Ελληνική Στατιστική Αρχή: Μηδενικός ο πληθωρισμός τον Μάρτιο
Ελληνική Στατιστική Αρχή: Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος, πρώτο μήνα της κρίσης από τον κορωνοϊό, από αύξηση 0,2% τον Φεβρουάριο φέτος και έναντι αύξησης 0,9% τον Μάρτιο 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος, καταγράφηκαν ανατιμήσεις μόνον σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9,1%), Ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία (2,5%), χοιρινό (1,2%), Αλκοολούχα ποτά – μη σερβιριζόμενα (1,2%), ελαιόλαδο (1,1%) και νωπά φρούτα (0,7%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το γεγονός ότι υπήρξε μηδενική μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2019, οφείλεται κυρίως στις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Στις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,3% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 12,2% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 1,5% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
- 0,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- 0,6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ– Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία
2. Στις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές– κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα.
- 2,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.
- 1,3% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 1,5% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
- 1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 1,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
- 1% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων
Ο γενικός δείκτης, παράλληλα, σημείωσε αύξηση 1,6% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2020, έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,2% τον Μάρτιο εφέτος, από αύξηση 0,4% τον Φεβρουάριο 2020 και έναντι αύξησης 1% τον Μάρτιο 2019. Ενώ, μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος, σημείωσε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας