Οδηγός Covid 19 – Προτεραιότητα στην προστασία και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση

Οδηγός Covid 19 – Προτεραιότητα στην προστασία και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση
Η Eurobank υπηρετεί από την πρώτη στιγμή το σκοπό ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και τις πρωτοβουλίες στήριξης της ελληνικής οικονομίας στην έκτακτη, δύσκολη συγκυρία που προκαλεί η εξάπλωση του COVID - 19.

Συμμετέχοντας στη συλλογική εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης και τη στήριξη, εμπράκτως, του συστήματος δημόσιας υγείας από τον COVID – 19, ήλθε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας και την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ) και προχώρησε στην προσφορά νοσοκομειακού εξοπλισμού και υγειονομικού υλικού κατά τις υποδείξεις των αρμόδιων φορέων.

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

  • Η Eurobank έλαβε άμεσα κάθε επιβεβλημένο και προβλεπόμενο μέτρο για την πρόληψη και προστασία των πελατών και των εργαζομένων της τηρώντας απόλυτα τις οδηγίες των αρμοδίων Αρχών.
  • Ήδη εργάζονται εξ αποστάσεως περίπου 4.000 εργαζόμενοι, με όλες τις μονάδες της Τράπεζας να είναι σε πλήρη και απρόσκοπτη λειτουργία σε όλα τα επίπεδα, καθιστώντας την Eurobank μία από τις λίγες εταιρείες στην Ελλάδα με τόσο υψηλό ποσοστό εργαζομένων σε καθεστώς τηλεργασίας κατά τη διάρκεια της κρίσης.
  • Στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων, εξασφαλίστηκε η απομακρυσμένη πρόσβαση για περίπου 60% κατά μέσο όρο, το οποίο ανέρχεται έως και στο 80% σε ορισμένες κεντρικές υπηρεσίες.

Αξιοποιήθηκαν με απόλυτη επιτυχία collaboration tools για συναντήσεις εξ αποστάσεως ώστε η Τράπεζα να παραμένει πλήρως λειτουργική από την πρώτη μέρα ακόμη και υπό τις παρούσες δύσκολες συνθήκες. Παράλληλα, υιοθετήθηκε το μοντέλο της εφεδρείας, τόσο για προληπτικούς λόγους προστασίας της υγείας των εργαζομένων της, όσο και για τον περιορισμό του συνωστισμού και των συναθροίσεων και με εξωτερικούς πελάτες στους χώρους εργασίας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι η Eurobank λειτουργούσε σε καθεστώς work@home μία εβδομάδα, πριν, ανακοινωθούν τα κυβερνητικά μέτρα για το lockdown, ενώ όλη η διαχείριση έγινε απολύτως ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας SAP Success Factors ώστε να οργανώνεται απρόσκοπτα ο προγραμματισμός των εργασιών κάθε μονάδας.

  • Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε, εξαρχής, σε εργαζομένους της Τράπεζας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, μέσω της άμεσης απομάκρυνσής τους από την εργασία.

Με στόχο τη στήριξη του συνόλου των εργαζομένων συστάθηκε νέο Help Line από εξειδικευμένη ομάδα ιατρών και ενισχύθηκε η Τηλεφωνική Γραμμή Υποστήριξης, όπου έμπειροι ψυχολόγοι προσφέρουν βοήθεια σε όσα θέματα απασχολούν τους εργαζομένους.

  • Ενισχύθηκαν τα μέτρα προστασίας στο δίκτυο καταστημάτων, τα οποία παραμένουν σε λειτουργία σε όλη τη χώρα με ελεγχόμενη πρόσβαση.

Απολυμάνθηκαν, προληπτικά, όλα τα κτίρια, το προσωπικό εφοδιάστηκε με μάσκες και απολυμαντικά ενώ πραγματοποιείται διαρκής, ενισχυμένος και σχολαστικός καθαρισμός των χώρων εργασίας – ιδίως του δικτύου των καταστημάτων – συμπεριλαμβανομένων των ΑΤΜ.

  • Σε όλο το δίκτυο καταστημάτων τοποθετήθηκαν ειδικά χωρίσματα (Plexiglass) πάνω στους πάγκους των ταμείων εξυπηρέτησης δημιουργώντας έναν αποτελεσματικό φραγμό στα σταγονίδια που διασκορπίζονται κατά την ομιλία, προστατεύοντας τόσο τον πελάτη όσο και τον εργαζόμενο κατά τη διάρκεια των συναλλαγών.
  • Τα στελέχη των καταστημάτων είναι στη διάθεση των πελατών με στόχο τη βέλτιστη και ασφαλή εξυπηρέτησή τους. Για την ασφάλεια όλων, η Eurobank εφαρμόζει επακριβώς το σύνολο των οδηγιών του ΕΟΔΥ.
  • Ενεργοποιεί έκτακτα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων και νοικοκυριών για τη διευκόλυνση αποπληρωμής δανειακών υποχρεώσεων.
  • Εμπλουτίζει διαρκώς τις διαθέσιμες ψηφιακές υπηρεσίες και λειτουργικότητες παρέχοντας απλές και ασφαλείς λύσεις μέσω όλων των εναλλακτικών ψηφιακών καναλιών για την απρόσκοπτη διενέργεια της πλειονότητας των συναλλαγών, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία πελατών σε κατάστημα.

Για παράδειγμα, η δυνατότητα δήλωσης – μέσω του e – Banking – στοιχείων επιταγών για να τύχουν της αναστολής προθεσμιών εμφάνισης και πληρωμής, βάσει της σχετικής από 30/03/2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου – ΠΝΠ- (ΦΕΚ Α΄75), η οποία διατέθηκε στις επιχειρήσεις με «προστατευόμενους» ΚΑΔ (φυσικά και νομικά πρόσωπα).

  • Πραγματοποιεί ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πελατών για την προστασία τους από διαδικτυακές απάτες και στο πώς να πραγματοποιούν αγορές online με ασφάλεια.
  • Από την πρώτη στιγμή και σύμφωνα με την απόφαση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών για αποφυγή συνωστισμού στα καταστήματα στο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων και των συναλλασσόμενων ΔΕΝ πραγματοποιούνται στα καταστήματα της Τράπεζας με φυσική παρουσία οι ακόλουθες συναλλαγές: Αναλήψεις μετρητών έως €400, καταθέσεις μετρητών έως €1.000, πληρωμές λογαριασμών τρίτων (δημόσιο, ενέργεια, ύδρευση, τηλεφωνία, συνδρομητική τηλεόραση, ασφάλειες, κ.λπ.), ενημέρωση λογαριασμών – κινήσεων και υπολοίπων – βιβλιαρίων. Όλες αυτές οι συναλλαγές είναι διαθέσιμες μέσω εναλλακτικών δικτύων (ATMs, e-Banking, Eurobank Mobile app).

Η άμεση ανταπόκριση στις έκτακτες συνθήκες που προέκυψαν ήταν ένα “stress test” πολλών ταχυτήτων για την ψηφιακή ετοιμότητα του Ομίλου, η οποία ήταν σε τέτοιο επίπεδο που επέτρεψε να οργανωθεί, σε ελάχιστο χρόνο, ένας ψηφιακός τραπεζικός οργανισμός που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση. Στις δύσκολες αυτές συνθήκες αποδείχθηκε καθοριστική η στρατηγική στόχευση που είχε η Τράπεζα τα τελευταία χρόνια για την επιτυχή, σταδιακή μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Η Eurobank, που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια παρουσίας στην ψηφιακή τραπεζική, πραγματοποίησε και πραγματοποιεί αξιόλογες επενδύσεις για να εξελιχθεί στην πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Την τελευταία τριετία έχει επενδύσει άνω των 150 εκατομμυρίων ευρώ σε έργα τεχνολογίας, ενώ το πλάνο τεχνολογικών επενδύσεων συνεχίζεται με ισχυρή δυναμική και την επόμενη τριετία.

Το Group ΙΤ έχει μετεξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, στο οποίο 600 εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας – σε συνεργασία με ένα δίκτυο συνεργατών ελληνικών εταιρειών πληροφορικής – υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας. Η υποδομή που δημιουργήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια τόσο σε τεχνολογικό όσο και στο επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που επέτρεψε την αποτελεσματική διαχείριση των ακραίων έκτακτων συνθηκών της τρέχουσα κρίσης.

Η Eurobank θα συνεχίσει να στέκεται στο πλευρό των πελατών της, τόσο με τα δικά της μέσα όσο και συμμετέχοντας στην εθνική προσπάθεια και στα προγράμματα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων, ώστε να αντιμετωπισθεί και αυτή η κρίση. Διαρκής στόχος της Τράπεζας είναι να συμβάλει στην επιστροφή της κανονικότητας και την ανάταξη της οικονομίας.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ

Τα ψηφιακά μέσα για Ιδιώτες

  • Αξιοσημείωτη είναι η διεύρυνση της ηλεκτρονικής πελατειακής βάσης κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID – 19.
  • Ο Μάρτιος ‘20 έκλεισε με τη μεγαλύτερη, έως σήμερα, χρήση στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας καθώς αυξήθηκε η ανάγκη διεκπεραίωσης καθημερινών συναλλαγών και αγορών αγαθών εξ αποστάσεως (e-Commerce / online shopping). Συγκεκριμένα, σημειώθηκε  αύξηση χρηστών στα ψηφιακά κανάλια κατά 32%, σε σχέση με τον Μάρτιο του ’19 και ειδικά στο Eurobank Mobile App αύξηση κατά 51%. Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία μέρα του Μαρτίου σχεδόν 1.800 πελάτες συναλλάσσονταν από τα ψηφιακά κανάλια ανά λεπτό.
  • Η πλειονότητα των νέων χρηστών και ενεργοποιήσεων μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στο e-Banking και στο Eurobank Mobile App, χωρίς να χρειαστεί να εξέλθει από το σπίτι τους (Digital Onboarding). Ενδεικτικό της δυναμικής είναι ότι από την 28η Μαρτίου και έπειτα καταγράφεται τριπλασιασμός στο ρυθμό των νέων εγγραφών και ενεργοποιήσεων κωδικών, ενώ, ειδικά ο ρυθμός εγγραφών που έρχεται μέσω Digital Onboarding έχει σχεδόν οκταπλασιαστεί, σε σχέση με την κανονική ροή πριν την πανδημία!

Τα παραπάνω αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χάρη στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Eurobank ώστε, όσοι δεν είχαν εξασφαλίσει πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική, να την αποκτήσουν άμεσα για να αξιοποιήσουν εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η Τράπεζα για ηλεκτρονικές συναλλαγές από όλα τα εναλλακτικά δίκτυα, το e – Banking, το m – Banking από κινητά τηλέφωνα και tablet, το V-Banking, αποφεύγοντας το συνωστισμό στα καταστήματα και τη χρήση μετρητών.

  • Η Τράπεζα ενημέρωσε 550.000 πελάτες της που έχουν κάρτες Eurobank, αλλά όχι κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής, για το πώς μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία στο κατάστημα.
  • Ειδικά για τους μη εξοικειωμένους στη χρήση ψηφιακών μέσων πελάτες, όπως ηλικιωμένοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας, η Eurobank ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε εύκολα, γρήγορα και απλά, εφόσον έχουν δηλώσει τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου και έχουν ενεργή χρεωστική ή πιστωτική κάρτα στο όνομά τους, να μπορούν να πραγματοποιούν όλες τις καθημερινές τους συναλλαγές, μένοντας σπίτι. Επίσης, δημιούργησε απλές οδηγίες στο Eurobank.gr για να βοηθήσει στην ολοκλήρωση των ψηφιακών τους συναλλαγών, βήμα – βήμα.
  • Οι πελάτες υποδέχθηκαν θετικά τις πρωτοβουλίες της Τράπεζας. Ενδεικτικά:
  • Μεταξύ 16/03 – 06/04/2020 επανεκδόθηκαν κωδικοί e – Banking από περίπου 18.000 πελάτες, οι οποίοι για μεγάλο διάστημα δεν χρησιμοποιούσαν την υπηρεσία και στην πλειονότητά τους πραγματοποίησαν μεταφορές χρημάτων (σε λογαριασμούς Eurobank), εμβάσματα και πληρωμές.
  • Ένα 40% των πελατών που έκαναν Digital on Boarding, μετά τον περιορισμό κυκλοφορίας, είναι πάνω από 55 ετών, όταν το ποσοστό της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας την προηγούμενη περίοδο ήταν κάτω από 20%!
  • Μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρείται επίσης στις νέες υπηρεσίες των ψηφιακών καναλιών:
    • Μέσω του e-Banking και της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation, οι πελάτες της Eurobank μπορούν να έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους, μέσω ασφαλούς διασύνδεσης, τη συνολική εικόνα των υπολοίπων, καθώς και τις κινήσεις, σε καταθετικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες που διατηρούν σε οποιαδήποτε ελληνική συστημική τράπεζα.
    • Η ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας του Eurobank Mobile app, Cards Control, μέσω της οποίας οι κάτοχοι καρτών πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών αποκτούν μια σειρά από υπηρεσίες ελέγχου της κάρτας τους και διευκόλυνσης συναλλαγών, είχε ιδιαίτερα θετική υποδοχή, με 10.000 εγγεγραμμένους χρήστες για το διάστημα από 16/03/20, ημερομηνία που διατέθηκε η υπηρεσία, έως 08/04/2020.
    • Υπενθυμίζεται ότι η αυξημένη εκτέλεση συναλλαγών μέσω των ψηφιακών καναλιών, μπορεί να εξυπηρετηθεί με προνομιακή τιμολόγηση σε πληρωμές και μεταφορές χρημάτων, μέσω των νέων πακέτων συνδρομητικών προγραμμάτων υπηρεσιών και τραπεζικών συναλλαγών. Πρόκειται για τα προγράμματα ”Advanced for Business” για τους επιχειρηματίες πελάτες και «e-Συναλλαγές» για τους Ιδιώτες, τα οποία ήδη παρείχε η Τράπεζα.

Οι κάρτες

  • Έχει ξεκινήσει η αποστολή – δωρεάν – στο σπίτι, ταχυδρομικά, νέων χρεωστικών καρτών σε πελάτες για να εκδώσουν άμεσα κωδικούς ηλεκτρονικών συναλλαγών αλλά και για να μπορούν να πραγματοποιήσουν ανέπαφες πληρωμές. Η ενεργοποίηση των χρεωστικών καρτών καθώς και η απόκτηση κωδικών και η ενεργοποίηση e – Banking, είναι δυνατές, μέσω ασφαλούς διαδικασίας, χωρίς φυσική παρουσία του πελάτη στο κατάστημα.
  • Το όριο του ποσού των ανέπαφων συναλλαγών καρτών χωρίς τη χρήση ΡΙΝ είναι αυξημένο στα 50€ από τα 25€ (έως 31/05/2020).

Και τηλεφωνικά…

Η Eurobank, στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του κοινού με εξ αποστάσεως συναλλαγές, προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες της να ανταποκριθούν σε υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο πραγματοποιώντας δωρεάν, χωρίς τη χρήση κωδικών, άμεσα και απλά, μια σειρά πληρωμών με χρέωση λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας, τηλεφωνικά μέσω του Europhone Banking (210 – 9555000), υπηρεσία που είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.

Ενημέρωση & εκπαίδευση πελατών

  • Υλοποιούνται, συστηματικά, ενέργειες ενημέρωσης των πελατών με χρηστικές πληροφορίες τόσο για την προστασία τους όσο και για συναλλαγές που τους αφορούν.

https://www.eurobank.gr/el/covid-19/security-awareness

https://www.eurobank.gr/el/covid-19/pos-kanete-agores-online-me-asfaleia

  • Είναι ενδεικτικό ότι χρησιμοποιώντας e-mail, viber και SMS, η Eurobank έχει ήδη επικοινωνήσει με περισσότερους από 1,8 εκατομμύρια πελάτες, ενώ δημιούργησε στο eurobank.gr & social media ειδική ενότητα για την άμεση και αποτελεσματική ενημέρωση των πελατών της, με αναλυτικές οδηγίες «πλοήγησης» στα ψηφιακά της μέσα, συχνές ερωτήσεις, χρηστικές πληροφορίες για την προστασία τους και εκπαιδευτικά video.

Προστασία και στη διακίνηση αλληλογραφίας

Ως ένα μέτρο αποσυμφόρησης και μείωσης, κατά το δυνατόν, των κινδύνων που ενέχει η μαζική διακίνηση αλληλογραφίας, οι κινήσεις λογαριασμών για τους μήνες Ιανουάριο – Μάρτιο 2020 θα συμπεριληφθούν στην αποστολή του statement για τις κινήσεις του αμέσως επομένου τριμήνου (Απριλίου – Ιουνίου 2020), ενώ είναι διαθέσιμα στο e-Banking από την Τρίτη 14/04/2020.

Εξειδικευμένες Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για επιχειρήσεις

  • 29.000 εταιρικοί πελάτες της Τράπεζας έχουν ήδη μεταβεί στη χρήση του νέου e-Banking για Επιχειρήσεις, το οποίο προσαρμόζεται πλέον βέλτιστα σε όλες τις διαθέσιμες συσκευές.

Για επιχειρήσεις με ανάγκες σύνθετων συναλλαγών, τα εξειδικευμένα στελέχη του Τομέα Συναλλακτικής Τραπεζικής (Global Transaction Banking), είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την καθοδήγηση, υποστήριξη και παροχή λύσεων σε θέματα:

  • Paygate όπου απλοποιείται και αυτοματοποιείται πλήρως η διαδικασία εισπράξεων μιας επιχείρησης με υπηρεσίες άμεσης πίστωσης, ηλεκτρονικό reconciliation απαιτήσεων-εισπράξεων και notifications για ενημέρωση των πληρωτών,
    • Κεντροποιημένη και αυτοματοποιημένη διαχείριση επιταγών, έχοντας πλήρη, αναλυτική και άμεση online πληροφόρηση για τη διαδικασία είσπραξης, είτε αφορά επιταγή έκδοσης Eurobank είτε άλλης τράπεζας μέσω της υπηρεσίας Cheque Express,
  • Εκτέλεση μαζικών πληρωμών είτε μέσω e-Banking είτε μέσω M2M με αρχεία, και μάλιστα με δυνατότητα εγκριτικής ροής,
  • Ηλεκτρονική διεκπεραίωση μεμονωμένων πληρωμών,
  • E – commerce λύσεις
  • B2B υπηρεσίες όπως οι ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί και η ηλεκτρονική τιμολόγηση που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με προμηθευτές και πελάτες ηλεκτρονικά και με ασφαλή τρόπο.
    • Ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί: Ηλεκτρονική επιλογή του καταλληλότερου προμηθευτή για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ή του σωστού αγοραστή για την πώληση των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών της επιχείρησης μέσω της υπηρεσίας e-auctions,
    • Online τιμολόγηση: Μέσα από την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης eInvoicing παρέχουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προχωρήσουν στην κατάργηση της αποστολής τιμολογίων σε έντυπη μορφή και την αποστολή – παραλαβή τους ηλεκτρονικά.

Για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο η νέα υπηρεσία Eurobank Payment Link, προσφέρει ένα νέο κανάλι συναλλαγών με στόχο να διευκολύνουν τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, ακόμη και εάν δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).

Στην υπηρεσία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκεται η υποδομή του v – Banking, με την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να εκτελέσουν το σύνολο, σχεδόν, των εργασιών της τραπεζικής επιχειρήσεων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε συνεργασία με το στέλεχος της Eurobank που εξυπηρετεί το λογαριασμό τους. Εξυπηρετούνται ήδη 12.000 επιχειρήσεις, ενώ, συγκεκριμένα για το διάστημα 16/03/2020 έως 10/04/2020 απέκτησαν την εφαρμογή 1.300 επιχειρήσεις.

Επιταγές

Η Eurobank υλοποίησε και διέθεσε άμεσα στους πελάτες της, επιχειρήσεις με «πληττόμενους» ΚΑΔ, τη δυνατότητα να δηλώσουν, μέσω e – Banking, τις επιταγές Eurobank που θέλουν να «προστατεύσουν», δηλαδή να επωφεληθούν της δυνατότητας αναστολής της προθεσμίας εμφάνισης της επιταγής προς πληρωμή κατά 75 ημέρες από την ημερομηνία έκδοσής της.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

Για τη στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων που πλήττονται από την κρίση COVID – 19 παρέχονται σημαντικές διευκολύνσεις στην αποπληρωμή δανείων ενώ η Τράπεζα βρίσκεται σε ετοιμότητα ώστε να στηρίξει αποτελεσματικά με επιπλέον ρευστότητα κάθε επιχείρηση.

H Eurobank θα συμμετέχει ενεργά και στο πρόγραμμα εγγυήσεων, με βάση τους όρους που θα διαμορφωθούν από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, για την παροχή κεφαλαίου κίνησης με ευνοϊκούς όρους. Ταυτόχρονα, συμμετέχει στο πρόγραμμα Επιδότησης Τόκων υφιστάμενων δανείων μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται από τον COVID – 19, στο νέο δάνειο της ΕΙΒ COVID – 19 RESPONSE FOR SMES & MIDCAPS για κάλυψη αναγκών σε κεφάλαια κίνησης επιχειρήσεων που έχουν πληγεί και στο νέο υποπρόγραμμα της ΕΑΤ ΤΕΠΙΧ ΙΙ «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση» λόγω Πανδημίας Covid-19 με επιδότηση τόκων για τα δύο πρώτα χρόνια.

  1. CORPORATE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι επιχειρήσεις που πλήττονται άμεσα από την κρίση (βάσει ΚΑΔ και σύμφωνα με τις αποφάσεις της Πολιτείας), μπορούν να ζητήσουν από την Τράπεζα:

  • Αναστολή της πληρωμής των δόσεων κεφαλαίου του δανείου τους που είναι καταβλητέες έως 31/12/2020,
  • Παράταση της διάρκειας του δανείου τους μέχρι 9 μήνες.
    • Με τα μέτρα αυτά στηρίζουμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους που έχουν πληγεί και τα δάνειά τους ήταν ενήμερα στις 31/12/2019.
  • Αναστολή καταβολής χρεολυσίων μέχρι 30/09/2020.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (νομικά πρόσωπα που πλήττονται από την επιδημία του COVID – -19 μπορούν να ζητήσουν αναστολή της πληρωμής των δόσεων κεφαλαίου του δανείου τους που είναι καταβλητέες μέχρι τις 30/09/2020, ήτοι να τους χορηγηθεί αναστολή καταβολής χρεολυσίων μέχρι 6 μήνες. Κατά την περίοδο αναστολής πληρωμής χρεολυσίων θα καταβάλλουν μόνο τους τόκους του δανείου τους (τοκοπληρωμή).

  • Ισόχρονη αύξηση διάρκειας δανείου

Η διάρκεια του δανείου θα αυξάνεται τόσο όσο διαρκεί η αναστολή πληρωμής των δόσεων κεφαλαίου που λαμβάνει η επιχείρηση, δηλαδή μπορεί να αυξηθεί μέχρι 6 μήνες.

    • Τα μέτρα στηρίζουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους που έχουν πληγεί.
    • Απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα εν λόγω δάνεια να ήταν ενήμερα ή να είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι και 3 μηνών δόσεις είτε κατά την 31/12/2019 είτε κατά την 31/03/2020 αντίστοιχα.
    • Η υποβολή αιτήσεων γίνεται χωρίς έξοδα.
  • Αναστολή πληρωμής δόσεων για 3 μήνες.

Οι ιδιώτες, ελεύθεροι επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις που πλήττονται μπορούν να ζητήσουν αναστολή της υποχρέωσης καταβολής τριών δόσεων του δανείου τους (από 01/4/2020 έως και 30/6/2020). Οι τόκοι των δόσεων κατά την αναστολή, θα προστεθούν στο κεφάλαιο στη λήξη της περιόδου, θα επιμεριστούν στην υπολειπόμενη διάρκεια του δανείου τους και η δόση θα αναπροσαρμοστεί αναλόγως.

  • Για όσους σε αυτήν την κατηγορία έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο διάστημα από 01/01/2020 έως και 31/3/2020, αυτές θα κεφαλαιοποιηθούν πριν την έναρξη της περιόδου αναστολής, ενώ το επιτόκιο και η διάρκεια του δανείου δεν θα μεταβληθούν.

Δικαίωμα ένταξης έχουν φυσικά πρόσωπα, δηλαδή ιδιώτες, ελεύθεροι επαγγελματίες ή ατομικές επιχειρήσεις, οι οποίοι:

  • Έχουν λάβει στεγαστικά ή/και καταναλωτικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτου, επαγγελματικά δάνεια ή έχουν ανοιχτό δάνειο, είναι ενήμεροι ή έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι και 3 μηνών δόσεις στις 31/03/2020,
  • Πληρούν, επιπλέον τουλάχιστον μία (1) από τις εξής δύο (2) προϋποθέσεις:
  1. Είναι δικαιούχοι του κρατικού επιδόματος των 800€, οι ίδιοι ή μέλος της οικογένειάς τους.
  2. Συνταξιούχοι ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ή επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID – 19, οι ίδιοι ή μέλος της οικογένειάς τους.

Η υποβολή αίτησης για ένταξη στα μέτρα στήριξης για ιδιώτες γίνεται χωρίς έξοδα και η διαδικασία είναι απλή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play