Θερινές εκπτώσεις: Αύξηση του τζίρου είδαν 6 στις 10 επιχειρήσεις
Πηγή: Eurokinissi
Θετικό είναι το ποσοστό στις εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας, μιας και έξι στις 10 επιχειρήσεις που σχετίζονται με το εμπόριο στην Αθήνα είχε αύξηση των εισπράξεων τους, στην περίοδο των εκπτώσεων, σε σχέση με το 2021, όμως αντίστοιχο ποσοστό απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Με αφορμή τη σημερινή δημοσιοποίηση των στοιχείων της έρευνας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης δήλωσε:
«Η μεγάλη έρευνα για την εκπτωτική περίοδο, που έχει γίνει πλέον θεσμός, με ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα που ξεπέρασε τα 400 σημεία πώλησης, απεικονίζει απόλυτα την πραγματική κατάσταση στην αγορά και αποτελεί για μία ακόμα φορά ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια μας. Αυτοαπασχολούμενοι, μικρές, μεσαίες και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο, τις συνοικίες της Αθήνας καθώς και στις περιφερειακές αγορές και σε όλα τα εμπορικά κέντρα (Malls), δίνουν το στίγμα του λιανεμπορίου σε αυτή τη δύσκολη καμπή, που η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει κάτω από ειδικές συνθήκες και την πίεση του πληθωρισμού. H γλώσσα των αριθμών κατέγραψε συνοπτικά, ότι 6 στους 10 είδαν φέτος καλύτερα ταμεία από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019. Επίσης, μία εξαιρετική πληροφορία που αποτυπώνει τις δυνατότητες προγραμματισμού για όλες τις επιχειρήσεις, έδειξε ότι μόνο τα μισά σημεία είδαν τις προσδοκίες – και άρα τον προγραμματισμό τους – να επιβεβαιώνεται, ενώ όπως όλοι περιμέναμε, σχεδόν 4 στα 10 σημεία επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό. Με αυτά τα δεδομένα, είναι ξεκάθαρο ότι πήγαμε καλύτερα από πέρσι, αλλά απέχουμε ακόμη αρκετά από το να ξεπεράσουμε το 2019, που αποτελεί για όλους τον μοναδικό στόχο. Ο τουρισμός αδιαμφισβήτητα συνεισφέρει στην αύξηση των πωλήσεων, αλλά δεν πρέπει να στηριζόμαστε μόνο σε αυτόν, γιατί όσο απομακρυνόμαστε από περιοχές με τουριστική ροή και βασιζόμαστε μόνο στην εγχώρια κατανάλωση, τόσο δυσκολεύει η κατάσταση. Συνεπώς, σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον, με την εισαγόμενη ακρίβεια να αφαιρεί εισόδημα από όλους και την αδυναμία σωστού προγραμματισμού, είναι αναγκαίο να ενισχυθεί και να συνεχιστεί η στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η απορρόφηση της αύξησης του ενεργειακού κόστους που θα βελτιώσει το διαθέσιμο εισόδημα, μέχρι να επανέλθει η πολυπόθητη ισορροπία στην οικονομία, είναι επιτακτική ανάγκη. Αλλιώς, όλα όσα με κόπο και θυσίες διατηρήσαμε μέχρι σήμερα, θα τα δούμε να καταρρέουν με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία και τη χώρα».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας