Σαραβαλιάζει η Ελλάδα – και πάλι – στους δρόμους! (μέρος 1)

Σαραβαλιάζει η Ελλάδα – και πάλι – στους δρόμους! (μέρος 1)
Η Ελλάδα γερνάει και στους δρόμους. Η κρίση έφερε πολλά σαράβαλα. Εκτός από τη ρετρό εικόνα, τα παλαιά και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα είναι αναμφίβολα επικίνδυνα. Ο Νίκος Λιβανός προβληματίζεται για την κατάσταση αυτή που κρατάει υψηλούς τους δείκτες τροχαίων στην χώρα μας.

Πριν από δέκα χρόνια, το 2007, η αγορά αυτοκινήτου άγγιζε τις 200.000 μονάδες. Το 90% ήταν λιανική και το 10% χρονοίσθωση. Σήμερα, η Ελλάδα και συγκεκριμένα η αγορά αυτοκινήτου πλήττεται, όσο ποτέ, άλλοτε, με τις πωλήσεις να μην ξεπερνούν τις 70.000 ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ, εκ των οποίων το 50%, είναι χρονομίσθωση.

Η αγορά αυτοκινήτου κρατιέται δύσκολα, οι βιτρίνες των αντιπροσωπειών είναι άδειες, ενώ πάνω από 50.000 άνθρωποι έχουν μείνει – εδώ και πολλά χρόνια – άνεργοι, λόγω της κρίσης.

Μια κρίση, που δεν έφερε μόνο μικρότερους τζίρους στις αντιπροσωπείες, συρρικνωμένους μισθούς στους πωλητές, εργαζόμενους στα συνεργεία, τα τμήματα ανταλλακτικών κ.α.

Μια κρίση στην αγορά ΙΧ που έφερε και θύματα. Θύματα τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων που έμειναν ανάπηροι, έχασαν τη ζωή τους και είδαν τον χάρο με τα μάτια τους, επειδή το αυτοκίνητο τους δεν φρέναρε ποτέ, έχασε την πρόσφυση του λόγω παλαιών ελαστικών, ή τούμπαρε γιατί η ανάρτηση δεν αλλάχθηκε ποτέ.

Οι δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων – ατυχημάτων είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το πόσο καλά ή κακά συντηρημένο είναι το ΙΧ μας. Ένα αυτοκίνητο με φθαρμένα ελαστικά είναι σίγουρο ότι θα αργήσει να φρενάρει, η απόσταση ακινητοποίησης θα αυξηθεί σημαντικά και θα πέσει ή πάνω σε ένα προπορευόμενο ή σε χαντάκι. Οι δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων – ατυχημάτων είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το αν το αυτοκίνητο μας είναι καινούργιο ή παλιό – και άρα επικίνδυνο!

Ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο αυξάνει την εμπλοκή μας σε ένα τροχαίο έως και 50%. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο δεν είναι απλά μια καινούργια φιγούρα στη γειτονιά μας. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα, πατάει στο δρόμο, οι αναρτήσεις το δένουν με την άσφαλτο, ακόμη και όταν βρέχει. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο έχει 80% πιο ισχυρά φώτα σε σχέση με ένα παλαιό μοντέλο, ενώ έχει σύστημα διεύθυνσης που παραπέμπει σε τρένο και όχι σε …βάρκα!

Και τέλος, πρέπει να γνωρίζουμε τις βλαβέρες συνέπειες στην οικονομία, το περιβάλλον και τους καταναλωτές επιφυλάσσουν οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.

Και όλα αυτά εξαιτίας της ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.

Σήμερα η Ελλάδα έχει τον πιο γηρασμένο στόλο σε όλη την Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι, το 2013, το ποσοστό των μεταχειρισμένων εισαγόμενων ήταν κάτω από το 10%, το 2014 ανήλθε στο 16% και το 2015 άγγιξε το 21,4%. Σχεδόν, κάθε δίμηνο, από τα 13.000 οχήματα που ταξινομούνται στην χώρα μας , τα 9.000 αφορούν καινούργια ( από τις ελληνικές αντιπροσωπείες οχημάτων) ενώ τα 4.000 οχήματα – δηλαδή το 36,6% – αφορά μεταχειρισμένα από το εξωτερικό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play