Δίπλωμα οδήγησης: Οι θέσεις των «ειδικών» για το αν μπορούν να οδηγήσουν οι 17χρονοι αυτοκίνητο
Δίπλωμα οδήγησης: Βόλτα με το αυτοκίνητο μαζί με το 17χρονο παιδί τους θα μπορούν να κάνουν οι γονείς σε λίγες μέρες, με την ιδιαιτερότητα ότι πίσω από το τιμόνι θα βρίσκεται το νεαρό μέλος.
Πλέον οδηγοί αυτοκινήτου θα μπορούν να γίνονται και 17χρονοι, αλλά υπό προϋποθέσεις.
Το δίπλωμα οδήγησης θα εκδίδεται στα 18, αλλά οι ανήλικοι θα μπορούν να πάρουν το αυτοκίνητο στα χέρια τους, παρουσία ενός ενηλίκου άνω των 30 ετών και εφόσον έχει εμπειρία οδήγησης άνω των 5 ετών.
Το νομοσχέδιο με τις επικείμενες αλλαγές πρόκειται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες. Οι ανήλικοι μπορούν να γίνουν οδηγοί, αρκεί πρώτα να περάσουν με επιτυχία από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και εφόσον έχουν στα χέρια τους την απαραίτητη βεβαίωση της οικείας Διεύθυνσης Μεταφορών. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο ανήλικος θα έχει τη δυνατότητα πριν τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 θα μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του ηλίου.
Όταν ο υποψήφιος συμπληρώσει τα 18 έτη του θα δίνει τις εξετάσεις που προβλέπονται για την απόκτηση κανονικού διπλώματος.
Ανάμεικτες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο από ανθρώπους που βρίσκονται στον χώρο της εκπαίδευσης οδηγών, αλλά και στον αγωνιστικό κομμάτι του αυτοκινήτου. «Είμαστε θετικοί σε αυτή την απόφαση, αρκεί να υπάρξει βασική εκπαίδευση στα παιδιά, τα οποία θα πρέπει να περάσουν με επιτυχία. Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει 25 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης και 21 ώρες θεωρητικής.
Κατόπιν θα πρέπει να δώσει ο ανήλικος εξετάσεις στα θεωρητικά, να περάσει τη δοκιμασία στα σήματα και κατόπιν να έχει την βεβαίωση το Υπουργείο για να μπορεί να οδηγήσει. Φυσικά πάντα πρέπει να υπάρχει και συνοδός μαζί του, ο οποίος θα είναι τουλάχιστον 30 ετών και θα έχει εμπειρία οδήγησης πάνω από 5 πέντε χρόνια», αναφέρει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, ‘Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «ωστόσο θα πρέπει θα υπάρχει ευρωπαϊκή αγωγή σε όλη την εκπαίδευση.
Όλα ξεκινούν από την παιδεία. Πρέπει να θεσμοθετηθεί το δίπλωμα κινητικότητας ανά ηλικία με άξονα τη μη μηχανοκίνητη κινητικότητα. Γενικά είμαστε θετικοί σε οτιδήποτε υπάρξει εκπαίδευση».
Την άποψή του ότι οι 17χρονοι θα οδηγούν καλύτερα από τους γονείς τους, υποστήριξε ο γνωστός οδηγός αγώνων, Τάσος Μαρκουϊζος ή «Ιαβέρης».
«Συμφωνώ να οδηγούν οι 17χρονοι, γιατί θεωρώ ότι είναι πιο ώριμοι από τους γονείς τους. Γιατί δηλαδή ο 17χρονος να είναι ώριμος για να ψηφίζει και να μην μπορεί να οδηγήσει. Θεωρώ ότι θα οδηγούν καλύτερα από τους γονείς τους, οι οποίοι πατούν γκάζι στο πορτοκαλί και τρέχουν υπερβολικά μόλις βρουν μικρή ευθεία, ενώ δεν γνωρίζουν τα περισσότερα σήματα και πίνουν όταν οδηγούν. Είναι τρελό να εμπιστευόμαστε το πιο επικίνδυνο μέσο το παπί σε έναν 16χρονο και να μην συμφωνούμε να οδηγεί ένας 17χρονος αυτοκίνητο. Είμαι σίγουρος ότι ο 17χρονος θα είναι πολύ καλύτερος από τους γονείς του».
Ο ίδιος ωστόσο πιστεύει ακράδαντα πως: «πάντα τα παιδιά κάνουν και αντιγράφουν αυτά που κάνουν οι γονείς του στην οδήγηση. Σε περίπτωση που ένας γονέας θα είναι δίπλα του ίσως να υπάρχουν και αρνητικές επιρροές. Θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να είναι δίπλα του κάποιος γονέας. Σήμερα οι 17χρονοι είναι πιο συνετοί από τους μεγαλύτερους και είμαι σίγουρος ότι δεν θα δημιουργήσουν κανένα θέμα στην οδήγηση».
Αρνητικός με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και στο οποίο θα μπορούν να οδηγούν οι 17χρονοι είναι ο γνωστός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος. «Θεωρώ ότι οι 17χρονοι είναι πολύ μικροί για να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και γιατί οι δρόμοι μας δεν είναι οι καλύτεροι που υπάρχουν.
Θεωρώ ότι θα πρέπει να περιοριστούν μόνο στην οδήγηση του παπιού που τους επιτρέπεται. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν προσαρμοστούν στις κακές οδηγικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι το 80% των οδηγών που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους δεν γνωρίζει να οδηγεί. Πώς να μπει και ο 17χρονος σε αυτή την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους;»
Τέλος, σκέφτονται να εξετάσουν το γεγονός να μπορούν και οι 17χρονοι να συμμετάσχουν σε αγώνες ράλι οι άνθρωποι της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ). «Θα πρέπει πρώτα να πάρουμε στα χέρια μας το ΦΕΚ και μετά να συνεδριάσουμε για να βγάλουμε κάποια απόφαση, για το αν οι 17χρονοι θα μπορούν να παίρνουν μέρος σε αγώνες, έχοντας έμπειρο συνοδηγό τουλάχιστον 30 ετών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Δημήτρης Μιχαλακάκης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας