Θα ανεβάσει ταχύτητα το 5G το 2023 στην Ελλάδα – Μεγάλες οι προσδοκίες των χρηστών
Πηγή: Αρχείου
Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα κινείται η χρήση του 5G στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως παρά την πρόοδο που έχει καταγραφεί σε επίπεδο κάλυψης τα τελευταία δύο χρόνια μετά και την δημοπρασία του σχετικού φάσματος και την ανάπτυξη της πέμπτης γενιάς δικτύων από πλευράς των παρόχων. Αντίστοιχα χαμηλή είναι και η χρήση σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις προοπτικές βέβαια για την συνέχεια να προδιαγράφονται λαμπρές αν η ευρεία κάλυψη του δικτύου συνοδευτεί από την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών αλλά και οι συμβατές συσκευές αυξηθούν.
Για την ακρίβεια και σύμφωνα με την νέα έρευνα του Ericsson Mobility Report, «ConsumerLab’s 5G: The Next Wave» το 2ο τρίμηνο του 2022, το 5G έφτασε τις 690 εκατ. συνδέσεις παγκοσμίως. Την ίδια περίοδο το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που χρησιμοποιούν το 5G ανέρχεται μεταξύ 5%-10%.
Ο αντίκτυπος όμως του 5G στους καταναλωτές, η πρόθεση τους να αναβαθμίσουν την σύνδεσή τους αλλά και οι προσδοκίες τους από την πέμπτη γενιά δικτύων, δείχνουν ότι η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί προσεχώς.
26% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να αποκτήσει 5G συσκευή το 2023
Σύμφωνα με την Ericsson, η εκτίμηση είναι ότι το 2027 περίπου 4,4 δισ., οι μισές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, θα είναι 5G. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η υιοθέτηση της πέμπτης γενιάς δικτύων από τους χρήστες δεν δείχνει να επηρεάζεται από τις πληθωριστικές πιέσεις και το σπιράλ ακρίβειας που δυσχεραίνει τα νοικοκυριά. Βασικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι οι καταναλωτές που το έχουν ήδη εμπιστευτεί δεν δείχνουν καμία πρόθεση να επιστρέψουν στο 4G, ανεξαρτήτως μάλιστα κόστους. Βάσει των παραπάνω μέσα στον επόμενο χρόνο τουλάχιστον 510 εκατομμύρια καταναλωτές σε 37 αγορές είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το 5G ενώ το 82% των καταναλωτών δεν σχεδιάζει να περικόψει δαπάνες που σχετίζονται με την κινητή τους σύνδεση. Στην περίπτωση της χώρας μας δε, το 10% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα διαθέτουν ήδη συσκευή 5G ενώ το 26% των χρηστών σκοπεύουν να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους σε 5G τους επόμενους 12 μήνες.
Η αύξηση της χρήσης αναμένεται να εξελίξει και τα μοντέλα δημιουργίας εσόδων του 5G. Το παραπάνω προκύπτει από το γεγονός ότι διεθνώς, 6 στους 10 καταναλωτές παγκοσμίως αναμένουν ότι οι προσφορές σε 5G δεν θα αφορούν μόνο σε αυξημένο όγκο δεδομένων και μεγαλύτερες ταχύτητες, αλλά και σε κατά παραγγελία δυνατότητες δικτύου, που θα καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες.
Το τρίπτυχο για την ανάπτυξη του 5G
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, σύμφωνα με τα στελέχη της Ericsson, η αγορά δεν θα πρέπει να εφησυχάζει ως προς την ανάπτυξη του 5G και η προσπάθεια για την συνέχεια θα πρέπει να επικεντρωθεί εκτός από την διεύρυνση της κάλυψης και στην ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών κι υπηρεσιών. Εξίσου σημαντικό ρόλο θα παίξει και η προσιτότητα των συσκευών που υποστηρίζουν την σύνδεση στην συγκεκριμένη τεχνολογία, κάτι που δείχνει ήδη να αλλάζει δεδομένου ότι κυκλοφορούν όλο και πιο οικονομικές συσκευές με δυνατότητα 5G σύνδεσης. Σύμφωνα με την έρευνα διπλάσιοι δυνητικοί χρήστες 5G σε σύγκριση με τους υφιστάμενους θεωρούν την κάλυψη δικτύου ως τον πιο σημαντικό λόγο για να συνδεθούν στο 5G. Την ίδια στιγμή όμως οι early adopters ενδιαφέρονται για περισσότερες 5G εφαρμογές, με 2 τους 5 να αναφέρουν ότι αναβάθμισαν την σύνδεσή τους για τις καινοτόμες υπηρεσίες που θα προσφέρει.
