ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ: Εξετάζεται το σενάριο να βυθίστηκε μετά από έκρηξη
ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ: Νέα στοιχεία για το ναυάγιο του πλοίου που μόλυνε το Σαρωνικό έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Η εφημερίδα “Τα ΝΕΑ” δημοσιεύει αποκαλυπτικό πόρισμα 300 σελίδων του Εργαστηρίου Ναυπηγικής και Τεχνολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Σύμφωνα με αυτό υπάρχουν στοιχεία για έκρηξη άγνωστου μηχανισμού στο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ. Στο πόρισμα, ύστερα από εννέα επιθεωρήσεις του πλοίου, ερευνάται αναλυτικά αν το ρήγμα των περίπου 2-3 μέτρων στα ύφαλα του πλοίου σχετίζεται με πιθανή έκρηξη.
Τα στοιχεία φέρεται ότι ανακύπτουν από την ανάλυση της στρέβλωσης και της παραμόρφωσης των μεταλλικών ελασμάτων στο χώρο του ρήγματος και από άλλα ευρήματα.
Ωστόσο δεν φαίνεται να έχουν εντοπισθεί ίχνη εκρηκτικού μηχανισμού και πυρίτιδας. Αυτό ίσως αποδίδεται στην πολύμηνη βύθιση του πλοίου, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί αυτό το ενδεχόμενο δημιουργούνται νέα δεδομένα και πλήθος ερωτημάτων. Η εφημερίδα αναφέρει ότι είχε επικοινωνία με τον καθηγητή Δημήτρη Παντελή. Ο κ. Παντελής είναι προϊστάμενος του Εργαστηρίου Ναυπηγικής και Τεχνολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Ο καθηγητής αρνήθηκε να αναφέρει οτιδήποτε για το περιεχόμενο του πορίσματος. Τόνισε όμως ότι «το πόρισμα θα παραδοθεί τα επόμενα 24ωρα στις δικαστικές Αρχές. Πρόσθεσε ότι σε αυτό προσδιορίζονται με ακρίβεια τα αίτια του συμβάντος με πλήρη ανάλυση όλων των ευρημάτων».
Το δεξαμενόπλοιο Αγία Ζώνη ΙΙ
Το Αγία Ζώνη ΙΙ κατασκευάστηκε το 1972, είχε χωρητικότητα πάνω από 3.000 τόνους ενώ το μήκος του ήταν 95 μέτρα και το πλάτος του 13,7 μέτρα. Σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, η κατασκευή είχε πολλά προβλήματα στο μηχανοστάσιο και οι επιδιορθώσεις τους ήταν πρόχειρες. Επιπλέον κατηγόρησε τους αρμόδιους που έδωσαν την πιστοποίηση στο πλοίο, χαρακτηρίζοντας πως την αναφορά τους «βεβιασμένη».
Το συμβάν
Το δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου 2017, στις 02:45, την ώρα που 9 από τα 11 άτομα το πληρώματος απουσίαζαν. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανέφερε την ίδια ημέρα ότι το δεξαμενόπλοιο μετέφερε από τα διυλιστήρια του Ασπρόπυργου 2.200 τόνους καυσίμου και 370 τόνους καυσίμου για ναυτιλιακές χρήσεις. Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να ήταν ευνοϊκές, ωστόσο η προχειρότητα των μεγάλων οπών που επισκευάστηκαν, οδήγησαν στην εισροή υδάτων εντός του πλοίου και την πλήρη βύθιση του.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ (ΜΑΖΟΥΤ) ΣΤΑ ΣΕΛΗΝΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΒΥΘΙΣΗ ΤΟΥ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟΥ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2” ΣΤΗ ΝΗΣΙΔΑ ΑΤΑΛΑΝΤΗ
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και αντιδράσεις
Οι περιοχές που επηρεάστηκαν είναι η Σαλαμίνα, η Γλυφάδα και μέρος του Πειραιά. Η εταιρεία του δεξαμενόπλοιου, σύμφωνα με τη βικιπαίδεια, χαρακτήρισε την καταγγελία για ακαταλληλότητα του πλεούμενου ψευδή και συκοφαντική. Όπως υποστηρίζει η ίδια δόθηκε η πιστοποίηση αφού είχε περάσει από τις απαραίτητες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου. Από την μεριά της, η ίδια η “Αγία Ζώνη Ναυτική Εταιρεία” ναύλωσε ένα άλλο πλοίο το οποίο θα μεταφέρει τις εναπομείνασες ποσότητες του φορτίου.
Αποκλείοντας έτσι και άλλη περίπτωση διαρροής. Το WWF, από την πλευρά του, επισήμανε τους κινδύνους τέτοιου είδους σε «μία χώρα με μεγάλη θαλάσσια κυκλοφορία – διελεύσεις δεξαμενόπλοιων και άλλων σκαφών». Καθώς και το ότι η πολιτεία «παρουσιάζεται ανέτοιμη να αντιδράσει έγκαιρα, προστατεύοντας τον θαλάσσιο πλούτο και τις ακτές της».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας