Yugo: Τρία πράγματα που δεν γνωρίζατε για το αξέχαστο μοντέλο της Zastava
Yugo. Το μοναδικό μοντέλο της Zastava που άφησε το δικό του στίγμα στην κατηγορία των επιβατικών ΙΧ έμεινε στην ιστορία για την ασφάλεια, την αξιοπιστία, αλλά και την ποιότητά του.
Με οπαδούς σε ολόκληρο τον κόσμο, το Yugo “έσβησε” από το χάρτη, ωστόσο πρόσφατα κυκλοφόρησε μια φήμη ότι επιστρέφει πιο σύγχρονο από ποτέ.
Ας θυμηθούμε μερικά στοιχεία για το αγαπημένο Yugo που πιθανώς να μην γνωρίζατε.
Το αυτοκίνητο του Πρέσβη
Ο Πρέσβης των Η.Π.Α. στη Γιουγκοσλαβία, John Douglas Skenlan, το καλοκαίρι του 1980 και πριν το ξεκίνημα της μαζικής παραγωγής του Yugo, ταξίδεψε με το αυτοκίνητο από το Βελιγράδι στο Νότο της χώρας έχοντας στο καπό του τις αμερικάνικες σημαίες, θέλοντας να δείξει τη στήριξη της χώρας του στην προσπάθεια της Zastava.
Αρχικό όνομα
Το πρώτο όνομα του μικρού και οικονομικού αυτοκινήτου της Zastava δεν ήταν Yugo, αλλά Zastava 102, ώστε να είναι σύμφωνο με την ονοματολογία της γιουγκοσλαβικής εταιρείας στα τέλη της δεκαετίας του ’70.
Από που προήλθε το όνομα Yugo
Αντί για το 102, η Zastava αποφάσισε τελικά να ονομάσει το αυτοκίνητό της «Yugo», όχι όπως οι περισσότεροι πιστεύουν από το «Yugoslavia», αλλά από τον άνεμο Jugo, όπως ονομάζεται στην Κροατία ο σφοδρός Νοτιοανατολικός άνεμος Σιρόκκος που πνέει στην Αδριατική. Μάλιστα, για λίγο διάστημα το Yugo ονομαζόταν Jugo, όμως τελικά λόγω και του γεγονότος ότι εξαγόταν σε διάφορες χώρες (πάνω από 70!), υιοθετήθηκε το πιο «εύπεπτο» Yugo.
Το σχόλιο σας