Γεράσαμε να ακούμε για… γηρασμένα ΙΧ στην Ελλάδα

Γεράσαμε να ακούμε για… γηρασμένα ΙΧ στην Ελλάδα
Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ένα απέραντο νεκροταφείο εκατομμυρίων παλιών ΙΧ (μέσο όρο τα 15,4 χρόνια), με «νεκροθάφτες» οδηγούς, που κάνουν καθημερινά ένα έγκλημα: Να κινούνται με κινητές βόμβες έτοιμες να σκάσουν στον «άμαχο» πληθυσμό.

Η είδηση που έρχεται από τον ΣΕΑΑ -τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτου στην Ελλάδα- είναι λίγο πολύ γνωστή – και δεν αναρτάται για πρώτη φορά.

Η Ελλάδα έχει μονίμως αρνητικές πρωτιές στον τομέα αυτοκινήτου.

Αρνητικό ρεκόρ στα τροχαία, αρνητικό στην επιθετική συμπεριφορά των οδηγών, και όλα αυτά με κοινό παρανομαστή τα παλαιά μας αυτοκίνητα. Όσο και η αγορά και αν δείχνει ανάκαμψη, όσο και αν το λίζινγκ – ένας στους δύο αγοράζει με χρονομίσθωση – η χώρα μας έχει στους δρόμους της παλιά αυτοκίνητα. Η κρίση έχει κρατήσει στάσιμη την ανανέωση του στόλου, και αυτό, έχει ανεβάσει τον μέσο όρο ηλικίας.

Έτσι, η Ελλάδα για άλλη μία φορά μένει πίσω με τον στόλο των επιβατικών το έτος 2017 να φτάνει κατά μέσο όρο τα 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) ή Ουγγαρία (14,5 χρόνια).

Φυσικά, το θέμα επιδεινώνεται ακόμη πιο πολύ, αν προσθέσουμε και μια άλλη παράμετρο: Ότι τα σαράβαλα αυτοκίνητα είναι και κακοσυντηρημένα, ή οι κάτοχοι τους κάνουν …πατέντες ή τα φτιάχνουν όταν μείνουν στο δρόμο.

Οπότε αν κάνουμε μια σούμα:

Η χώρα μας έχει σαράβαλα αυτοκίνητα, που είναι για το νεκροταφείο, αλλά, οι οδηγοί τους αρνούνται να τα αλλάξουν με ένα καινούργιο – όχι από βίτσιο ή γιατί αγαπούν τα ρετρό – επειδή έχουν πατώσει οικονομικά!

Μην κοιτάτε τα λίζινγκ. Αυτά είναι 40 χιλιάδες κάθε χρόνο. Η Ελλάδα έχει 3 εκατομμύρια ΙΧ, μικρά φορτηγά και άλλα που βάζουν σε κίνδυνο όσους είναι μέσα σε αυτά και όσους βρίσκονται σε άλλα ΙΧ, πεζούς, παιδιά.

Την υγεία μας… δεν την έχουμε!

Παλιό αυτοκίνητο ίσον ρύποι. Καρκινογόνοι που χτυπάνε παντού! Οι εκπεμπόμενοι ρύποι επιβαρύνουν άμεσα την ανθρώπινη υγεία αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιοαναπνευστικών νοσημάτων. Ένα ελαφρύ όχημα Euro 6c κατηγορίας εκπέμπει το ένα τρίτο των οξειδίων του αζώτου σε σχέση με ένα όχημα Euro 3 και μόλις το ένα έκτο των σωματιδίων (στα πετρελαιοκίνητα).

Και όλα αυτά την ώρα που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις πλέον στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά της τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 6c), ανεξαρτήτως καυσίμου (βενζίνη, πετρέλαιο, ηλεκτρικά κλπ).

Λύσεις υπάρχουν. Απλά, περιμένουμε το πράσινο φως. Από τους δανειστές, τους Γερμανούς, τα Γιούρογκρουπ κ.α. Προς το παρόν μένουμε στάσιμοι, όπως όταν μας πιάνει φανάρι. Το πράσινο φως θα αργήσει να ανάψει. Έως τότε, ζήτω τα σαράβαλα, ζήτω η νέα αυτοκινητική …Αφρική!

Μέση ηλικία στόλου επιβατικά ανά κράτος μέλος:

Διαβάστε εδώ όλα τα άρθρα του Νίκου Λιβανού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play