Κοινωνικό Μέρισμα 2018: Νέος οδηγός από το υπουργείο Οικονομικών

Κοινωνικό Μέρισμα 2018: Νέος οδηγός από το υπουργείο Οικονομικών
Αυτό έγινε για να δοθούν απαντήσεις στο ζήτημα ποιοι και γιατί έχασαν το κοινωνικό μέρισμα 2018.

Το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε νέο οδηγό για το κοινωνικό μέρισμα 2018 με τις τελευταίες εξελίξεις.

Αυτό έγινε για να δοθούν απαντήσεις στο ζήτημα ποιοι και γιατί έχασαν το κοινωνικό μέρισμα.

Όπως προκύπτει όμως, τελικώς δεν φαίνεται ότι θα υπάρξει τρόπος εξατομικευμένης απάντησης σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι (help desk) αλλά θα γίνονται δεκτές μόνον αναφορές για τυχόν “τεχνικά προβλήματα” που προκύπτουν στην χρήση της πλατφόρμας.

Με τη μορφή “ερωτήσεις – απαντήσεις”, ολόκληρος ο ενημερωτικός οδηγός που δημοσιοποίησε το ΥΠΟΙΚ έχει ως εξής:

Συχνές ερωτήσεις για το Κοινωνικό Μέρισμα 2018 [επικαιροποιημένο]

A. Διαδικασία αίτησης

A1. Πού μπορώ να υποβάλω αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα;

Για να υποβάλλετε αίτηση και να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος πρέπει να μπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (σύμφωνα με την ΚΥΑ αρθ. 3 παρ.1). Εάν είστε δικαιούχος του μερίσματος και συνταξιούχος ή λαμβάνετε το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων του ΟΓΑ, δείτε την ερώτηση Α6.

A2. Ποια στοιχεία πρέπει να συμπληρώσω στην αίτηση;

Με την είσοδο σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) σας και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων. Θα σας ζητηθεί επίσης να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας και τα προστατευόμενα τέκνα σας. Επίσης, θα πρέπει να δηλώσετε ένα έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο πρέπει να είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα πραγματοποιηθεί πληρωμή ακόμη και αν πληροίτε τα κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή είσπραξης σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κτλ), εάν υπάρχει, ώστε να είστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό σας. Τα οικονομικά/περιουσιακά στοιχεία θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην αίτηση και η αλλαγή τους δεν είναι δυνατή.

Σας συνιστούμε να μην παραλείψετε να δηλώσετε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς στέλνονται ειδοποιήσεις σε περίπτωση προβλημάτων και αποτυχίας πληρωμής του μερίσματος στον λογαριασμό σας.

A3. Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω εάν προκύψει ανάγκη για ενημέρωση στοιχείων που εμφανίζονται στην αίτηση;

Αν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία σας θα πρέπει να απευθυνθείτε στους παρακάτω φορείς: – στα ΚΕΠ εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ (για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την ερώτηση Α5)

-στον ΕΦΚΑ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ασφάλισης

– στον ΟΑΕΔ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας (για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την ερώτηση Ε1)

Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

A4. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω σε περίπτωση που εμφανίζονται λάθος κάποια από τα προσωπικά μου στοιχεία;

Στην περίπτωση αυτή και εφόσον εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα, πρέπει να πάτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που είναι λάθος χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε επίσημο έγγραφο μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.

A5. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω σε περίπτωση που δεν πιστοποιείται ο συνδυασμός ΑΦΜ και ΑΜΚΑ;

Στην περίπτωση αυτή και εφόσον εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα, πρέπει να πάτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ. Θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει ότι είστε εσείς (ΑΔΤ, Διαβατήριο, κτλ) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (πχ εκκαθαριστικό εφορίας). Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

A6. Εάν είμαι άνω των 70 ετών και δεν έχω πρόσβαση σε υπολογιστή, είναι απαραίτητο να κάνω αίτηση;

