεύματος, οι υγροί κρύσταλλοι και τα σωματίδια βαφής ευθυγραμμίζονται, και είτε σκουραίνουν είτε φωτίζουν τα παράθυρα. Το σύτστημα αυτό υπάρχει ήδη στις πανοραμικές οροφές, αλλά όσον αφορά τη χρήση του στο παρμπρίζ, πρόκειται για τη μεταβολή χρώματος ενός μικρού μόνο τμήματος της γυάλινης επιφάνειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Ιδιαίτερα σε αυτές που ο ήλιος βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα, το σούρουπο ή το πρωί, με μια ζώνη που θα τη σκοτεινιάζει αυτόματα.
Τα πίσω παράθυρα όπως και τα πλευρικά θα μπορούσαν επίσης να γίνονται πιο φιμέ με ρύθμιση κατά το δοκούν. Εάν τα πίσω τζάμι είναι σκοτεινιασμένο για μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής, για παράδειγμα, αυτό θα έχει επίσης αξιοσημείωτα θετικό αντίκτυπο στο κλίμα της καμπίνας. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η μονάδα κλιματισμού δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται με ιδιαίτερα μεγάλη ισχύ και οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν αισθητά.
Αν η λειτουργία χρωματισμού στο παρμπρίζ συνδέεται με την εσωτερική ηλεκτρική τροφοδοσία και με τη σύνδεση σε cloud, συγκεκριμένα τμήματα των παραθύρων μπορεί να σκιάζονται ή να φωτίζονται αυτόματα εκ των προτέρων ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή τη θέση του ήλιου. Αυτή η τεχνολογία θα σημαίνει όχι μόνο ότι οι οδηγοί δεν θα καταφεύγουν στο κλασικό σκιάδιο -μια επικίνδυνη κίνηση κατά την οδήγηση- αλλά θα καταστήσει τελικά τα μηχανικά προστατευτικά αλεξήλια εντελώς περιττά. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης μια σειρά πλεονεκτημάτων όσον αφορά τη θερμική διαχείριση. Όταν συνδέεται με το σύστημα κλειδώματος, τα παράθυρα θα μπορούν να μπαίνουν το χειμώνα σε λειτουργία «ξεθολώματος» μόλις ο οδηγός πλησιάσει στο αυτοκίνητο.
Αλλά πέρα από αυτές τις πιο «τυπικές» τεχνολογικές αναβαθμίσεις, το πιο σημαντικό είναι [ως η Continental ανακοινώνει τη δημιουργία ενός τζαμιού ικανού να μεταγράψει μια επαυξημένη πραγματικότητα μέσω ψηφιακών εικόνων. Οι πληροφορίες θα εμφανίζονται στον οδηγό σε πραγματικό χρόνο πάνω στο παρμπρίζ, ενώ τα πλευρικά παράθυρα θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως «οθόνη» για τους επιβάτες.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας