YouTube: Γιατί εταιρείες – κολοσσοί αφαιρούν τις διαφημίσεις τους από βίντεο
Η Nestle κι άλλες μεγάλες διαφημιζόμενες εταιρείες όπως η Disney ή η Epic Games απέσυραν τις διαφημίσεις τους από το YouTube, μετά το βίντεο ενός μπλόγκερ, που κατηγορεί την πλατφόρμα ότι διευκολύνει τον σχηματισμό κοινοτήτων παιδόφιλων, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Την Κυριακή, ο μπλόγκερ Ματ Ουάτσον ανήρτησε ένα βίντεο διάρκειας 20 λεπτών όπου έδειχνε πώς παιδόφιλοι συνδέονται μεταξύ τους και μεταδίδουν ο ένας στον άλλο περιεχόμενα μέσω συνδέσμων που βρίσκονται στα σχόλια χρηστών κάτω από βίντεο με παιδιά, ιδίως με μικρά κορίτσια που επιδίδονται σε αθλητικές δραστηριότητες, όπως τη γυμναστική.
Ο μπλόγκερ κρίνει πως ο αλγόριθμος της πλατφόρμας διευκολύνει αυτές τις ύποπτες ενέργειες, συστήνοντας στους χρήστες κι άλλα παρόμοια βίντεο, και διατυπώνει την οργή του, καθώς αυτά τα βίντεο αποτελούν και πηγή κέρδους, αφού εμφανίζονται διαφημίσεις κατά την έναρξή τους ή κατά τη διάρκειά τους.
«Λάβαμε αμέσως τα ανάλογα μέτρα, διαγράφοντας δίκτυα και λογαριασμούς, προειδοποιώντας τις αρχές για κάθε παράνομη δραστηριότητα και απενεργοποιώντας τα σχόλια σε δεκάδες εκατομμύρια βίντεο που περιλαμβάνουν ανηλίκους» ήταν η αντίδραση ενός εκπροσώπου τύπου του YouTube.
Youtube: Αφαίρεσε 58 εκατομμύρια βίντεο λόγω μη αποδεκτού περιεχομένου
Το YouTube αφαίρεσε λίγο πριν τον ερχομό του 2019 περισσότερα από 58 εκατομμύρια video και 224 εκατομμύρια σχόλια χρηστών, τα οποία κρίθηκαν ότι παραβιάζουν τους κανόνες του.
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στην προσπάθεια του YouTube να δείξει ότι ανταποκρίνεται στις πιέσεις που δέχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (η οποία απειλεί με μεγάλα πρόστιμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αν δεν πάρουν μέτρα), κυβερνήσεις και οργανώσεις πολιτών, προκειμένου να ασκήσει καλύτερο έλεγχο στο περιεχόμενό του, που αφορά εξτρεμιστικές απόψεις, ρητορική μίσους, παιδική πορνογραφία κ.ά..
Το YouTube αφαίρεσε περίπου 1,67 εκατομμύρια «κανάλια» του, καθώς και όλα τα 50,2 εκατομμύρια βίντεο που ήσαν διαθέσιμα μέσω αυτών των καναλιών. Σχεδόν το 80% των καναλιών σχετίζονταν με «ανέβασμα» ανεπιθύμητου περιεχομένου τύπου «σπαμ», το 13% αφορούσαν γυμνό και το 4,5% την ασφάλεια των παιδιών.
Εκτός από τα παραπάνω κανάλια, αφαιρέθηκαν επίσης περίπου 7,8 εκατομμύρια μεμονωμένα βίντεο λόγω παραβίασης των πολιτικών του YouTube.
Όσον αφορά τη διαγραφή των σχολίων, το YouTube έκανε γνωστό ότι κάθε τρίμηνο οι χρήστες του αναρτούν δισεκατομμύρια σχόλια στα βίντεό του, αρνήθηκε όμως να αποκαλύψει, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ποιο ποσοστό των συνολικών σχολίων ήταν αυτά που αφαιρέθηκαν ως μη αποδεκτά.
Η αφαίρεση του μη αποδεκτού περιεχομένου γίνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό αυτόματα, με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, κάτι που σημαίνει ότι πολύ λίγοι χρήστες προλαβαίνουν να δουν το επίμαχο βίντεο ή σχόλιο.
Την ίδια ώρα, το YouTube ζητά από τους χρήστες να αναφέρουν όποιο βίντεο ή σχόλιο θεωρούν προβληματικό, μια διαδικασία πιο αργή, που εκ των πραγμάτων αφήνει το επίμαχο περιεχόμενο online για περισσότερο χρόνο.
Η Google προσέθεσε φέτος χιλιάδες «μάτια» υπαλλήλων, ανεβάζοντας σε πάνω από 10.000 το προσωπικό της που ασχολείται με την επιτήρηση του περιεχομένου, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται ταχύτερα στις καταγγελίες των χρηστών. Από την άλλη πάντως, το YouTube έχει ξεκαθαρίσει ότι είναι αδύνατο κάθε βίντεο να ελέγχεται εκ των προτέρων, προτού δημοσιοποιηθεί.
*Φωτογραφία εξωφύλλου Szabo Viktor για το Unsplash
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας