«Αγκάθι» για την οικονομία τα 2,5 δισ. ευρώ «φέσια» του Δημοσίου
Πηγή: Αρχείου
«Αγκάθι» για την οικονομία αλλά και για την πρώτη μεταπρογραμματική αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες, παραμένουν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου. Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε τη Δευτέρα αλλά και με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου ανέρχονται σε 1,78 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό προστίθενται και οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων ύψους 697 εκατ. ευρώ, άρα το σύνολο ανεβαίνει στα 2,477 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται και στο προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού, τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19 καθώς και η ενεργειακή κρίση δημιούργησαν καθυστερήσεις στους φορείς στην προσπάθεια αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών αποτελεί μάλιστα και προαπαιτούμενο για την πρώτη μετα-μνημονιακή αξιολόγηση, που ξεκινά σήμερα με τα τεχνικά κλιμάκια. Η πρώτη αυτή αξιολόγηση συνδέεται με την υλοποίηση των 22 «ουρών» των μνημονίων που ξεκλειδώνουν την τελευταία και εκκρεμή δόση των 768 εκατ. ευρώ.
Ο χάρτης των χρεών
Ο μεγαλύτερος δημόσιος οφειλέτης είναι τα νοσοκομεία, με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους στο τέλος Ιουλίου να ανέρχονται στο ποσό των 1.032 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 11,3% σε σχέση με πέρυσι.
Σειρά παίρνουν οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης, με οφειλές ύψους 385 εκατ. ευρώ, μειωμένες όμως κατά 18% σε σχέση με τον περασμένο Ιούλιο.
Τρίτοι στη λίστα οι ΟΤΑ, με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές να διαμορφώνονται στα 124 εκατ. ευρώ από 153 εκατ. ευρώ τον περασμένο Ιούλιο.
Τα ληξιπρόθεσμα χρέη των Νομικών Προσώπων της Γενικής Κυβέρνησης ανήλθαν τον Ιούλιο στα 84 εκατ. ευρώ από 54 εκατ. ευρώ πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 55%.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού, ιδιαίτερα προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνιακοί φορείς, όπως οι εταιρείες «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ), «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ), «Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών ΑΕ» (ΟΑΣΑ), κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Το σχόλιο σας