Skroutz: Η ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε σε ένα γκαράζ
Στα τέλη Απριλίου και εν μέσω καραντίνας για την πανδημία του κορωνοϊού η CVC Capital Partners, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων στον κόσμο, που σήμερα διαχειρίζεται assets αξίας άνω των 82 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκτά θέση στην ελληνική Skroutz.gr. Η επένδυση αυτή ενισχύει τις δυνατότητες της εταιρείας να αναπτυχθεί και να καινοτομήσει περαιτέρω στην αγορά του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, επιτρέποντας παράλληλα στη δημιουργία υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.
Και σίγουρα δεν πρέπει να υπάρχει Έλληνας που να μην ξέρει τι εστί Skroutz.gr μια και είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά success stories των τελευταίων 15 ετών. Η ιστοσελίδα του σε μηνιαία βάση υποδέχεται πάνω από 8,5 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες, δηλαδή σχεδόν όλο τον online πληθυσμό, ενώ μέσα από τη πλατφόρμα του διακινείται το μεγαλύτερο μέρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.
Εμπνευσμένη από τον φανταστικό χαρακτήρα Σκρουτζ Μακ Ντακ της Γουόλτ Ντίσνει ο οποίος ως ο μεγαλύτερος τσιγκούνης στη γη έψαχνε πάντα τη χαμηλότερη τιμή σε ο,τιδήποτε πριν το αγοράσει, έτσι και η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε από τους Γιώργο Χατζηγεωργίου, Γιώργο Αυγουστίδη και Βασίλη Δήμου το 2005, ένα χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Οι τρεις φίλοι ξεκίνησαν από ένα γκαράζ όπου εκεί άρχισαν να συγκρίνουν τιμές ίδιων προϊόντων από 12 καταστήματα. Τα προϊόντα αυτά ήταν κυρίως τεχνολογίας. Σήμερα η ελληνική εταιρεία απασχολεί 300 εργαζόμενους, φιλοξενεί περισσότερα από 10 εκατομμύρια προϊόντα σε πάνω από 4500 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Στη Νέα Ιωνία, στον δεύτερο όροφο ενός τριώροφου κτιρίου έχει στηθεί το “αρχηγείο” του Skroutz, τα γραφεία του οποίου, όσοι έχουν επισκεφθεί τα συγκρίνουν με εκείνα της Google. Η ανάπτυξη της εταιρείας η οποία αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση νέων τεχνολογιών, βασίζεται στη δημιουργία μιας σειράς υπηρεσιών που εστιάζουν στις ανάγκες των καταναλωτών. Εκτός από αναζητήσεις και συγκρίσεις τιμών η Skroutz έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη mobile εφαρμογών ενώ πριν από μερικούς μήνες η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης επεκτάθηκε και στις εφαρμογές online παραγγελιών και delivery φαγητού μέσα από το Skroutz Food.
Μετά το deal με το αμερικάνικο fund CVC Capital Partners η Skroutz μπαίνει δυναμικά στο χώρο του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου , διευρύνοντας τις δραστηριότητες της επί ελληνικού εδάφους. Στο πλάνο ανάπτυξης των τριών ιδρυτών της Skroutz περιλαμβάνεται και επέκταση της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού που με την είσοδο της αμερικάνικης διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων θα βοηθήσει πάρα πολύ. Ήδη η λειτουργία της αντίστοιχης πλατφόρμας στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2015 δείχνει να έχει απήχηση, όχι όμως και στην Τουρκία λόγω και των πολιτικοοικονομικών εξελίξεων των τελευταίων ετών.
Της συμφωνίας με τη CVC Capital, είχε προηγηθεί το 2006 το deal με την Dionic η οποία είχε αποκτήσει τότε το 50% η έξοδος της τελευταίας το 2018 και η απόκτηση του πλήρους ελέγχου της πλατφόρμας από τους βασικούς μετόχους με την αρωγή της SouthBridge Europe Mezzanine μέσω σύναψης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου. Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας, και όπως αναφέρει το Capital.gr πέρυσι ο τζίρος της ανήλθε στα 20 εκατομμύρια ευρώ όταν τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου το 2018 είχαν αγγίξει τα 12,7 εκατομμύρια ευρώ, τα καθαρά κέρδη τα 2,766 εκατομμύρια ευρώ και τα διαθέσιμα, στο τέλος του 2018, τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας