Gov.gr: Όλα τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ με ένα κλικ
Οι δικαιούχοι των επιδομάτων ΟΠΕΚΑ (Α21, ενοικίου, γέννησης, κοινωνικής αλληλεγγύης), θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους από τα τέλη Ιουνίου στο gov.gr, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνέντευξη του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής. «Μέχρι τώρα, κάθε επίδομα του ΟΠΕΚΑ είχε άλλη φόρμα. Τώρα, δίνουμε ενιαία μορφή στις αιτήσεις για τα επιδόματα και ευελπιστούμε ότι η σχετική πλατφόρμα, που ετοιμάζουμε, θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος Ιουνίου».
Παράλληλα, «μετά την άυλη συνταγογράφηση, το υπουργείο προχωρά και στην έκδοση άυλων παραπεμπτικών», ενώ σημειώνει ότι «στο προσεχές διάστημα οι γονείς παιδιών που υποβάλλονται σε εργοθεραπεία ή λογοθεραπεία θα μπορούν να υποβάλουν μέσω του gov.gr και τα δικαιολογητικά για εκκαθάριση από τον ΕΟΠΥΥ, ώστε να εισπράξουν τα έξοδα των θεραπειών που έχουν καταβάλει».
Πρόωρες εκλογές
O κ. Πιερρακάκης αποκλείει το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών. «Πήραμε μία εντολή τετραετίας και ο πυρήνας της πολιτικής μας παραμένει ο ίδιος», συμπληρώνοντας ότι «η συζήτηση είναι άκαιρη λόγω και της πανδημίας ». Παράγοντας επιτυχίας για την ψηφιακή πολιτική είναι η απλοποίηση των διαδικασιών. Μετά τις δηλώσεις γεννήσεων και την ψηφιακή έκδοση πιστοποιητικών, ποιο είναι το επόμενο στοίχημα για την εξυπηρέτηση των πολιτών; Πράγματι, η απλοποίηση των διαδικασιών είναι από τους πιο κρίσιμους παράγοντες για να αποφευχθεί μία από τις συνηθέστερες αρρυθμίες του ψηφιακού μετασχηματισμού: η ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας. Ετσι, το πρώτο βήμα μας ήταν η διαδικασία της δήλωσης γέννησης, τόσο για συμβολικούς λόγους όσο, κυρίως, επειδή επρόκειτο για μία από τις πιο δύσκαμπτες διαδικασίες. Παράλληλα, προχωρήσαμε -όπως αναφέρατε- και στην ψηφιακή έκδοση τριών πιστοποιητικών δημοτολογίου και στην ψηφιοποίηση διαδικασιών όπως το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης.
ΚΕΠ
Επόμενο βήμα είναι η δήλωση της απώλειας αγαπημένου προσώπου, μια διαδικασία που -αν συνυπολογίσουμε και τα ασφαλιστικά ταμεία- είναι πραγματικά δαιδαλώδης και ιδιαίτερα επίπονη, ειδικά από τη στιγμή που αυτός που καλείται να τη διεκπεραιώσει έχει να διαχειριστεί και ένα βαρύ πένθος. Το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας κυρίως της πανδημίας, είδαμε ότι έχει αρχίσει και η «ψηφιοποίηση» των ΚΕΠ, ενώ ανακοινώσατε και το πρόγραμμα ΚΕΠPlus για τις επιχειρήσεις. Η επόμενη φάση του εκσυγχρονισμού τους θα περιλαμβάνει και την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων; Θα μπορεί να γίνεται, για παράδειγμα, έναρξη επιχείρησης στα ΚΕΠ;
Έχουμε πει ότι στόχος μας είναι τα ΚΕΠ να γίνουν το μόνο σημείο επαφής του πολίτη με το Δημόσιο – όπως ήταν, άλλωστε, και ο αρχικός τους σχεδιασμός. Αρα, δουλεύουμε, ώστε όποια συναλλαγή γίνεται σήμερα σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου να περάσει σταδιακά στα ΚΕΠ, να διεκπεραιώνεται εκεί. Παράλληλα, εξετάζουμε και τη δυνατότητα διεύρυνσης του πεδίου αξιοποίησης των ΚΕΠ σε ό,τι έχει να κάνει με την ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας αλλά και τη στήριξη του επιχειρείν συνολικά. Αυτό που φιλοδοξούμε να πετύχουμε με το πρόγραμμα ΚΕΠPlus είναι να κατανοήσουμε πληρέστερα τις ανάγκες των επιχειρήσεων αναφορικά με τις συναλλαγές τους με το κράτος και πώς μπορούμε να κάνουμε την καθημερινότητά τους καλύτερη, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο -και ιδίως- σε τοπικό. Σε αυτό το πλαίσιο, θα εξετάσουμε κάθε ιδέα ή πρόταση που αξιολογούμε ως ευεργετική.
Από τον «μετασχηματισμό» των ΚΕΠ θα προκύψει πλεονάζον προσωπικό; Και αν ναι, πρόκειται να μπει σε κάποιο από τα σχήματα κινητικότητας ή να απολυθεί έπειτα από αξιολόγηση; Δεν τίθεται θέμα απολύσεων. Τίθεται θέμα του σωστού τρόπου με τον οποίο πρέπει το Δημόσιο να δουλεύει.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ΚΕΠ, ο σχεδιασμός μας προβλέπει να λειτουργούν παράλληλα με το gov.gr, δηλαδή να εξυπηρετούν τους πολίτες για το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει το Δημόσιο – αν για κάποιο λόγο οι πολίτες δεν θέλουν ή δεν μπορούν να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους ψηφιακά.
Με τη λειτουργία του gov.gr, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις, εξουσιοδοτήσεις, να εκδίδουν πιστοποιητικά, προσωρινά διπλώματα οδήγησης κ.λπ. Ποιες άλλες υπηρεσίες πρόκειται να «ανεβάσετε» στην ενιαία ψηφιακή πύλη; Μέσα στον μήνα θα προστεθεί άλλο ένα πιστοποιητικό δημοτολογίου, το εγγυτέρων συγγενών, καθώς και τέσσερις πράξεις που εκδίδουν τα ληξιαρχεία, δηλαδή οι ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, γάμου, συμφώνου συμβίωσης και θανάτου. Ετσι, θα παρέχονται ψηφιακά έγγραφα για τα οποία σε ετήσια βάση καταγράφονται περίπου 6.600.000 επισκέψεις σε δημοτικές υπηρεσίες και ΚΕΠ.
ΟΠΕΚΑ – ΕΟΠΥΥ
Παράλληλα, στο gov.gr θα εντάξουμε μια πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για κάθε μορφής επίδομα που δίνει ο ΟΠΕΚΑ. Μέχρι τώρα, κάθε επίδομα είχε άλλη φόρμα. Τώρα, δίνουμε ενιαία μορφή στις αιτήσεις για τα επιδόματα και ευελπιστούμε ότι η σχετική πλατφόρμα, που ετοιμάζουμε, θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος Ιουνίου. Επιπλέον, στο αμέσως επόμενο διάστημα οι γονείς παιδιών που υποβάλλονται σε εργοθεραπεία ή λογοθεραπεία θα μπορούν να υποβάλλουν μέσω του gov.gr τα δικαιολογητικά για εκκαθάριση από τον ΕΟΠΥΥ, ώστε να εισπράξουν τα έξοδα των θεραπειών που έχουν καταβάλει. Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη, τεράστια και εντελώς αδικαιολόγητη ταλαιπωρία χιλιάδων οικογενειών που αναγκάζονται να περιμένουν με τις ώρες στα γκισέ του ΕΟΠΥΥ για να υποβάλουν μια αίτηση και να εισπράξουν τη δαπάνη τους. Από υπόθεση ωρών -αν όχι ημερών- η διαδικασία αυτή πλέον θα ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά.
Μάλιστα, μετά την άυλη συνταγογράφηση, προχωράμε και στα άυλα παραπεμπτικά για εξετάσεις. Επίσης, θα επεκτείνουμε και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μια πρωτοβουλία που ξεκινήσαμε μέσα στην πανδημία, τα ψηφιακά ραντεβού των πολιτών, να μπορεί δηλαδή κανείς να επικοινωνεί με το γκισέ μιας υπηρεσίας από τον υπολογιστή ή το κινητό του. Ξεκινήσαμε με την ΑΑΔΕ για την απόδοση κλειδαρίθμου και θα το επεκτείνουμε στα ΚΕΠ, στους δήμους και σε άλλες υπηρεσίες.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας