Στη Βουλή οδεύει η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Στη Βουλή οδεύει η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Πηγή: YouTube

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης είχε υπογραφεί στις 30 Μαρτίου 2022 από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή μαζί με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Στη Βουλή οδεύει τις επόμενες ημέρες η κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο. Το σχετικό νομοσχέδιο παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Υπενθυμίζεται ότι αφορά σε ένα εμπορευματικό κέντρο 240.000 τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων, το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο Logistics Park στην Ελλάδα με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Θα διαθέτειε σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, τις οποίες θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή.

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης είχε υπογραφεί στις 30 Μαρτίου 2022 από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή μαζί με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα. Το εν λόγω Νομοσχέδιο, αφορά συνεπώς στην κύρωση της εν λόγω Τροποποίησης.

Η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το πιο σημαντικό επίτευγμα είναι ο διπλασιασμός του αντιτίμου για το Ελληνικό Δημόσιο.

Το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ετήσια πληρωμή από 2,51% σε 5%, και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 σε 700.000 ευρώ.

Παράλληλα, εισάγεται μηχανισμός κατανομής των κερδών μετά φόρων 50-50 με τον παραχωρησιούχο, όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του υπερβαίνει ένα ποσοστό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της Παραχώρησης, από τα 60 στα 37 έτη. Σημειώνεται ότι η αυτά συμβαίνουν με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Με δεδομένο ότι το εν λόγω νομοσχέδιο αποτελεί κύρωση, δεν απαιτείται να τεθεί σε διαβούλευση, κι ως εκ τούτου έχει ήδη αποσταλεί στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, ώστε να προχωρήσει άμεσα προς κατάθεση στη Βουλή.

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε στη σημασία της κύρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης, τονίζοντας: «Πρακτικά μπαίνει εμπρός η πραγματοποίηση ενός έργου, στο οποίο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – έτσι όπως το δημοπράτησε και το συμβασιοποίησε – είχε δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και καθυστερήσεις. Κινδυνεύσαμε ακόμα και με ματαίωσή του, όπως βέβαια και με βαρύτατα πρόστιμα δεδομένου ότι είχε μπει στο μικροσκόπιο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) της Commission για την ύπαρξη ή μη τυχόν παράνομων κρατικών ενισχύσεων».

Τα δύο ακόμη νομοσχέδια που παρουσιάστηκαν

Ο υπουργός παρουσίασε επίσης στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο που αφορά στη Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, καθώς και ένα ακόμη νομοσχέδιο – «σκούπα», το οποίο συγκεντρώνει μία σειρά από διατάξεις για θέματα Υποδομών και Μεταφορών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play