Έρχεται φόρος σοκ για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Έρχεται φόρος σοκ για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να αποφασίσει ποιο θα είναι το ποσοστό επιβάρυνσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Με μολύβι, χαρτί και γόμα στο χέρι οι αρμόδιοι σβήνουν και γράφουν το ποσοστό επιβάρυνσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5, γεγονός που καθυστερεί την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου και αφήνει σε αναμμένα κάρβουνα εμπόρους και καταναλωτές.

Όπως αναφέρει το Newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να αποφασίσει άμεσα ποιο θα είναι το ποσοστό επιβάρυνσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 το οποίο θα είναι είτε 50% είτε 200%.

Η διαφορά του ποσοστού είναι φυσικά η νύχτα με την ημέρα γιατί αν το ποσοστό επιβάρυνσης ανέρχεται σε 50% τότε οι εισαγωγές των συγκεκριμένων οχημάτων θα είναι αρκετά συμφέρουσες . Στην αντίθετη όμως περίπτωση που η επιβάρυνση του ποσοστού ανέλθει σε 200% τότε η εισαγωγή οχημάτων Euro5 θα είναι εντελώς ασύμφορη. Αν βέβαια επιβληθεί και το Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τότε το κόστος γίνεται υπέρογκο.

Για παράδειγμα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και αξία Λιανικής προ Φόρων 10.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι χάτσμπακ με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 300 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού που περιλαμβάνει τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 77 ευρώ. Αν το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 50% τότε αυτομάτως το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε 115,5 ευρώ. Αν όμως το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 231 ευρώ.

Για παράδειγμα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και αξία Λιανικής προ Φόρων 13.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 277 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού που περιλαμβάνει τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 106 ευρώ. Αν το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 50% τότε αυτομάτως το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε 159 ευρώ. Αν πάλι το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 318 ευρώ.

Σε άλλο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2010 και αξία Λιανικής προ Φόρων 18.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 1.235 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 292 ευρώ. Αν το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 50% τότε αυτομάτως το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε 438 ευρώ. Αν πάλι το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 876 ευρώ.

Σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και αξία Λιανικής προ Φόρων 18.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 1.534 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 381 ευρώ. Αν το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 50% τότε αυτομάτως το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε 571 ευρώ. Αν πάλι το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 1.143 ευρώ.

Σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και αξία Λιανικής προ Φόρων 22.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 2.813 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 876 ευρώ. Αν το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρυνθεί με 50% τότε αυτομάτως το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε 1.314 ευρώ.

Όλα λοιπόν θα εξαρτηθούν από το ποσοστό επιβάρυνσης που θα διαμορφωθεί στο 50% εως και 200%, γεγονός που θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες όπου θα κατατεθεί και το σχετικό νομοσχέδιο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play