Επιθυμία της πλειοψηφίας των χρηστών για φυγή από τα social media

Επιθυμία της πλειοψηφίας των χρηστών για φυγή από τα social media
Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab, το συντριπτικό ποσοστό του 78% θα προτιμούσε να εγκαταλείψει τα κοινωνικά δίκτυα.

Μέσα από μια έρευνα που πραγματοποιήσε η Kaspersky Lab, παρατηρήθηκε πως η πλειοψηφία των ανθρώπων επιθυμεί να εγκαταλείψει τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, καθώς τα λανθασμένη επένδυση χρόνου. Οι μόνοι λόγοι που αποτρέπουν τους χρήστες από το να απενεργοποιήσουν τους λογαριασμούς τους είναι ο κίνδυνος να χάσουν σημαντικά αρχεία τους ή επαφές με ψηφιακούς τους φίλους.

Η διατήρηση της φιλικής επαφής αποτελεί ένα δύσκολο πρόβλημα προς επίλυση, αλλά η Kaspersky Lab εργάζεται πάνω σε μια λύση ώστε να βοηθήσει τους χρήστες να αποθηκεύσουν τις ψηφιακές τους αναμνήσεις. Μια εφαρμογή με την ονομασία FFForget θα επιτρέπει στα άτομα να δημιουργήσουν αντίγραφα ασφαλείας όλων των αναμνήσεων τους από τα κοινωνικά δίκτυα (social media) που χρησιμοποιούν και να τις διατηρήσουν σε μια ασφαλή κρυπτογραφημένη αποθήκη μνήμης. Η εφαρμογή αναμένεται να δώσει στους ανθρώπους την ελευθερία να εγκαταλείψουν οποιοδήποτε δίκτυο, όποτε το επιθυμούν, χωρίς να χάσουν πολύτιμες για αυτούς πληροφορίες.

Προηγούμενη έρευνα έχει αναδείξει μια ισχυρή τάση μεταξύ των ερωτηθέντων ότι χρησιμοποιούν τις ψηφιακές συσκευές ως μια «εξωτερική βοήθεια» της μνήμης τους. Άλλες έρευνες έχουν δείξει επίσης ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντισταθούν στο να μην ελέγξουν τις συνομιλίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να τσεκάρουν τις ενημερώσεις της κατάστασής τους στα τηλέφωνά τους.

Ωστόσο, η τελευταία αυτή έρευνα παρουσιάζει ότι οι χρήστες ασκούν έντονη αυτοκριτική για τη συγκεκριμένη δράση τους και έχουν επίγνωση της εμμονής τους – το 39% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πιστεύει πως σπαταλάει το χρόνο του στα κοινωνικά δίκτυα. Σχεδόν το 78% δήλωσε ότι έχει εξετάσει ήδη το ενδεχόμενο να αφήσει τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία ανήκει.

Παρά την τάση τους να εγκαταλείψουν τα social media, οι άνθρωποι αισθάνονται αναγκασμένοι να παραμείνουν. Η συντριπτική πλειοψηφία (62%) πιστεύει ότι θα χάσει την επαφή με φίλους εάν εγκαταλείψει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 21% των ερωτηθέντων δεν ανησυχούσε τόσο για τους φίλους, αλλά φοβόταν ότι δεν θα ήταν σε θέση να ανακτήσει τις ψηφιακές μνήμες, όπως τις φωτογραφίες, από τη στιγμή που θα εγκατέλειπε ένα κοινωνικό δίκτυο.

«Τα κοινωνικά δίκτυα (social media) μπορεί να είναι χρήσιμα ή επικίνδυνα. Αν είναι χρήσιμα, δεν είναι δικό μας πρόβλημα. Πιστεύουμε ότι κάθε άτομο έχει το δικαίωμα να αποφασίζει ελεύθερα ποιες πλατφόρμες θέλει να χρησιμοποιεί ή εάν επιθυμεί να τις εγκαταλείψει όλες ανά πάσα στιγμή. Η αληθινή ψηφιακή ελευθερία δεν είναι ένα ζήτημα που αξίζει κανείς να πραγματοποιεί θυσίες. Θέλουμε οι άνθρωποι να επιστρέψουν στη «θέση του οδηγού», έχοντας στην κατοχή τους ένα κρυπτογραφημένο αντίγραφο όλων των ψηφιακών αναμνήσεων τους ανά πάσα στιγμή», σχολίασε ο Evgeny Chereshnev, επικεφαλής των Social Media της Kaspersky Lab.

«Με την εφαρμογή FFForget θέλουμε να δημιουργήσουμε μια λύση που θα βοηθά τους ανθρώπους να μη φοβούνται ότι θα χάσουν τις αναμνήσεις τους είτε λόγω κάποιας δυσλειτουργίας του λογαριασμού τους είτε λόγω hacking (ψηφιακών επιθέσεων). Και το πιο σημαντικό – οι άνθρωποι που θα χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη εφαρμογή θα ανακτήσουν το δικαίωμά τους να εγκαταλείψουν οποιοδήποτε στιγμή οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο, χωρίς να χάσουν ό,τι τους ανήκει – την ψηφιακή τους ζωή».

Η κυκλοφορία του FFForget έχει προγραμματιστεί για το 2017. Οι ενδιαφερόμενοι χρήστες μπορούν να εγγραφούν στην ιστοσελίδα http://ffforget.kaspersky.com ώστε να προσφέρουν τα σχόλιά τους και να επηρεάσουν το εύρος της εφαρμογής. Θα λαμβάνουν επίσης ενημερώσεις, πληροφορίες και θα έχουν ταχεία πρόσβαση στη δημόσια beta έκδοση μόλις αυτή γίνει διαθέσιμη.

Η Kaspersky Lab πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα μεταξύ 4.831 ερωτηθέντων. Η έρευνα, που περιείχε οκτώ ερωτήσεις, μεταφράστηκε σε εννέα γλώσσες: Αγγλικά, Ισπανικά, Πορτογαλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ρωσικά, Ιαπωνικά και Τουρκικά, και προγραμματίστηκε με τη χρήση του εργαλείου δημοσκοπήσεων «Poll Daddy». Το link με την έρευνα μοιράστηκε μέσω πληρωμένων καταχωρήσεων στις εφαρμογές Facebook και Twitter.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play