Jumbo: Το μυστικό της επιτυχίας του Απόστολου Βακάκη
Δεν είναι καθόλου υπερβολή ότι ο κ. Απόστολος Βακάκης γνωρίζει από πρώτο χέρι τους 25.000 και πλέον, κωδικούς των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των 80 καταστημάτων Jumbo, που βρίσκονται διασκορπισμένα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, αλλά και στην Κύπρο, Βουλγαρία και στην Ρουμανία. Ο Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo θεωρεί ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας του κρύβεται στο δόγμα ότι η επιτυχία στο λιανικό εμπόριο εξαρτάται καθοριστικά από την προσοχή στη λεπτομέρεια.
Ο 66χρονος επιχειρηματίας δουλεύει 12 ώρες την ημέρα και αναζητά διαρκώς νέους τρόπους και μεθόδους για να ανακαλύπτει “το συγκριτικό πλεονέκτημα” που θα του επιτρέπει να είναι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Ο κ. Απόστολος Βακάκης ευτύχισε να δει την οικονομική κατάρρευση και την αναγέννηση που τον οδήγησε στην κορυφή.
Έλληνας της διασποράς γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας του βιομήχανος στην Αίγυπτο παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια. Ο πατέρας Βακάκης, ο Γεώργιος δεν ήξερε από πολιτική, έτσι οι εξελίξεις του 1962 υποχρέωσαν την οικογένεια να μπει άρον άρον σε ένα καράβι και με μοναδική περιουσία ό,τι μπορούσε να κουβαλήσει το κάθε μέλος της οικογένειας πάνω του.
Φθάνουν στην Ελλάδα αλλά η κατάσταση δεν είναι και η καλύτερη οικονομικά. Έτσι ο Γεώργιος Βακάκης αποφασίζει να ξενιτευτεί στην Ιταλία όπου βρίσκει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλών.
Κάποια στιγμή ο Γιώργος και η Σοφία Βακάκη επιστρέφουν στην Ελλάδα. Η Σοφία αναγκάζεται να πουλήσει στον μεγαλοβιομήχανο της εποχής Μποδοσάκη τα κοσμήματα που είχε πάρει μαζί της από την Αίγυπτο. Τα χρήματα από την πώληση των χρυσαφικών είναι το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για τη δημιουργία της πρώτης ελληνικής βιομηχανίας παιχνιδιών, της El Greco η οποία σύντομα κυριαρχεί στην ελληνική παιχνιδοβιομηχανία.
Η μοίρα όμως είχε σχεδιάσει περίεργα παιχνίδια για την οικογένεια. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα στα μέσα της δεκαετίας του 1980, υποχρεώνει τον 23χρονο τότε Απόστολο Βακάκη να εγκαταλείψει τις σπουδές του και να επιστρέψει στην Ελλάδα για να συμβάλει στην ανασυγκρότηση της βιομηχανίας από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στη Ζάκυνθο.
Τον Νοέμβριο του 1986 ιδρύεται η εταιρεία Jumbo, ενώ τον Οκτώβριο του 1989 έρχεται το δεύτερο κατάστημα στο Ψυχικό. Αρχές του 1991 και άλλα δυο καταστήματα ανοίγουν σε Χολαργό και Πειραιά. Τον Οκτώβριο του 1995 ανοίγουν στην Νίκαια η πρώτη κεντρική αποθήκη 8000 τετραγωνικών μέτρων και το όγδοο κατάστημα. Τον Ιούνιο του 1997 γίνεται η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Με την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, που παρουσίαζε τεράστια άνοδο εκείνη την εποχή, απέκτησε τα απαραίτητα κεφάλαια, για να αλλάξει η φιλοσοφία των καταστημάτων και να τα μεταφέρει πλέον μεγάλους χώρους και σε κεντρικά σημεία, εγκαταλείποντας τα υπόγεια και τους ορόφους σε εμπορικά κέντρα.
Κυρίως όμως να επιδοτήσει την ανάπτυξη της εταιρείας και την επέκταση του δίκτυο της σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Έχοντας εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 1997, ως μια μικρή εμπορική εταιρεία με το όνομα… Babyland, απέφυγε την λύση του τραπεζικών δανείων και των ομολόγων για την ανάπτυξη της εταιρείας σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο όμιλο.
Μια επιλογή που τον δικαιώνει τα τελευταία 20 χρόνια, όταν δεκάδες άλλες εταιρείες κατέρρευσαν υπό το βάρος του δανεισμού. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90 η εταιρεία Jumbo είχε μεταμορφωθεί σε μια αλυσίδα, με χιλιάδες προϊόντα από όλο τον κόσμο και δυνατότητες επέκτασης στο εξωτερικό.
Παράλληλα, όμως, με την ανάπτυξη στην Ελλάδα και στην συνέχεια στο εξωτερικό, ο Απόστολος Βακάκης έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην εξέλιξη, υιοθετώντας γρήγορα τις διεθνείς τάσεις, αλλάζοντας το μείγμα των εμπορευμάτων του και καταργώντας οτιδήποτε δεν είχε προοπτικές ανάπτυξης ή υπήρχαν ενδείξεις ότι το συγκεκριμένο είδος θα το ξεπερνούσαν σύντομα οι εξελίξεις. Και έτσι σύντομα αποκτάει το προσωνύμιο ο…«Mr Jumbo».
Σήμερα ο όμιλος Jumbo έχει 7 θυγατρικές εταιρείες, διαθέτει 80 καταστήματα, από τα οποία τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα στο εξωτερικό (5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία) ενώ μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο) με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo.
Μετά την πρόσφατη Γενική Συνέλευση επιβεβαιώθηκε ότι ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς στο δίκτυο καταστημάτων θα προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (9.000 τ.μ. περίπου), ενός νέου υπερ – καταστήματος στην Λευκωσία (11.000 τ.μ. περίπου) στην Κύπρο ενώ θα λειτουργήσει στην πόλη Κραϊόβα της Ρουμανίας ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα (12.000 τ.μ. περίπου) σε έναν συγκρότημα 33.000 τ.μ. περίπου, όπου θα στεγαστούν οι αποθήκες και οι υπηρεσίες για το ηλεκτρονικό κατάστημα της ρουμανικής αγοράς.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι διαφημίσεις του Jumbo έχουν έναν ξεκάθαρο στόχο: να μας κάνουν να ασχοληθούμε μαζί τους. Και φυσικά το καταφέρνουν με άνεση. Ας θυμηθούμε μερικές από τις πιο ξεχωριστές διαφημίσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον μας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας