Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το τέλος των ταμείων
Σούπερ μάρκετ: Ολοένα και πλησιάζει η εποχή που όταν κάποιος θα θέλει να ψωνίσει στο σούπερ μάρκετ, δεν θα χρειάζεται να περιμένει για αρκετή ώρα στην ουρά του ταμείου για να πληρώσει, αλλά θα χρεώνεται αυτόματα. Ήδη αποτελεί μια πραγματικότητα στην Αμερική και πιο συγκεκριμένα στα σούπερ μάρκετ της Amazon, ενώ έχει δρομολογηθεί σε δοκιμαστική φάση στην Βρετανία από την Tesco σε συνεργασία με την Trigo Vision, μία start up από το Ισραήλ.
Εν αντιθέσει με τις προηγούμενες τεχνολογίες, στις οποίες είτε ο καταναλωτής σκάναρε το barcode με το κινητό του όταν το έπαιρνε από το ράφι, είτε το σκάναρε ο ίδιος από τα αυτόματα ταμεία, η νέα μέθοδος βασίζεται στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως γίνεται αντιληπτό από το σχετικό βίντεο, ένα δίκτυο από κάμερες και αισθητήρες στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπορούν να ανιχνεύσουν τι έχει συλλέξει ο καταναλωτής και να τον χρεώσει αυτόματα στην κάρτα του, μέσα από το σχετικό app που έχει κατεβάσει στο κινητό του, καθώς αποχωρεί από το κατάστημα.
Σύμφωνα με την Trigo Vision πέρα από τα οφέλη για τους καταναλωτές που γλυτώνουν αρκετό χρόνο από την χρήση των παραδοσιακών ταμείων σημαντικά είναι τα κέρδη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ (σ.σ. πέρα από την αυτονόητη μείωση σε ταμίες) καθώς πραγματοποιούν απογραφή σε πραγματικό χρόνο και μπορούν να καλύψουν πιο άμεσα τις ελλείψεις στο ράφι και την αποθήκη. Για την Tesco, η οποία διαθέτει περισσότερα από 3.000 σούπερ μάρκετ στην Βρετανία η κίνηση αυτή κρίνεται απαραίτητη καθώς αναμένεται να ανοίξει στο Λονδίνο, μέχρι το τέλος του 2019, το πρώτο σούπερ μάρκετ της Amazon χωρίς ταμεία (Amazon Go) όπως αναφέρει το inews.
Σούπερ μάρκετ: Κινητοποίηση και στην Ελλάδα
Η πρώτη εταιρεία που πραγματοποίησε κινήσεις στον χώρο των ταμείων ήταν η AB Βασιλόπουλος η οποία ήδη από την προηγούμενη δεκαετία είχε δώσει την δυνατότητα σε καταναλωτές της, κατόχους της κάρτας AB Plus, να κάνουν χρήση των ειδικών καροτσιών που ήταν εξοπλισμένα με σκάνερ σε συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ στην Αθήνα, αποφεύγοντας τις ουρές στα ταμεία.’
Παράλληλα, αυτόματα ταμεία ανέπτυξε και η Carrefour, τα οποία μάλιστα είναι ακόμα ενεργά σε κάποια υπερμάρκετ της Σκλαβενίτης, όπως για παράδειγμα στο εμπορικό κέντρο Avenue στο Μαρούσι. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το «News247.gr», οι δύο αλυσίδες εξετάζουν αυτό το διάστημα το επόμενο βήμα τους στον χώρο των ταμείων καθώς είναι σε επαφές με εταιρείες που έχουν αναπτύξει σχετικές τεχνολογίες. Τις πρώτες κινήσεις αναμένεται να τις δούμε τις επόμενες ημέρες από την ΑΒ Βασιλόπουλος από τα καταστήματα στο Ελληνικό και στο «Μακεδονία» στην Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας