Ακίνητα: Τελειώνει η γραφειοκρατία για τις μεταβιβάσεις – Τα επόμενα βήματα
Πηγή: Eurokinissi
Γραφειοκρατία… τέλος για όσους θέλουν να προχωρήσουν σε μεταβιβάσεις ακινήτων, μιας και στο επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν ρυθμίσεις, προκειμένου να υπάρξει μείωση των εγγράφων και να γίνονται όλα με ηλεκτρονικό τρόπο και με μικρότερη χρονοτριβή από όλους τους φορείς.
Η κυβέρνηση, επιχειρώντας να βάλει τέλος στο… σαφάρι των δεκάδων εγγράφων και δικαιολογητικών, προωθεί σειρά αλλαγών που θα διευκολύνουν τους πολίτες, όπως η κατάργηση της «συλλογής» του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), αφού αυτό πλέον θα εκδίδεται μέσω μιας μόνο κίνησης, χωρίς πολύωρες αναμονές στις ουρές των ΔΟΥ.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για μια νέα και ταχύτερη βεβαίωση για τη μη οφειλή του ΤΑΠ με μόνο ένα κλικ αναμένεται, λοιπόν, να αποτελεί ανάσα για τους ιδιοκτήτες ακινήτων – για αρχή – στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μεταβίβασης της κυριότητας των πάσης φύσεως ακινήτων προ της υπογραφής του συμβολαίου απαιτείται βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ, αλλιώς η συμβολαιογραφική πράξη είναι άκυρη.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες μετά τη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων του συμβαλλόμενου και του μεταβιβαζόμενου ακινήτου μπορούν να έχουν αυτόματα στα χέρια τους τη βεβαίωση μέσω εφαρμογής του Δήμου Αθηναίων, πληκτρολογώντας απλώς τους κωδικούς του Taxisnet. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα να εκδοθεί άμεσα ηλεκτρονικά από τον ίδιο τον δημότη το ΤΑΠ.
Το μόνο που απαιτείται για τον έλεγχο της γνησιότητας της βεβαίωσης, στο έγγραφο που εκδίδεται από την πλατφόρμα υπάρχει ένας QR κωδικός, ο οποίος εφόσον σκαναριστεί επιβεβαιώνει την εγκυρότητα του εγγράφου.
Οι συμβολαιογράφοι
Οι αλλαγές αυτές, ωστόσο, έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους συμβολαιογράφους, οι οποίοι εν αντιθέσει με τους πολίτες συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Γιώργο Ρούσκα, τα απαιτούμενα έγγραφα κάθε χρόνο πολλαπλασιάζονται και προστίθενται καινούργια γιατί καταργείται η αρμοδιότητα από το Δημόσιο. «Κάποιος πρέπει να είναι ο ενδιάμεσος να ελέγχει οτιδήποτε έχει σχέση με τη μεταβίβαση και τα φορτώνουν όλα στους συμβολαιογράφους και στους λογιστές» καταγγέλλει στα «ΝΕΑ».
Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν μειώνονται τα έγγραφα, καθώς η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίων, για παράδειγμα, έχει μεγαλύτερη διαδικασία για την έκδοσή της από τον μηχανικό – διαδικασία που καθυστερεί.
«Συνεχίζουν και υπάρχουν ζητήματα με την έκδοση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ, καθώς απαιτούνται διορθωτικές δηλώσεις. Οταν υπάρχει αποδοχή κληρονομιάς, θα πρέπει να υποβληθεί χειρόγραφο έγγραφο στην αρμόδια ΔΟΥ. Αυτό στέλνει μήνες πίσω τις συναλλαγές. Πρόκειται για μια «Λερναία Υδρα». Απλοποιούν μια διαδικασία και εμφανίζεται μια νέα ανάγκη από ένα νέο πιστοποιητικό» συμπληρώνει.
«Ανάσα θα αποτελέσει η εξαγγελθείσα ψηφιοποίηση φορολογικής ενημερότητας στην οποία θα ενσωματώνονται όλα τα χρέη επιτέλους στη φορολογική ενημερότητα. Αλλά δυστυχώς σε πολλούς δήμους συνεχίζεται ακόμα το μαρτύριο της βεβαίωσης ΤΑΠ. Για να κάνεις συμβόλαια απαιτούνται από ενάμισης μέχρι και επτά μήνες» τονίζει ο Γιώργος Ρούσκας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας