Alumil: Μία τολμηρή ελληνική πολυεθνική βιομηχανία
Όταν η οικογένεια Μυλωνά ίδρυσε την επιχείρηση τo 1988, δεσμεύτηκε να προσφέρει προηγμένα αρχιτεκτονικά συστήματα αλουμινίου. 30 χρόνια μετά, η ALUMIL έχει γίνει κομμάτι της ζωής εκατομμυρίων νοικοκυριών που χρησιμοποιούν καθημερινά τα προϊόντα της. Προϊόντων που προσφέρουν φως, ασφάλεια και θαλπωρή σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Πώς όμως η ALUMIL, από μία μικρή εταιρεία 27 ατόμων, μεταμορφώθηκε σε αυτό που είναι σήμερα;
Το 1988, η οικογένεια Μυλωνά δημιούργησε μια κατασκευαστική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή προφίλ αλουμινίου, στη ΒΙ.ΠΕ. του Κιλκίς. Την δεκαετία του ’90 παρουσίασε τα πρώτα συστήματά της τα οποία είχαν παραχθεί στην Ιταλία για λογαριασμό της. Τα επόμενα χρόνια άρχισε τη δική της πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή, ενώ το 1993 ίδρυσε τη θυγατρική εταιρεία ALUSYS στην Αθήνα καθώς και ειδικό τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στις εγκαταστάσεις της στο Κιλκίς για τον σχεδιασμό νέων προϊόντων.
Στη συνέχεια η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό, ιδρύοντας θυγατρικές στη Ρουμανία το 1997, την Ουγγαρία, την Αλβανία και την Βουλγαρία το 1998, την Πολωνία και την Ουκρανία το 1999. Στα επόμενα χρόνια ακολουθούν και άλλες συστάσεις θυγατρικών όπως αυτές στη Γερμανία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Κύπρο το 2000, την Σερβία και την Ιταλία το 2001. Το 2001 ιδρύθηκε η θυγατρική METRON με σκοπό την κατασκευή ολοκληρωμένων συστημάτων ανελκυστήρων.
Με στόχο την ενδυνάμωση του Ομίλου στην εγχώρια αγορά δημιούργησε δύο εκθεσιακούς χώρους στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και ολοκλήρωσε συμφωνίες για αποκλειστική αντιπροσώπευση προϊόντων με τις πολυεθνικές Phifer Inc., ASA και GU.
Το 2004 προχώρησε στην εξαγορά της ALPRO, μίας βοσνιακής βιομηχανίας αλουμινίου. Επιπλέον, ο όμιλος απέσπασε σημαντικές διακρίσεις καθώς και βραβεύσεις από τον οργανισμό Europe’s GrowthPlus Top 500 και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών με το ‘’Βραβείο Εξαγωγικής Δραστηριότητας’’. Το 2007 ιδρύθηκε ακόμη μία θυγατρική στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έθεσε σε εφαρμογή τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό ‘GREEN ALUMIL’.
Στις αρχές του 2008 ιδρύθηκε η θυγατρική στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Από την ίδια χρονιά ο όμιλος επικέντρωσε τις δραστηριότητες του κυρίως στις διεθνείς αγορές. Το 2009 ίδρυσε νέα ελληνική θυγατρική, την ALUMIL SOLAR, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ενώ το 2010 ίδρυσε και θυγατρική εταιρεία με βάση την Ρωσία.
Το 2014 προχώρησε στην δημιουργία εργαστηρίου πιστοποιήσεων σε συνεργασία με την εταιρεία CFT και το ινστιτούτο ift Rosenheim, ενώ το 2015 ανακοίνωσε την ίδρυση τριών ακόμη θυγατρικών στην Αυστραλία, την Ινδία και την Αίγυπτο.
Κατά τον εορτασμό της επετείου των 30 ετών ο κ. Μυλωνάς ανέφερε στο μήνυμά του: “Τα «Χρόνια της Νιότης», η περίοδος 1989-1998, ήταν η περίοδος στην οποία μπήκαν τα πρώτα θεμέλια για την δυναμική πορεία της εταιρείας μας, με όραμα να γίνει ηγέτης στον τομέα των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου. Ακολούθησαν τα «Χρόνια της Παγκοσμιοποίησης», η περίοδος 1999-2008, στην οποία ξεκίνησε το άνοιγμα της εταιρείας στις διεθνείς αγορές με την ίδρυση εμπορικών και παραγωγικών θυγατρικών σε όλο τον κόσμο με αφετηρία την Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στη συνέχεια, την περίοδο 2009-2015 με την έλευση της κρίσης, ο κ. Μυλωνάς αναφέρθηκε στα «Χρόνια της Οργής», μία περίοδος που μας έφερε αντιμέτωπους με μία πρωτόγνωρη πτώση πωλήσεων και τον κατακρημνισμένο κλάδο της οικοδομής. Όμως με πείσμα και ψυχή, τόσο της ανώτατης διοίκησης όσο και των εργαζόμενων της εταιρείας μας, η λύση βρέθηκε μέσα από την επιτυχημένη ανασύνταξη και την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας.
Τέλος, τα «Χρόνια της Καινοτομίας», η περίοδος 2015-2019 χαρακτηρίστηκε από την μεγάλη έμφαση που δόθηκε στην καινοτομία, με το λανσάρισμα μεγάλου αριθμού καινοτόμων προϊόντων, την κατοχύρωση διεθνών ευρεσιτεχνιών και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, συντελώντας στην επιτυχημένη διείσδυση σε όλες τις αγορές του εξωτερικού, με ένα εκτενές προϊοντικό χαρτοφυλάκιο έτοιμο να καλύψει κάθε κτιριακή ανάγκη.
Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρός της βιομηχανίας αναφέρθηκε και στον «πράσινο» χαρακτήρα της ALUMIL, με παραγωγικές διαδικασίες που δίνουν έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και την προσφορά λύσεων που συμβάλλουν στην υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας, όπως το παράθυρο που σχεδιάσαμε για τα κεντρικά γραφεία της Google στη Νέα Υόρκη, με προδιαγραφές για παθητικά κτίρια μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας.
“Σήμερα, έπειτα από 30 επιτυχημένα χρόνια λειτουργίας, μπαίνουμε σε μία νέα εποχή. Με λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που προβλέπεται σύντομα να ξεπεράσουν τα 30 εκ. €, τη στιγμή που τα χρόνια της βαθιάς ύφεσης το 2014, είχαν αγγίξει ακόμη και τα 5 εκ. € (από 37 εκ. € το 2008), ατενίζουμε το μέλλον με σιγουριά και αισιοδοξία, όντας έτοιμοι για νέες προκλήσεις.
Η ομιλία του οικοδεσπότη, κ. Μυλωνά, έκλεισε με αναφορά στη νέα γενιά της οικογένειας που πλέον έχει αναλάβει δυναμικά τα διοικητικά σκήπτρα της εταιρείας και η οποία, μέσα από ένα σύγχρονο μοντέλο εταιρικής διακυβέρνησης (corporate governance), φιλοδοξεί να μας οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες” καταλήγει το μήνυμα.
Σήμερα ο πολυεθνικός Όμιλος διαθέτει 32 θυγατρικές σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, 12 εργοστάσια παραγωγής σε έξι χώρες, 2.200 εργαζομένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό και με κύκλο εργασιών που αναμένεται να ξεπεράσει τα 240 εκ. €.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας