Renault: Βαρύ το οικονομικό πλήγμα για την αυτοκινητοβιομηχανία
Υποφέρει η Renault. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με ανακοίνωσή της κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του έτους τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της. Πρόκειται για ζημιές ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρών, οι οποίες προέκυψαν τόσο εξαιτίας της κρίσης που διέρχεται η εταίρος της Nissan, όσο και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη πριν την κρίση της Covid-19. Μάλιστα, στα τέλη του περασμένου Μαΐου είχε ανακοινώσει την κατάργηση 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. Πλέον, όπως σημειώνει αποφεύγει να κάνει προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 εξαιτίας της αβεβαιότητας που προκαλεί η τρέχουσα υγειονομική κρίση.
Λίγα λόγια για την Renault:
Ο όμιλος Renault είναι γαλλική αυτοκινητοβομηχανία που παράγει επιβατικά αυτοκίνητα, επαγγελματικά οχήματα, λεωφορεία και φορτηγά και είναι παρούσα σε 118 χώρες. Η Renault ιδρύθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 1899. Όταν τα αυτοκίνητα της εταιρείας εξάγονταν στις ΗΠΑ στις δεκαετίες του 1950 και του 1960, αποφασίστηκε το όνομά της να προφέρεται «Ρενάλτ» στις διαφημιστικές καμπάνιες της Αμερικής και αυτή η ονομασία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Παρόλα αυτά, σήμερα στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανόμενης και της Γαλλίας, εξακολουθεί να προφέρεται «Ρενό».
Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει σήμερα το 15,7% των μετοχών της εταιρείας. O Louis Schweitzer διετέλεσε Πρόεδρος της εταιρείας από το 1992 και Διευθύνων Σύμβουλος από το 1992 μέχρι το 2005. Το 2005 ο Κάρλος Γκον (επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan) έγινε Διευθύνων Σύμβουλος ολόκληρου του Ομίλου Renault, με τον Louis Schweitzer να διατηρεί τη θέση του Προέδρου. Σήμερα ο Κάρλος Γκον είναι τόσο Πρόεδρος όσο και Διευθύνων Σύμβουλος της Renault. Η Renault κατέχει ποσοστό 44,4% της Nissan, μαζί με την οποία έχουν σχηματίσει τη συμμαχία Renault – Nissan (Renault – Nissan Alliance). Η Nissan κατέχει το 15% της Renault από το 2002. Στη Renault επίσης ανήκει η Samsung Motors (Renault Samsung Motors) και η Dacia, ενώ διατηρεί μειοψηφικό ποσοστό (20%) στη Volvo Trucks.
Για το 2004, η Renault ανακοίνωσε αύξηση 43% στα καθαρά έσοδά της σε 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ και 5,9% κέρδη, στα οποία η Nissan έχει συνεισφέρει €1,7 δισεκατομμύρια. Ολόκληρος ο Όμιλος (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors) σημείωσε αύξηση 4,2% στις πωλήσεις παγκοσμίως, με αυτές να ανέρχονται στον αριθμό ρεκόρ των 2.489.401 οχημάτων, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο 4,1% επί του συνόλου της διεθνούς αγοράς.
Η Renault επίσης διατήρησε την πρώτη θέση σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά με πωλήσεις 1,8 εκατομμυρίων οχημάτων και μερίδιο αγοράς 10,8%. Στις 30 Ιουνίου 2006, τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία ανέφεραν πως η General Motors συγκάλεσε έκτακτη συνέλευση του διοικητικού συμβουλίου της για την συζήτηση της πρότασης του μεγαλομετόχου της, Κιρκ Κερκόριαν για τη δημιουργία συμμαχίας μεταξύ της GM και της Renault. Μεταγενέστερα όμως το ενδεχόμενο αυτό κατέρρευσε.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας