Φλόριντα: Το συνολικό οικονομικό κέρδος της Φόρμουλα 1 θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. δολάρια
Πηγή: MARCA - AutoMobilSport.com - ACtu F1
Στο ηλιόλουστο Μαϊάμι έφτασε η Φόρμουλα 1 προσελκύοντας τεράστιο ενδιαφέρον από κοινό και celebrities, γεγονός που επιβεβαιώνει την υψηλή δημοτικότητα που έχει και στις ΗΠΑ το ύψους 2 δισ. δολαρίων πρωτάθλημα.
Τα εισιτήρια για το νέο Hard Rock Stadium (η κατασκευή του οποίου κόστισε περίπου 40 εκατ. δολάρια) έχουν γίνει ανάρπαστα, όμως στην δευτερογενή αγορά λέγεται πως για τους πολύ τυχερούς και αποφασισμένους ένα εισιτήριο –αν βέβαια βρεθεί- φτάνει και ξεπερνά τα 25.000 δολάρια. Σημειωτέον πως η αρχική τιμή για τα εισιτήρια κυμαινόταν στα 2.179 δολάρια και έφτανε έως τα 7.200 δολάρια για τις προνομιούχες θέσεις.
Την ίδια ώρα ο ξενοδοχειακός κλάδος κάνει κυριολεκτικά χρυσές δουλειές, μετά τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Τα μεγάλα ξενοδοχεία ανέβασαν τις τιμές με αποτέλεσμα οι σουίτες να κυμαίνονται στα 100.οοο με 125.000 δολάρια τη βραδιά και όλα τα δωμάτια να έχουν «κλειστεί» εδώ και καιρό. Αντιστοίχως τα γαλάζια νερά της πόλης έχουν γεμίσει από σούπερ γιοτ.
Ραντεβού στις πίστες και στα πάρτι
Δεν είναι άλλωστε μόνο ο ίδιος ο αγώνας της Κυριακής. Για τους celebrities του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας, όπως ο Michael Jordan, ο LeBron James, ο Tom Brady, οι αδελφές Williams, ο Pharrell Williams, ο Snoop Dogg και ο Travis Scott το ραντεβού στη Φλόριντα είναι μια γνήσια αφορμή για ξεφάντωμα με τις προσκλήσεις για τα after parties να είναι εξίσου δυσεύρετες.
Τα νυχτερινά κλαμπ έχουν διασφαλίσει μερικούς από τους γνωστότερους DJs της διεθνούς σκηνής (όπως ο Tiesto και ο Diplo) με αποτέλεσμα τα τραπέζια να ξεκινούν από τα 100.000 δολάρια. Αντιστοίχως στα εστιατόρια βραβευμένοι σεφ έχουν προσκληθεί για να φροντίσουν τους υψηλούς καλεσμένους προσφέροντας δείπνα, όπου το πιάτο μπορεί να φτάνει και τα 3.000 δολάρια.
Υπολογίζεται πως στην πόλη έχουν συρρεύσει πάνω από 300.000 φαν της F1, μαζί με σπόνσορες, επιχειρηματίες και celebrities. Αναλυτές δε, εκτιμούν πως η συνολική δαπάνη για το event θα ξεπεράσει την συνήθως χρυσή διοργάνωση του αμερικανικού Super Bowl.
Οι διοργανωτές και οι τοπικοί φορείς υπολογίζουν πως το συνολικό οικονομικό κέρδος για την πόλη θα κυμανθεί στα 400 εκατ. δολάρια.
Αυξανόμενη δημοτικότητα στις ΗΠΑ
Η δημοτικότητα της F1 στο κοινό δικαιολογεί, εξάλλου, το ράλι του Μαϊάμι. Σύμφωνα με το ESPN, ένα χρόνο πριν, 949.000 Αμερικανοί παρακολούθησαν τα ράλι του πρωταθλήματος, ένα νούμερο που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 54% σε σχέση με το 2020. Αντιστοίχως φέτος, οι τέσσερις πρώτοι αγώνες της F1 έχουν προσελκύσει κατά μέσο όρο 1,1 εκατ. τηλεθεατές, ήτοι μια αύξηση κατά 22% σε σχέση με τους αντίστοιχους τέσσερις πρώτους αγώνες του 2021.
Στο Circuit of the Americas, στο Όστιν του Τέξας, για το Grand Prix του 2021, 400.000 οπαδοί γέμισαν ασφυκτικά το στάδιο. Ένα νούμερο που αποτέλεσε νέο ρεκόρ για οποιονδήποτε αγώνα της Φόρμουλα 1 μέχρι τότε. Επομένως ήταν λογικό και επόμενο να προστεθεί ο σταθμός στο Μαϊάμι, αλλά και όχι μόνο. Από το 2023 στις πίστες της F1 θα προστεθεί και το Λας Βέγκας.
«Για μας, από οικονομική άποψη, το Μαϊάμι είναι μια εξαιρετική διοργάνωση. Υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες στις ΗΠΑ» σχολίασε ο Γκρεγκ Μάφεϊ, ο CEO της Liberty Media, της μητρικής της F1.
Σημειωτέον πως πριν λίγες ημέρες η Liberty Media ανακοίνωσε εξαιρετικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με διπλάσια έσοδα σε ετήσια βάση στα 360 εκατ. δολάρια.
Σημειωτέον πως βασικός σπόνσορας της διοργάνωσης είναι το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων της Crypto.com, που έχει δώσει και το όνομα του στην διοργάνωση, ήτοι Crypto.com Miami Grand Prix.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας