Ελληνικές Επιχειρήσεις: Ο πόλεμος στην Ουκρανία φέρνει πίεση στους προϋπολογισμούς τους
Πηγή: Αρχείου
Η εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία έχει φέρει τεράστια προβλήματα στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στις επιχειρήσεις που συσχετίζονται οικονομικά με τις δύο χώρες. Οι εξαγωγές που γινόντουσαν στα δύο αυτά κράτη και οι συναλλαγές σε που γίνονται σε εμπορικό και παραγωγικό επίπεδο βρίσκονται στο πιο χαμηλό σημείο και τα προβλήματα που έχουν προκύψει είναι τεράστια.
Όμως, εκτός απ’ όλα αυτά, δημιουργείτε τεράστια πίεση και στην εφοδιαστική αλυσίδα αρκετών εταιριών, που ναι μεν δεν έχουν άμεση έκθεση στις εν λόγω περιοχές, αρχίζουν να βιώνουν την εποχή των μεγάλων ελλείψεων.
Τα “βάζει κάτω” η Coca-Cola και επιλέγει
Ένα από τα πρώτα brand που είχαν κηρύξει εμπάργκο στη χώρα και σταμάτησε την παραγωγή της ήταν η Coca-Cola HBC, με τη διοίκηση της να δηλώνει «αξιολογεί όλες τις επιλογές» και «εργάζεται σε στενή ευθυγράμμιση» με τη “μαμά” The Coca-Cola Company, προκειμένου να εφαρμόσει την απόφαση της αμερικάνικης εταιρίες των αναψυκτικών, που ελήφθη στις 8 Μαρτίου.
Έχοντας σταματήσει τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης, η εταιρεία δηλώνει ότι διατηρεί μια πολύ μικρότερη παρουσία στη ρωσική αγορά, επικεντρωμένη μόνο σε τοπικά εμπορικά σήματα, καθώς παράγει στη Ρωσία τους εγχώριους χυμούς Dobry, Rich και Moya. Οι αποφάσεις της για το… ρωσικό της μέλλον θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, όπως και το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα που θα προκύψουν από αυτές τις αποφάσεις.
Ο πόλεμος επηρεάζει και την Frigoglass
Όμως και η ελληνική εταιρία Frigoglass βλέπει τις εξελίξεις που υπάρχουν στις εμπόλεμες ζώνες και προσπαθεί να βρει τον τρόπο για τη χάραξη της στρατηγικής της, προκειμένου να εξετάσει όλες τις επιλογές που έχει.
Ο διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Μαμουλής δήλωσε πως το υφιστάμενο γεωπολιτικό περιβάλλον έχει προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα αναφορικά με τις λειτουργικές και τις οικονομικές επιδόσεις του έτους.
Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι η ζήτηση στη Δυτική Ευρώπη συνεχίζει να υπόκειται σε περιορισμούς λόγω των σημαντικών δυσχερειών στη μεταφορά τελικών και ημιέτοιμων προϊόντων από τη Ρωσία καθώς και των δυσκολιών στην προμήθεια πρώτων υλών για το εργοστάσιό της στην ίδια χώρα. Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο εργοστάσιό της στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας τον περασμένο Ιούνιο, το ρωσικό εργοστάσιο αποτελεί την κύρια μονάδα παραγωγής επαγγελματικών ψυγείων της Frigoglass στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο στη Ρουμανία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023.
“Πονοκέφαλος” και στη Fourlis
Ο όμιλος Fourlis δεν έχει άμεσο και συμφέρον από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που όχι μόνο την επηρεάζουν, αλλά βλέπουν και σημαντική πτώση σε ελλείψεις, που μεταφράζεται σε και μείωση τζίρου. Οι ελλείψεις στα καταστήματα IKEA, που υπολογίζονταν σε 5%-6% λόγω της πανδημίας, πλέον εξαιτίας του πολέμου σχεδόν τριπλασιάστηκαν, αγγίζοντας το 12%-15%.
Οι καθυστερήσεις στην αναπλήρωση των προϊόντων και η ένταση των πληθωριστικών πιέσεων έχουν ως αποτέλεσμα οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου, παρότι θετικές, να είναι χαμηλότερες από εκείνες που είχε θέσει η διοίκηση εσωτερικά. Ο στόχος για το πρώτο τρίμηνο εφέτος είχε τοποθετηθεί 10% υψηλότερα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο επικεφαλής του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, υπολογίζει ότι από τις ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων της σουηδικής αλυσίδας σε Ελλάδα και στις άλλες αγορές που έχει τα δικαιώματα της σουηδικής αλυσίδας επίπλων χάνει πωλήσεις της τάξεως του 15%-20% στην κατηγορία είδη σπιτιού.
Μείωση κερδοφορίας από τα Πλαστικά Κρήτης
Την έκθεση του 2021 δημοσίευσε η εταιρεία Πλαστικά Κρήτης, με τα νούμερα είναι μικρότερα σε σχέση με αυτά που υπολόγιζαν. Πιο συγκεκριμένα οι αριθμοί αναφέρουν πως θα υπάρξει μείωση κερδοφορίας, καθώς οι πρώτες ύλες από την Ουκρανία και σε συνδυασμό το ενεργειακό και μεταφορικό κόστος, θα φέρουν αυξήσεις στα έξοδα.
Οι παραπάνω αυξήσεις στο κόστος εκτιμάται ότι δεν θα καταστεί εφικτό να μετακυλιστούν στο σύνολό τους στις τιμές πώλησης. Εξάλλου, η μεγάλη αύξηση των τιμών έχει επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση σε ορισμένες αγορές, με αποτέλεσμα να παρατηρείται και κάποια μείωση του όγκου πωλήσεων, επισημαίνεται. Το εργοστάσιο του ομίλου στη Ρωσία λειτουργεί αλλά με μειωμένη παραγωγή και πωλήσεις, λόγω των συνεπειών του πολέμου στη ζητηση και των δυσκολιών εξασφάλισης των εισαγόμενων πρώτων υλών.
Ανοίγει ξανά το εργοστάσιο Σαράντης στην Ουκρανία
Μία από τις ελληνικές εταιρίες, που δε θα έχουν χασούρα, μιας και είχαν «τύχη» το εργοστάσιο που διαθέτει στην Ουκρανία να βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χώρας, είναι η Σαράντης, καθώς είναι η μοναδική που συνεχίζει να υπολογίζει τα έσοδα που είχε θέσει σα στόχο από την εν λόγω αγορά, που είναι και η τρίτη μεγαλύτερη για τον όμιλο.
Το εργοστάσιο της Ergopack στο Kaniv της Ουκρανίας άρχισε να λειτουργεί ξανά εδώ και μερικές εβδομάδες και παρά τις προκλήσεις και «…εάν θέλει ο κύριος Πούτιν», όπως δήλωσε στην ενημέρωση των αναλυτών ο κ. Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του ομίλου, η Σαράντης θα διατηρήσει το 2022 περιθώρια μεικτού κέρδους στα επίπεδα του 2021.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας