Μεγάλες αναταραχές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου προκαλεί η Ουκρανία

Μεγάλες αναταραχές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου προκαλεί η Ουκρανία

Πηγή: Motor1.com - Speed Heads

Πουλήθηκαν 13.000 λιγότερα αυτοκίνητα το 2021 σε σχέση με το 2019

Μείωση των επισκέψεων στις εκθέσεις αυτοκινήτων καταγράφονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία, όπως επισημαίνουν πηγές κοντά στον όμιλο Σφακιανάκη, ο οποίος αυτή τη στιγμή διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων, της τάξεως του 12%, στην ελληνική αγορά. Η μείωση των επισκέψεων κατά περίπτωση αγγίζει, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, έως και ποσοστό 30% στα καταστήματα των μαρκών αυτοκινήτων του ομίλου. Να σημειωθεί ότι πρακτικά από το σύνολο των διελεύσεων που καταγράφεται μέσα στον μήνα στις εκθέσεις περίπου το 20%-25% αυτών οδηγούν σε παραγγελίες οχημάτων.

Oι ίδιες πηγές, ωστόσο, επισημαίνουν ότι αυτήν τη στιγμή δεν φαίνεται να επηρεάζονται οι πωλήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων που σχετίζονται με το leasing ή τις ενοικιάσεις οχημάτων (ο όμιλος διατηρεί την εταιρεία ενοικιάσεων Enterprise και την εταιρεία Executive Lease).

Η εκτέλεση παραγγελιών στο β’ εξάμηνο του 2022 βασικό διακύβευμα για την ελληνική αγορά

Όπως επισήμαναν πηγές της αγοράς, παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή εκτελούνται παραγγελίες, αυτές προέρχονται κατά κύριο λόγο από το ανεκτέλεστο του 2021, δεδομένου ότι ο μέσος όρος παραδόσεων για νέα αυτοκίνητα ανέρχεται σε περίπου έξι μήνες λόγω των ελλείψεων τσιπ στη βιομηχανία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όσοι είχαν παραγγείλει κατά την προηγούμενη χρονιά να παραλαμβάνουν κατά τους πρώτους μήνες του 2022. Ζήτημα, ωστόσο, αποτελεί η κάλυψη τζίρου και παραγγελιών του δευτέρου εξαμήνου του φετινού έτους, δεδομένης της μείωσης στην κίνηση που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά.

Συνεχίζονται οι καθυστερημένες παραδόσεις λόγω της έλλειψης μικροτσίπ

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των οχημάτων στη χώρα μας, με οριακή ωστόσο βελτίωση σε σύγκριση με το 2021, όπως περιγράφουν οι ίδιες πηγές του ομίλου Σφακιανάκη, δεδομένης της ήδη υφιστάμενης παγκόσμιας έλλειψης τσιπ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στους χρόνους παραδόσεων των παραγγελιών φαίνεται ότι θα επηρεαστούν πιθανότατα περισσότερο στη συνέχεια τα αυτοκίνητα της BMW (ΒMW και Mini), δεδομένου ότι η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί εργοστάσιο καλωδιώσεων στην Ουκρανία.

Να σημειωθεί ότι οι καλωδιώσεις που προμηθεύεται η βιομηχανία αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση προέρχονται κατά τουλάχιστον 8% από την Ουκρανία, με τις εταιρείες αυτοκινήτων να αναζητούν εναλλακτικές αγορές ήδη πριν από την έναρξη του πολέμου.

Υπολογιζόμενος χρόνος παραδόσεων ανά μάρκα από τη στιγμή της παραγγελίας (όμιλος Σφακιανάκη)

– BMW και Mini: 2-5 μήνες

– Suzuki: 5-8 μήνες

– Renault: 3-4 μήνες

– Νissan: 4-5 μήνες

– Ford: 4-9 μήνες

– Skoda: 2-4 μήνες

Πουλήθηκαν 13.000 λιγότερα αυτοκίνητα το 2021 σε σχέση με το 2019

Σημειώνεται ότι το 2021, με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων κινήθηκαν ανοδικά, απέχοντας ωστόσο από τα 114.109 αυτοκίνητα, που ήταν ο αριθμός των ταξινομήσεων το 2019, δεδομένου ότι διατέθηκαν σε νέους ιδιοκτήτες 13.198 λιγότερα οχήματα. Συγκεκριμένα, το 2021 οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν στις 100.911 μονάδες, με αύξηση κατά 24,6% σε σύγκριση με το 2020 (84.977), κάτι που είναι λογικό δεδομένης της παύσης λειτουργίας επί σημαντικό χρονικό διάστημα κατά το πρώτο έτος εκδήλωσης της πανδημίας.

Στην πρώτη δεκάδα των εταιρειών αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Toyota, με 13.164 οχήματα το 2021, ακολουθεί η Peugeot με 10.581, η Hyundai με 8.809, η Volkswagen με 7.464, η Opel με 5.812, η Citroen με 5.253, η Suzuki με 4.850, η Kia με 4.600 και η Mercedes με 4.295 και η BMW με 4.187.

Σε ό,τι αφορά τον Ιανουάριο του 2022, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν διψήφια πτωτικές σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, με ποσοστό 28,9%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που αφορούν τα επιβατικά οχήματα και δημοσιεύει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση στα καινούργια στο δίμηνο – Ώθηση από τα μεταχειρισμένα

Όπως προκύπτει πάντως από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων ήταν μειωμένες κατά 2,5% κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2021. Έντονη αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων στο ίδιο δίμηνο με +42,2%, γεγονός που αποδίδεται και στην έλλειψη διαθεσιμότητας σε καινούργια. Συνολικά, πάντως, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, νέων και μεταχειρισμένων, κινήθηκαν ανοδικά κατά 15,5% στην περίοδο αναφοράς.

Εάν απομονώσει κανείς τον Φεβρουάριο του 2022, θα διαπιστώσει ότι οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ήταν αυξημένες κατά 27,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 και κατά 71,7% αυτές των μεταχειρισμένων. Στο σύνολό τους καινούργια και μεταχειρισμένα εμφάνισαν ανοδική πορεία κατά 45%. Εάν κανείς συμπεριλάβει το σύνολο των νέων αυτοκινήτων που διατέθηκαν συνυπολογίζοντας επιβατικά, λεωφορεία και φορτηγά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο κατά 26% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Μετ’ εμποδίων η διάθεση των μεταχειρισμένων

Προβληματική παραμένει σε κάθε περίπτωση η διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, δεδομένου ότι επηρεάζεται άμεσα από τη διαθεσιμότητα στα καινούργια. Είναι χαρακτηριστικό ότι παραμένει αμετάβλητη η εικόνα ελλείψεων και στα μεταχειρισμένα, καθότι αρκετοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να μην πουλήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο, δεδομένου ότι δεν θα μπορέσουν εύκολα να βρουν για να αγοράσουν ένα καινούργιο σε εύλογο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα λόγω της έλλειψης για καινούργια και της ζήτησης που παρουσιάζουν τα μεταχειρισμένα ως λύση άμεσης αγοράς, έναντι των σημαντικών καθυστερήσεων στα καινούργια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play