Παρότι μάλιστα η διαθεσιμότητα του 5G εξακολουθεί να αποτελεί το σημείο αναφοράς μεταξύ των καταναλωτών, η διαθεσιμότητα αυτή δεν γίνεται ευρέως αντιληπτή. Συγκεκριμένα, ενώ πολλές αγορές έχουν πετύχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G μεγαλύτερη από 60%, μόνο το 33% των χρηστών συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G περισσότερο από το 50% του χρόνου που βρίσκονται συνδεδεμένοι. Στην Ελλάδα η πληθυσμιακή κάλυψη 5G βρίσκεται στο 65%, ωστόσο, μόνο το 26% των χρηστών 5G συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
Ώθηση σε cloud Gaming, ΑΙ και Metaverse
H κατάσταση ωστόσο είναι λίγο διαφορετική στην περίπτωση των gamers, αφού το 5G αυξάνει τη χρήση του cloud gaming, με 3 στους 5 υφιστάμενους χρήστες του 5G στην Ελλάδα να χρησιμοποιούν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες από ότι οι χρήστες του 4G. Σύμφωνα με την έρευνα για παράδειγμα, σε παγκόσμια κλίμακα, τα τελευταία δύο χρόνια, ο χρόνος που αφιερώνεται σε εφαρμογές AR (Επαυξημένη Πραγματικότητα) από χρήστες 5G έχει διπλασιαστεί (φθάνοντας τις δύο ώρες την εβδομάδα) σε σύγκριση με τους χρήστες 4G.
Μάλιστα το 37% των χρηστών 4G στην Ελλάδα ισχυρίζονται ότι θα ξεκινήσουν ή θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών AR μόλις εγγραφούν στο 5G, γεγονός που υπογραμμίζει τον κομβικό ρόλο που θα παίξει η εν λόγω τεχνολογία κατά την μετάβασή μας στoν θαυμαστό κόσμο του Metaverse. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλο τον κόσμο, οι χρήστες 5G, κατά μέσο όρο, ξοδεύουν ήδη μία ώρα περισσότερη την εβδομάδα σε υπηρεσίες που σχετίζονται με το Μetaverse σε σύγκριση με τους χρήστες 4G. Επίσης αναμένουν ότι θα καταναλώνονται επιπλέον δύο ώρες περιεχομένου βίντεο την εβδομάδα σε κινητές συσκευές, εκ των οποίων η 1,5 ώρα θα είναι σε γυαλιά AR/VR, έως το 2025.
Οι προαναφερθείσες τάσεις προέκυψαν μετά από διαδικτυακές συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Απρίλιο έως τον Μάιο του 2022, με συμμετέχοντες 49.000 καταναλωτές σε 37 αγορές. Στην περίπτωση της Ελλάδας, πραγματοποιήθηκαν 1.100 συνεντεύξεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 6 εκατομμύρια χρήστες.
Τα άτομα που ρωτήθηκαν ήταν μεταξύ 15 και 69 ετών, στις αγορές που πραγματοποιήθηκε η έρευνα και οι οποίες έχουν 1,7 δισ. καταναλωτές και 430 εκατ. χρήστες 5G.
Τις νέες τάσεις της τεχνολογίας 5G στη χώρα μας αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσίασε η Ericsson Hellas, στην εκδήλωση «Ericsson Imagine Live 2022», η οποία πραγματοποιήθηκε το διήμερο 11 και 12 Οκτωβρίου, ενώπιον εκπροσώπων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και των μέσων ενημέρωσης.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Riccardo Mascolo, Head of Strategy | Driver of 5G for Vertical Industries Business and Sales Development, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Η έρευνα καταδεικνύει τη στάση αλλά και τις προσδοκίες των καταναλωτών από την τεχνολογία 5G. Και αυτές οι προσδοκίες του επόμενου κύματος χρηστών 5G είναι διαφοροποιημένες συγκριτικά με τους υφιστάμενους χρήστες. Από την έρευνα γίνεται φανερό πως οι καταναλωτές θεωρούν το 5G αναπόσπαστο μέρος του τρόπου ζωής τους. Έννοιες όπως το metaverse, η κοινωνικοποίηση, η αγορά ψηφιακών αντικειμένων σε διαδραστικές πλατφόρμες 3D εικονικών παιχνιδιών έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους χρήστες της νέας τεχνολογίας 5G».
Από πλευράς του ο Γιώργος Παππάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ericsson Hellas, πρόσθεσε: «Για περίπου 150 χρόνια η τεχνολογία έχει μεταμορφώσει σχεδόν κάθε τομέα της κοινωνίας. Στην εποχή της υπερσυνδεσιμότητας που ζούμε, όλη αυτή η αλλαγή μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων όπως η κλιματική αλλαγή και η ψηφιακή ένταξη. Η έρευνα της Ericsson δείχνει ότι έως το 2030 οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε όλες τις βιομηχανίες έως και 15%. Η πλατφόρμα 5G που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα είναι ένα θεμελιώδες, πρώτο βήμα που θα βοηθήσει στην οικοδόμηση αυτής της μελλοντικής ψηφιακής κοινωνίας».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας