Βρετανία: Εκτίναξη τζίρου στις discount αλυσίδες σούπερ μάρκετ λόγω… πληθωρισμού

Βρετανία: Εκτίναξη τζίρου στις discount αλυσίδες σούπερ μάρκετ λόγω… πληθωρισμού

Πηγή: Pixabay

Τις υψηλότερες πωλήσεις της κατέγραψε στη Βρετανία τον Δεκέμβριο τα σούπερ μάρκετ Aldi

Τις υψηλότερες πωλήσεις της κατέγραψε στη Βρετανία τον Δεκέμβριο τα σούπερ μάρκετ Aldi, καθώς οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την ακρίβεια στα τρόφιμα, συνέρρεαν μαζικά στα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας discount προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Οι πωλήσεις της Aldi ξεπέρασαν τα 1,4 δισεκατομμύρια λίρες για πρώτη φορά, αυξημένες κατά 26% σε ετήσια βάση, με το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA που έλαβε χώρα τον συγκεκριμένο μήνα, να λειτούργησε ευεργετικά στην αύξηση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τον απολογισμό της γερμανικής αλυσίδας, οι πελάτες των καταστημάτων της αγόρασαν περισσότερες από 48 εκατομμύρια κιμαδόπιτες, 38 εκατομμύρια κοτομπέικον και περισσότερους από 1.700 τόνους λαχανάκια Βρυξελλών τις εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα.

Οι αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και οι μισθοί που απέχουν μακράν από το να μπορούν καλύψουν τις νέες ανάγκες των νοικοκυριών με τον πληθωρισμό να καλπάζει, έχουν ωθήσει όλο και περισσότερους καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο προς εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Aldi και η Lidl, καθώς και σε αύξηση των αγορών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η British Retail Consortium τόνισε την Τετάρτη ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα αυξήθηκε στο 13,3% τον Δεκέμβριο, από 12,4% τον Νοέμβριο, ποσοστό που αποτελεί υψηλό 18 ετών, δηλαδή από το 2005. Ο πληθωρισμός των νωπών τροφίμων διαμορφώθηκε στο 15% τον Δεκέμβριο, επίσης σε ύψος ρεκόρ.

«Το 2023 θα είναι άλλη μια δύσκολη χρονιά για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς ο πληθωρισμός δεν δείχνει άμεσα σημάδια μείωσης», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της BRC, Helen Dickinson.

Αύξηση τζίρου, μικρότερος όγκος πωλήσεων

Οι υψηλότερες τιμές ώθησαν τις πωλήσεις παντοπωλείου στο Ηνωμένο Βασίλειο σε ρεκόρ 12,8 δισεκατομμυρίων λιρών τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 25 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar την Τετάρτη. Πρόκειται για μια αύξηση 1,1 δισεκατομμυρίων λιρών σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρόλο που οι πωλήσεις που μετρήθηκαν με βάση τον αριθμό των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές, μειώθηκαν κατά 1% την ίδια περίοδο.

«Αυτή η εικόνα παρουσιάστηκε στις παραδοσιακές κατηγορίες προϊόντων των Χριστουγέννων. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις σε αξία των κιμαδοπιτών αυξήθηκαν κατά 19%, αλλά ο όγκος των αγορών ελάχιστα αυξήθηκε ή και καθόλου», δήλωσε ο Fraser McKevitt, στέλεχος της Kantar.

Ενώ τα στοιχεία της Kantar έδειξαν ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα μειώνεται για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Δεκέμβριο, εξακολουθεί να είναι σε «οδυνηρά υψηλά επίπεδα, που επηρεάζει τον τρόπο και το τι αγοράζουμε στα καταστήματα», πρόσθεσε.

Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 13,3% σε ετήσια βάση τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 25 Δεκεμβρίου, «πολύ μπροστά από την αύξηση κατά 4,7% στα επώνυμα προϊόντα», επισήμανε ο McKevitt.

Η Aldi παρέμεινε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την Kantar. Οι πωλήσεις της Lidl αυξήθηκαν κατά σχεδόν 24%, ενώ η Tesco και η Sainsbury’s, τα μεγαλύτερα παντοπωλεία του Ηνωμένου Βασιλείου κατά μερίδιο αγοράς, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6% και 6,2% αντίστοιχα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play