Εάν είστε άνω των 70 ετών και λαμβάνετε σύνταξη ή το επίδομα των ανασφάλιστων υπερηλίκων του ΟΓΑ, δεν είναι απαραίτητη η υποβολή αίτησης. Εφόσον πληροίτε τα κριτήρια για την καταβολή του κοινωνικού μερίσματος, το κοινωνικό μέρισμα θα σας καταβληθεί αυτόματα στο λογαριασμό στον οποίο λαμβάνετε τη σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αυτόματη καταβολή σε τραπεζικό λογαριασμό, σύμφωνα με τα παραπάνω, αφορά μόνο σε όσα νοικοκυριά αποτελούνται από ένα μόνο άτομο ή από ένα ζευγάρι και δεν ισχύει όταν υπάρχουν και άλλα μέλη στο νοικοκυριό.

Αν πληρούσατε αυτά τα κριτήρια και πέρυσι και υπήρξε πρόβλημα με την πληρωμή σας για το μέρισμα του 2017, δείτε την ερώτηση Γ16 για τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε.

Α7. Πώς μπορεί ο αιτών να διαπιστώσει εάν το νοικοκυριό του είναι επιλέξιμο για το κοινωνικό μέρισμα;

Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, εμφανίζεται η πληροφορία αν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι. Εάν τα κριτήρια ικανοποιούνται, εμφανίζεται και το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται αναλυτικά οι λόγοι μη εκπλήρωσης των κριτηρίων.

A8. Για ποιο λόγο μπορεί να μην εμφανιστεί το αποτέλεσμα της αίτησης;

Αν δεν βλέπετε την πληροφορία για το αν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι, κάποιο από τα μέλη του νοικοκυριού δεν έχει δώσει ακόμα την συναίνεση του ή δεν έχετε οριστικοποιήσει την υποβολή της αίτησης.

Κοινωνικό μέρισμα 2018: Δεύτερη ευκαιρία για χιλιάδες αιτήσεις

Επανέλεγχο πολλών των περιπτώσεων που απορρίπτονται ή εμφανίζουν προβλήματα στο κοινωνικό μέρισμα προχώρα η ΗΔΙΚΑ με στόχο τη νέα πληρωμή στις 28 Δεκεμβρίου.

Όσοι απορρίφθηκαν από το κοινωνικό μέρισμα, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξαναμπούν στο koinonikomerisma.gr.

Παράλληλα λόγω των προβλημάτων του συστήματος οι υπερήλικες ( άτομα πάνω από 70 ετών ) οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια του μερίσματος και ως γνωστό δεν χρειάζεται να κάνουν αίτηση μπορεί να εμπίπτουν στο ίδιο πρόβλημα.

Έτσι θα πρέπει να πατήσουν το κουμπί επαναξιολόγηση και να οριστικοποιήσουν την αίτηση τους αφού εγκριθεί μετά τις διορθώσεις.

Την ίδια ώρα, αναμένεται να επανεξεταστούν και οι αιτήσεις των νέων ή μακροχρόνια άνεργων, που λόγω περιστασιακής ή ανασφάλιστης απασχόλησης δεν συμπλήρωσαν τον ελάχιστο ένα μήνα ασφάλισης ώστε να πάρουν κοινωνικό μέρισμα.

Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί από όλους στη σωστή συμπλήρωση του αριθμού λογαριασμού (IBAN) όπου θα πιστωθεί το ποσό του κοινωνικού μερίσματος καθώς και στο e-mail και στον αριθμό κινητού τηλεφώνου είτε του ίδιου του δικαιούχου είτε (αν πρόκειται για υπερήλικα) κάποιου συγγενικού προσώπου προκειμένου να υπάρχει επικοινωνία από και προς την ΗΔΙΚΑ για κάθε πρόβλημα.

Τα συνηθέστερα λάθη εντοπίζονται στα προσυμπληρωμένα στοιχεία. Εάν υπάρχει λάθος στον ΑΜΚΑ οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα από τα ΚΕΠ για να γίνει ενημέρωση του ΑΜΚΑ ως προς τον ΑΦΜ.

Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται:

  • Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
  • Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
  • Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας

Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play