efood: Πώς κατάφερε να βγάλει χρυσάφι σε μόλις έξι χρόνια
Πηγή: Neakriti- parallaximag.gr
Συνεχίζοντας να «χρυσώνει» τους μετόχους της, η Online Delivery A.E., που λειτουργεί τη ψηφιακή πλατφόρμα efood, έχει καταφέρει μέσα σε μια εξαετία να αυξήσει πάνω από 49 φορές τον τζίρο της και από μια startup στην άκρη του σαλονιού στο πατρικό των Παμίνου και Κωνσταντίνου Κυρκίνη να ανήκει πλέον στις μεγάλες οντότητες και ως εκ τούτου να συντάσσει για πρώτη φορά κατάσταση ταμειακών ροών.
Από το 2015, όταν η efood εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero, έως και το τέλος του 2021, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 110 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας χρόνο με το χρόνο υψηλά διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.
Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Online Delivery για το 2021, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 112,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 75% σε σχέση με τα 64,4 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ ο αριθμός εργαζομένων έφθασε τα 576 άτομα από 378 την προηγούμενη χρήση.
Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, αρκεί να αναφερθεί ότι την οικονομική χρήση του 2015, όταν η εταιρεία μετρούσε τρεισήμισι χρόνια επιχειρηματικής «ζωής» και συνεργαζόταν με 3.000 καταστήματα σε 42 πόλεις, απασχολώντας 67 άτομα προσωπικό, ο τζίρος της ήταν 2,27 εκατ. ευρώ και το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους ήταν ζημιές 1,64 εκατ. ευρώ.
31 εκατ. ευρώ περισσότερα έσοδα από προμήθειες
Η εντυπωσιακή αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας efood με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες (31 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2020).
Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.ά. (10,9 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2020).
Τα συνεργαζόμενα καταστήματα της πλατφόρμας έφθασαν στα 19.000 τον Δεκέμβριο του 2021 από 13.000 το 2020. Σήμερα ξεπερνούν τα 20.000 σε 100 πόλεις ανά την Ελλάδα.
Γιατί υποχώρησαν τα κέρδη
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η Online Delivery A.E. δεν είχε εξίσου θετικές επιδόσεις όπως στις πωλήσεις.
Τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν το 2021 σε 23,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μείωση από τα 28,9 εκατ. ευρώ του 2020 και τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 28,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα από τα 31,8 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 17,67 εκατ. ευρώ από 21, 60 εκατ. ευρώ το 2020.
Η μείωση της κερδοφορίας αποδίδεται στα αυξημένα έξοδα για αμοιβές delivery και διαφήμιση.
Ειδικότερα, οι αμοιβές υπηρεσιών delivery ανήλθαν το 2021 σε 38,12 εκατ. ευρώ ενώ το 2020 ήταν 6,66 εκατ. ευρώ.
Επίσης, τα έξοδα προβολής και διαφήμισης διπλασιάστηκαν για την Online Delivery, για να φτάσουν στα 14,21 εκατ. ευρώ από 6,78 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα μερίσματα που ζαλίζουν
Παρά την υποχώρηση της κερδοφορίας, η διοίκηση της εταιρείας προτείνει τη διανομή μερίσματος 20 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης, πρόταση που τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Παχυλά μερίσματα είχε μοιράσει η εταιρεία και τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, για τις οικονομικές χρήσεις 2018, 2019 και 2020, η εταιρεία έχει διανείμει συνολικά μερίσματα 39 εκατ. ευρώ (8 εκατ. ευρώ, 11 εκατ. ευρώ και 20 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Κατά την 31 Δεκεμβρίου 2021 ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας είναι η OFD Online Food Delivery Services Limited, με έδρα τη Λευκωσία στην Κύπρο, η οποία ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Delivery Hero.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Online Delivery ολοκλήρωσε φέτος το καλοκαίρι την απόκτηση και των πλατφορμών Delivery.gr και E-table.gr στο πλαίσιο ευρύτερης συναλλαγής της Delivery Hero με τον όμιλο Μούχαλη.
Η Delivery Hero, με έδρα το Βερολίνο εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, εκτός από την efood, τον Φεβρουάριο του 2018, εξαγόρασε την deliveras.gr, ενώ τον Αύγουστο του 2020 έκανε deal για την Instashop αντί 360.000.000 δολ., το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική start-up.
Απογειώθηκαν και οι διανομές
Όχι μόνο η Online Delivery αλλά και η Go Delivery, η εταιρεία του ομίλου Delivery Hero που είναι υπεύθυνη για την παροχή υπηρεσιών διανομής, σημείωσε άλμα στις πωλήσεις.
Το 2021 τα έσοδα της Go Delivery διαμορφώθηκαν στο ποσό των 42,4 εκατ. ευρώ από 6,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 1,99 εκατ. ευρώ έναντι 243 χιλ. ευρώ το 2020.
«Τρέχει» η efood market
Από την άλλη, η Delivery Hero Dmart Greece (efood market), που αναπτύσσεται στο Q-commerce, έκλεισε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, το 2021, με κύκλο εργασιών 5,15 εκατ. ευρώ και εμφάνισε ζημιές μετά από φόρους 3,34 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την υπηρεσία efood market, στόχος είναι να επεκτείνει περισσότερο το δίκτυό της, (αυτή τη στιγμή διαθέτει 42 dark stores για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών) καθώς και να προσθέσει επιπλέον κωδικούς για την κάλυψη των αυθόρμητων και άμεσων αναγκών των καταναλωτών.
Σήμερα μέσω efood market διακινούνται περίπου 3.000 κωδικοί, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι να ανέλθει σε έως και 5.000 κωδικούς προσεχώς.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας