Νέοι ορίζοντες στα ΙΕΚ
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, πως η αθρόα είσοδος τεράστιου ποσοστού των μαθητών που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις , στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στην αποδυνάμωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στον «εγκλωβισμό» χιλιάδων νέων που αδυνατούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του πανεπιστημίου.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, έδωσε τη δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να αποφασίζουν για τον αριθμό των εισακτέων και εξάλειψε το φαινόμενο να εισέρχονται στα πανεπιστήμια μαθητές με πολύ χαμηλή βαθμολογία στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Η καθιέρωση του Παράλληλου Μηχανογραφικού συνδυαστικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής αύξησαν τον αριθμό των εγγεγραμμένων στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ) της χώρας και ιδιαίτερα στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ), συντελώντας στη ριζική αλλαγή νοοτροπίας της κοινωνίας καθώς καταδεικνύει νέους δρόμους εκπαίδευσης και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για επαγγελματική επιτυχία πέρα από τη στερεοτυπική αντίληψη, ότι για όλους τους νέους, η πρόοδος και η καταξίωση περνά μέσα από τις επιστήμες και τα πανεπιστήμια. Το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο, αποτελεί μια έγκυρη εναλλακτική λύση, όπου οι τελειόφοιτοι αποκτούν μια αναβαθμισμένη εκπαιδευτική επιλογή που βάζει τέλος στη μονοθεματική διάσταση της εκπαίδευσης.
Οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας δεν περιορίστηκαν σε αυτό το πλαίσιο, αλλά ενίσχυσαν αποφασιστικά τα Ι.Ε.Κ. ενισχύοντας την αυτονομία τους, την εξωστρέφειά τους και τα εφόδια που προσφέρουν στους σπουδαστές τους. Πιο συγκεκριμένα, ιδρύθηκαν πέντε (5) νέα Θεματικά και δέκα (10) Πειραματικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης ενώ ιδρύθηκαν πάνω από τριάντα (30) ειδικότητες (νέες/πειραματικές/με πιλοτικό πρόγραμμα), καθώς και τρεις (3) ειδικότητες για άτομα με προβλήματα όρασης ή και ακοής, σε συνεργασία με την ΕΣΑμΕΑ. Παράλληλα, καθιερώθηκε για πρώτη φορά αμειβόμενη πρακτική άσκηση, που ενώ είχε και έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα στα περισσότερα προγράμματα σπουδών μέχρι πρώτινος ήταν μη αμειβόμενη.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι καθιερώθηκε για πρώτη φορά στεγαστικό επίδομα για τους καταρτιζόμενους στα ΙΕΚ, το οποίο μέχρι πέρσι δικαιούνταν αποκλειστικά οι φοιτητές των ΑΕΙ, έχοντας ως αποτέλεσμα ένας (1) στους τέσσερις (4) υποψηφίους που έκαναν αίτηση σε ΔΙΕΚ, να δηλώσει και περιφέρεια εκτός του τόπου διαμονής του. Μια ακόμη τομή είναι η δημιουργία Μητρώου εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης με στόχο τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου και τη μεγαλύτερη ακρίβεια στην επιλογή των εκπαιδευτικών παράλληλα με την εξασφάλιση ταχύτερων διαδικασιών.
Εν κατακλείδι, η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας, έχοντας εφαρμόσει το 100% των προεκλογικών εξαγγελιών της ελληνικής κυβέρνησης, αναβαθμίζει συνολικά την επαγγελματική εκπαίδευση, παρέχοντας περισσότερες επιλογές στους νέους και επενδύοντας σε αυτούς ώστε να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια και να σταθούν με αξιώσεις στην αγορά εργασίας. Άλλωστε, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους καθώς σε αντίθεση με αυτά που υποστηρίζει η αντιπολίτευση, οι νέοι που δεν κατορθώνουν τα εισαχθούν σε κάποιο πανεπιστήμιο κατευθύνονται στα Δημόσια ΙΕΚ και όχι στα κολλέγια των οποίων τα συμφέροντα «δήθεν» εξυπηρετεί η κυβέρνηση.
Το παραπάνω πιστοποιείται από το γεγονός ότι οι θέσεις για τα Δημόσια ΙΕΚ υπερδιπλασιάστηκαν από 8.077 θέσεις που ήταν πέρυσι, σε 16.514. Γιατί η πραγματικότητα και τα νούμερα άλλωστε είναι αμείλικτα. Ποιος βγαίνει κερδισμένος από το να εισέρχεται σε μια σχολή, η οποία αποτελεί την 102η επιλογή του με βαθμό κοντά στη μονάδα; Από την άλλη μεριά, δεν είναι προτιμότερο ένας νέος με κλίση στη κομμωτική να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα μέσα από ένα Δημόσιο ΙΕΚ χωρίς η πολιτεία και η κοινωνία να θεωρούν το πτυχίο του ΑΕΙ πανάκεια; Οι απαντήσεις δίνονται καθημερινά από την κοινωνία και τις ανησυχίες των νέων ανθρώπων.
*Γράφει η τομεάρχης Παιδείας και Δια βίου μάθησης ΟΝΝΕΔ Σταματίνα Αντώνιου
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας