Οι καταστηματάρχες ζητούν εκπτώσεις με το μοντέλο των ραντεβού

Οι καταστηματάρχες ζητούν εκπτώσεις με το μοντέλο των ραντεβού
Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου.

Στην περίοδο των εκπτώσεων έχει εναποθέσει τις ελπίδες της η αγορά του λιανεμπορίου, η οποία έχει υποστεί πλήγμα από το lockdown και από τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τη συγκράτηση της διασποράς του κορωνοϊού. Οπως ισχύει παραδοσιακά, οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, γεγονός που σημαίνει ότι οι προγραμματισμένες χειμερινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν φέτος στις 11 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου.

Ωστόσο, εξαιτίας της πανδημίας κυριαρχεί εύλογη ανησυχία στον εμπορικό κόσμο για το πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού. Αυτή η ανησυχία εντάθηκε μετά και τις πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης να επεκτείνει τα σκληρά μέτρα του lockdown για ακόμα επτά ημέρες, με το click away να μην ισχύει μέχρι τις 11 Ιανουαρίου. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, προς το παρόν η κυβέρνηση δεν εξετάζει να μεταθέσει τις ημερομηνίες των εκπτώσεων.

Εν τω μεταξύ, ένα νέο μοντέλο για τη λειτουργία των καταστημάτων λιανεμπορίου βρίσκεται στο τραπέζι, γνωστό ως click in shop, επιτρέποντας τις αγορές με ραντεβού στον εσωτερικό χώρο των καταστημάτων. Την πρόταση της λειτουργίας των καταστημάτων με προκαθορισμένα ραντεβού, την οποία είχε προτείνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών από την αρχή του δεύτερου lockdown, επανέφερε χθες ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Οπως εξήγησε, με τον τρόπο αυτό λειτουργίας και ο τζίρος των καταστημάτων θα αυξηθεί και θα αποτραπεί ο συγχρωτισμός πολλών ατόμων σε κλειστό χώρο, ενώ οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να ψωνίσουν κανονικά. «Χάθηκε η περίοδος των εορτών, αν χαθεί και η περίοδος των εκπτώσεων, η καταστροφή στην οικονομία θα είναι τεράστια», τόνισε.

Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισήμανε για ακόμη μια φορά την αδυναμία του μεγαλύτερου μέρους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στο click away λόγω έλλειψης τεχνικών υποδομών όπως τα e-shop, γεγονός που αποτυπώθηκε και στον τζίρο των εορτών, το 80% του οποίου –όπως υποστήριξε– έκαναν 150-200 μεγάλες αλυσίδες. Τέλος, προειδοποίησε για κίνδυνο «λουκέτων» και απώλεια θέσεων εργασίας, ζητώντας από την κυβέρνηση να στηρίξει την υφιστάμενη απασχόληση και υπογραμμίζοντας την ανάγκη «κουρέματος» των οφειλών.

Φόβοι για «λουκέτα»

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε από τις 14-18 Δεκεμβρίου η εταιρεία Opinion Poll για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ), σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις, ήτοι το 23%, θεωρεί πιθανό να μην ανοίξει ποτέ μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, ενώ η αναλογία αυξάνεται επικίνδυνα στους κλάδους της εστίασης και του λιανεμπορίου με το 41,7% και το 34%, αντιστοίχως, να θεωρούν πιθανό το οριστικό «λουκέτο».

Επίσης, όπως έχει γράψει η «Κ», μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εκτιμά ότι η κρίση θα διαρκέσει πάνω από δύο χρόνια, το 22,7% πιστεύει ότι θα διαρκέσει ακριβώς δύο χρόνια, ενώ το 33% θεωρεί ότι θα είναι ένα έτος. Το λιανεμπόριο ωστόσο μετρούσε σημαντικές απώλειες ακόμη και την περίοδο που δεν ίσχυε το lockdown, δηλαδή το τρίτο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών συνολικά του κλάδου το παραπάνω διάστημα διαμορφώθηκε στα 12,86 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 5,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play