Ο πόλεμος μεταξύ Google και Apple γίνεται για την ψυχή του αυτοκινήτου σας

Ο πόλεμος μεταξύ Google και Apple γίνεται για την ψυχή του αυτοκινήτου σας

Πηγή: BBC

Στο μέλλον, η επιλογή smartphone—Android ή iPhone—θα μπορούσε να καθορίσει ποια μάρκα και μοντέλο αυτοκινήτου θα διαλέξετε

Σε λίγα χρόνια από τώρα εκτός από το να αποφασίσετε τη μάρκα και το μοντέλο του επόμενου οχήματός σας μπορεί να έχετε άλλη μια δύσκολη επιλογή: Θα διαλέξετε μοντέλο αυτοκινήτου που να υποστηρίζει λογισμικό Google ή Apple; Άλλες επιλογές μπορεί να περιλαμβάνουν κάποιον άλλον “γενικό κατασκευαστή αυτοκινήτων”, ή ακόμη και κάτι σε Amazon Prime Edition.

Τώρα που τα αυτοκίνητα, ειδικά τα ηλεκτρικά, γίνονται κάτι σαν smartphone με ρόδες, ορισμένες από τις σημαντικές αλλαγές που διαδραματίστηκαν στις πρώτες μέρες του κλάδου κινητής τηλεφωνίας τώρα διαδραματίζονται και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο βασιλιάδων του κλάδου smartphone έχει αποκτήσει νέα δυναμική τα τελευταία δύο χρόνια, με την Google να δημιουργεί συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες για την χρήση σε αυτά του λειτουργικού της συστήματος Android για οχήματα. Η Apple εξετάζει σχέδια να επεκτείνει κι αυτή τις δυνατότητες του λογισμικού της σε αυτοκίνητα.

Για τις εμπλεκόμενες εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες αντιμετωπίζουν την τεράστια πρόκληση να παράγουν λογισμικό ίδιου επιπέδου με αυτό που προσφέρουν οι εταιρείες τεχνολογίας, η συνεργασία με τη Silicon Valley μπορεί να καλύψει τις επιθυμίες των καταναλωτών, ενώ ταυτόχρονα αποτρέπει τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Tesla. Και όμως, υπάρχει μια εγγενής ένταση σε αυτές τις συνεργασίες σχετικά με το ποιος ελέγχει την εμπειρία του χρήστη και τα πολύτιμα δεδομένα που παράγονται.

Συνολικά, αυτές οι δυνάμεις σημαίνουν ότι κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων πρέπει να βρει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ του να κάνει πράγματα μόνος του και να υπογράψει συνεργασίες που εκχωρούν τον έλεγχο (σε εταιρείες τεχνολογίας) και ενδεχομένως κάποιες πηγές εσόδων (σε αυτές). Οι επιλογές αυτές οδηγούν σε ένα τεράστιο και σύνθετο νέο οικοσύστημα στο οποίο η «κινητή» συσκευή τηλεφωνίας αναφέρεται στο αυτοκίνητο και όχι μόνο στο τηλέφωνο. Μέχρι τώρα, οι καταναλωτές δεν χρειαζόταν να ενδιαφέρονται για το λογισμικό που χρησιμοποιούνταν στο αυτοκίνητό τους, αλλά τώρα μπορεί να χρειαστεί να το κάνουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό.

Για τον μέσο οδηγό, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αυτοκίνητα που λειτουργούν με πολύ πιο οικείο και λειτουργικό λογισμικό. Αλλά μπορεί επίσης να επεκτείνει την περιορισμένη επιλογή που υπάρχει τώρα στο μονοπώλιο δύο εταιρειών των λειτουργικών συστημάτων smartphone, με συνέπειες για τη μεταγενέστερη πώληση ενός οχήματος ή τη μετάβαση σε ένα διαφορετικό οικοσύστημα smartphone. Φανταστείτε αγγελίες αυτοκινήτων που λένε “έχει κάνει 60.000 μίλια, δουλεύει τέλεια, υποστηρίζει (έκδοση λογισμικού) έως και Apple CarOS v 3.1 -συγγνώμη χρήστες Android, πρέπει να αγοράσετε iPhone!!”

Ταυτόχρονα, πολλοί κατασκευαστές κατασκευάζουν τα δικά τους λειτουργικά συστήματα για να ελέγχουν τα αυτοκίνητά τους. Η Volvo είναι μια ενδεικτική περίπτωση.

Η εταιρεία τρέχει το Android Automotive στα κέντρα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της και το κρατά χωριστά από το VolvoCars.OS -το λογισμικό που αναπτύχθηκε εσωτερικά για να συνδυάζει όλα τα συστήματα του οχήματος, λέει ο David Holecek, διευθυντής ψηφιακής εμπειρίας στη Volvo Cars, η οποία ανήκει από την κινεζική Zhejiang Geely Holding. Όλα αυτά λειτουργούν μέσω ποικιλίας υλικού από παραδοσιακούς κατασκευαστές ανταλλακτικών αυτοκινήτων αλλά και νεοεισερχόμενων στον κλάδο όπως η Nvidia και η Qualcomm -ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος, προσθέτει.

Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Lucid, επέλεξαν να συνδυάσουν το Android Automotive με τον βοηθό Alexa της Amazon. Η Stellantis, η οποία έχει 14 μάρκες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Jeep, Chrysler, Maserati και Alfa Romeo, χρησιμοποιεί Android Automotive σε ορισμένα από τα οχήματά της. Τον Ιανουάριο ανακοίνωσε συνεργασία με την Amazon για να διαθέσει ποικιλία από τις υπηρεσίες της εταιρείας σε οχήματα.

«Ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόμαστε αυτό είναι ότι θέλουμε να αναπτύξουμε το δικό μας λογισμικό στο μέλλον», λέει ο Yves Bonnefont, επικεφαλής λογισμικού στη Stellantis. «Αποφασίσαμε ότι θέλουμε να είμαστε κύριοι του μέλλοντός μας όσον αφορά την ανάπτυξη λογισμικού». Ακόμα κι έτσι, η Stellantis βλέπει τις συνεργασίες με εταιρείες όπως η Amazon – και τη χρήση προσαρμοσμένων εκδόσεων του λειτουργικού συστήματος Android Automotive – ως τρόπο εξοικονόμησης χρόνου και πόρων και εστίασης στη δημιουργία μοναδικών εμπειριών λογισμικού στα οχήματά της, προσαρμοσμένες στα είδη των πελατών που το καθένα ελκύει.

Αυτό το πλήθος λογισμικού και συστημάτων θα παραμείνει ο κανόνας για κάποιο χρονικό διάστημα, λέει ο κ. Heineke της McKinsey. Υπάρχουν πάρα πολλά κρίσιμα για την ασφάλεια συστήματα στα αυτοκίνητα και πάρα πολλά νέα χαρακτηριστικά για μια εταιρεία να τα κάνει όλα, ακόμα κι αν αυτή η εταιρεία είναι η Google, η Apple ή η Amazon —όπως η ψυχαγωγία στο ταμπλό και η ολοένα πιο εξελιγμένη υποβοήθηση οδηγού. Επιπλέον, κανείς δεν έχει ιδέα ποιο θα είναι το μέλλον αυτών των συστημάτων σε έναν κόσμο στον οποίο και οι τρεις αυτές εταιρείες μπορεί να προσπαθούν να εκτοπίσουν το προσωπικό αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε με robotaxis —με την ευγενική παραχώρηση της Waymo που σχετίζεται με την Google, το Zoox που ανήκει στην Amazon και οτιδήποτε κι αν είναι αυτό πάνω στο οποίο εργάζεται η Apple.

Όπως και να έχει κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί τόσο γρήγορα όσο οι μάχες του συστήματος κινητών στο παρελθόν, μεταξύ iOS, Android και Fire Phone — το θυμάστε;

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ συντηρητική», λέει ο κ. Trefz, βετεράνος στο σχεδιασμό συστημάτων βασισμένων σε υλικό και λογισμικό που ελέγχουν αυτοκίνητα. «Επομένως, αν κάποιος πει, ‘’Αυτό θα συμβεί τα επόμενα πέντε χρόνια’’, μάλλον θα χρειαστούν περίπου 20», λέει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play