Alfa Romeo: Τα μοντέλα Giulia και Stelvio εξελίσσονται
Το σύστημα Q4, το οποίο εξελίχθηκε για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, αποτελεί ένα από πιο προηγμένα συστήματα τετρακίνησης σε όλο τον κόσμο.
Εκτός από τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει, κύριο χαρακτηριστικό του είναι η οδηγική απόλαυση, στοιχείο που η Alfa Romeo αποφάσισε να αποδείξει μέσω ενός ξεχωριστού video, όπου τα δύο αυτοκίνητα κυριολεκτικά χορεύουν στον πάγο.
Όπως και πολλά άλλα μηχανικά μέρη των Giulia και Stelvio, το σύστημα τετρακίνησης Q4 εξελίχθηκε από λευκό χαρτί, έτσι ώστε να ταιριάξει απόλυτα με τον χαρακτήρα των δύο μοντέλων.
Ο προηγμένος σχεδιασμός του και ακόμα περισσότερο ο τρόπος λειτουργίας και η αποτελεσματικότητά του, το καθιστούν ένα πραγματικό μηχανολογικό έργο τέχνης. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι συνδυάζει ιδανικά την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με την κίνηση στους πίσω τροχούς με την ασφάλεια και τη σιγουριά που προσφέρει ένα όχημα με την κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Η καρδιά του συστήματος είναι το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ροπής, το οποίο με βάση τις συνθήκες που καταγράφει και αναλύει σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζει τη μέγιστη απόδοση έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα.
Τα περισσότερα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία βασίζονται στη μόνιμη μετάδοση ενός ποσοστού ροπής στο εμπρόσθιο άξονα (π.χ. 70% πίσω – 30% εμπρός σε κανονικές συνθήκες) και μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους δύο άξονες οδηγεί σε διαφορετική κατανομή (π.χ. 50% πίσω – 50% εμπρός).
Αντίθετα το σύστημα Q4 της Alfa Romeo επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί όπως ένα αυτοκίνητο με πίσω κίνηση και στην περίπτωση που κάποιο ελαστικό φτάσει στο όριο της πρόσφυσης του ή σε απότομες αλλαγές πορείας μπορεί ακαριαία να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον εμπρός άξονα, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο την απώλεια πρόσφυσης και διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση και αποτελεσματικότητα του οχήματος.
Η κατανομή της ροπής γίνεται συνεχώς με εξαιρετική ταχύτητα και ακρίβεια με βάση τα επίπεδα πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σύστημα μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 1.000Nm ροπής στους εμπρός τροχούς σε λιγότερο από 150χλστ. του δευτερολέπτου και να πέσει και πάλι σε μηδενικά επίπεδα ροπής (όλη η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς) σε μόλις 120 χλστ.
Ο σχεδιασμός των μηχανικών μερών είναι αρκετά στιβαρός ώστε το Q4 να λειτουργεί απροβλημάτιστα ακόμα και σε συνθήκες έντονης πίεσης σε πίστα, αλλά παράλληλα και να μην απαιτεί για αυτό το σκοπό κάποιο επιπλέον σύστημα ψύξης.
Τέλος ένα μοναδικό στοιχείο του Q4 είναι ότι προσφέρει διαφορετική σχέση μετάδοσης για τους δύο άξονες, χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη έξοδο από τις στροφές αφού ο οδηγός μπορεί να ξεκινήσει ταχύτερα να επιταχύνει σε σχέση με τα οχήματα που χρησιμοποιούν συμβατικά συστήματα τετρακίνησης.
Φωτογραφία εξωφύλλου: Pixabey
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας