ΔΕΘ 2018: Τι ζητούν οι δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης
Η κατασκευή νέων σχολικών συγκροτημάτων, η απόδοση των στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες και η αξιοποίησή τους, αντιπλημμυρικά έργα, διανοίξεις δρόμων, οι μετακινήσεις με τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ και η δημιουργία μαρίνας για σκάφη, είναι ορισμένα από τα αιτήματα των δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης ενόψει της παρουσίας του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και των κυβερνητικών στελεχών στην πόλη για την 83η ΔΕΘ.
Με δηλώσεις τους στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Καλαμαριάς, Κορδελιού-Ευόσμου, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά και Πυλαίας- Χορτιάτη ανοίγουν την “ατζέντα” τους και διεκδικούν από την Πολιτεία.
Ανάπτυξη λιμανιού, αεροδρομίου και αστικών συγκοινωνιών θέλει ο Δήμος Θεσσαλονίκης
Την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου “Μακεδονία” θέλει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ενώ ασκεί κριτική για τις μετακινήσεις των πολιτών με τα αστικά λεωφορεία.
“Το λιμάνι και το αεροδρόμιο είναι σε καλό δρόμο, μπήκε ο ιδιώτης στρατηγικός επενδυτής. Τώρα, όμως, πρέπει να αναπτυχθούν. Για το λιμάνι, πρέπει να γίνει η οδική σύνδεση λιμανιού-πόλης, πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα του χύδην φορτίου που ακολουθεί να είναι χύμα, πρέπει να ξαναδούμε το ωράριο λειτουργίας του τελωνείου”, υπογραμμίζει.
Για τις μετακινήσεις των πολιτών τονίζει πως “η πόλη χρειάζεται αξιόπιστο και λειτουργικό δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Η κατάσταση σήμερα με το μοναδικό μέσον μετακίνησης, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, έχει φτάσει στο μη παρέκει. Περιμένουμε, λοιπόν, πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώσουν άμεσα αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση”.
Παράλληλα, για να καλυτερεύσει η καθημερινότητα των πολιτών όσον αφορά τις συγκοινωνίες, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρει πως θα πρέπει να ολοκληρωθεί το Μετρό, να δρομολογηθούν οι επεκτάσεις του και να προχωρήσουν η παράκτια αστική συγκοινωνία και το τραμ που έχουν “κολλήσει”.
Σχετικά με την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπουτάρης υποστηρίζει πως “πάει καλά στον τομέα της αναγνωρισιμότητας και του ανταγωνισμού μεταξύ των πόλεων, έχει μπει στον τουριστικό χάρτη ως προορισμός, χάρη στη δουλειά που κάναμε με τη Διπλωματία των Πόλεων: άνοιξαν 25 νέα boutique ξενοδοχεία, έγιναν επενδύσεις, πήρε ανάσα η αγορά, δημιουργήθηκαν θέσεις εργασίας, ακόμη και η κτηματαγορά επωφελήθηκε με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις”.
Για τις χρόνιες προϋποθέσεις που δεν έχουν ικανοποιηθεί ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στέκεται στη μητροπολιτική διακυβέρνηση λέγοντας πως “εάν δεν θεσμοθετηθεί θα βρισκόμαστε μονίμως μπροστά στον κατακερματισμό των αρμοδιοτήτων και των πόρων”, ενώ ζητά να αποφασιστεί μια ταυτότητα της πόλης. “Εάν δεν αποφασίσουμε επιτέλους την ταυτότητα της πόλης την οποία “θα πουλάμε”, εμείς ως δήμος προωθούμε την ιστορία και τον κοσμοπολιτισμό της, και πάνω στην οποία θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί συντονισμένα, θα μείνουμε πίσω στην αποτελεσματική προβολή της πόλης μας”, λέει χαρακτηριστικά.
Άμεση λύση για τη σχολική στέγη από τον πρόεδρο της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας
Την επίλυση των ζητημάτων σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν οι δήμοι θέτει ως βασική προτεραιότητα ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. Για τον λόγο αυτό ζητεί συνάντηση των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή την παρουσία του στη Θεσσαλονίκη για την 83η ΔΕΘ.
“Να υπάρξει ένα πρόγραμμα, να εξευρεθούν οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι για τη σχολική στέγη. Εμείς σαν αυτοδιοίκηση διεκδικούσαμε με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, διεκδικούμε και με τη σημερινή”, δηλώνει ο κ. Κυρίζογλου.
Υπενθυμίζει πως η ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη καταγράψει εδώ και καιρό όλα τα προβλήματα καθώς υπάρχουν παιδιά που κάνουν μάθημα σε υπόγεια και κοντέινερς, σε σχολεία με κτιριακά προβλήματα και διπλοβάρδια. Παράλληλα, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χαθούν οικόπεδα, που είναι χαρακτηρισμένα και δεσμευμένα για την κατασκευή διδακτηρίων.
Τέσσερις προτεραιότητες για τον Δήμο Καλαμαριάς
Τέσσερα έργα, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των δημοτών, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για τον δήμαρχο Καλαμαριάς, Θεοδόση Μπακογλίδη, ο οποίος θα επιδιώξει να τα “τρέξει”, με αφορμή την παρουσία των κυβερνητικών στελεχών στην πόλη.
Το πρώτο είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου, που γίνεται σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό και το υπουργείο Μεταφορών και αναμένεται να δώσει κυκλοφοριακή “ ανάσα” στην πόλη. Επίσης, ο κ. Μπακογλίδης επιθυμεί τη δημοπράτηση της β’ φάσης του δικτύου ομβρίων υδάτων προκειμένου, όπως τονίζει χαρακτηριστικά, “να θωρακιστεί η Καλαμαριά από ενδεχόμενες πλημμύρες”.
Οι άλλες δύο προτεραιότητες της διοίκησής του είναι “η παραχώρηση του παραλιακού μετώπου και η πλαζ Αρετσούς στον δήμο Καλαμαριάς” καθώς επίσης “ η συνεργασία όλων των δήμων και των αρμόδιων φορέων για την ανάδειξη του Κυβερνείου, που είναι ένα εμβληματικό κτίριο και πρέπει να ανοίξει τις πόρτες του στην πόλη”.
Αναφορικά με το στρατόπεδο Κόδρα, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, γίνονται πολιτικές επαφές και το θέμα προχωράει, καθώς μετά την παραχώρηση ενός μέρους του στρατοπέδου έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες για να λυθούν τα όποια εμπόδια, σε συνεργασία του δήμου με την κυβέρνηση.
Σχολεία και περιβαλλοντική αναβάθμιση απαιτεί ο Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου
“Αγκάθι” εξακολουθούν να αποτελούν για τον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου οι ελλείψεις σε σχολική στέγη και το ζήτημα αυτό θέτει σε απόλυτη προτεραιότητα ο δήμαρχος, Πέτρος Σούλας.
“Έχοντας γνώση των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο δήμος μας -με αιχμή τη σχολική στέγη- αναμένουμε από τον πρωθυπουργό συγκεκριμένες απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα για την ένταξη και υλοποίηση έργων ανέγερσης νέων σχολείων”, δηλώνει ο κ.Σούλας.
Υποστηρίζει, δε, πως “για την αντιμετώπιση αυτού του φλέγοντος προβλήματος, που μας ταλανίζει εδώ και δεκαετίες είναι ανάγκη να υπάρξει η πολιτική βούληση για την επίσπευση των διαδικασιών δρομολόγησης των έργων, χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και καθυστερήσει”.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων στη δυτική Θεσσαλονίκη, απαιτεί “άμεσα κυβερνητική παρέμβαση για την προστασία της περιοχής και της δημόσιας υγείας από την ανεξέλεγκτη και ρυπογόνο βιομηχανική δραστηριότητα”.
Για να επιτευχθεί η περιβαλλοντική αναβάθμιση προτείνει να παρθούν αναγκαίες πρωτοβουλίες και να αξιοποιηθεί ο δημόσιος χώρος με “αδιαπραγμάτευτο το αίτημα -το οποίο θα θέσουμε στον ίδιο τον πρωθυπουργό- για την παραχώρηση του στρατοπέδου Ζιάκα καθώς και μέρους του στρατοπέδου Παπακυριαζή στο δήμο μας”, όπως τονίζει χαρακτηριστικά. Αστυνόμευση και θωράκιση ρεμάτων ζητεί ο Δήμος Νεάπολης-Συκεών.
Η ενίσχυση της αστυνόμευσης στα όρια ολόκληρου του δήμου, ιδιαίτερα μετά την κατάργηση του Α.Τ. Νεάπολης, με στόχο την τόνωση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων είναι από τα βασικά αιτήματα του δημάρχου Νεάπολης – Συκεών, Σίμου Δανιηλίδη.
“Είναι ένα καυτό πρόβλημα, το οποίο εμείς αναδείξαμε και για την εξάλειψη του οποίου πιέζουμε εδώ και χρόνια την πολιτεία”, δηλώνει ο κ. Δανιηλίδης, ο οποίος επιθυμεί άμεσα λύση του προβλήματος, το οποίο -όπως υποστηρίζει- “έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που δεν πάει άλλο”.
Όπως και οι υπόλοιποι δήμαρχοι έτσι και ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών θεωρεί από τα βασικότερα ζητήματα τη σχολική στέγη, τονίζοντας πως “είτε η Πολιτεία θα πρέπει να κατασκευάσει μόνη της σχολεία, είτε να χρηματοδοτήσει τους δήμους για να τα αναγείρουν αυτοί”.
Επιπλέον, ζητεί “καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με τα αστικά δρομολόγια του ΟΑΣΘ”, “επέκταση του Μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη” αλλά και αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, με αφορμή την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ρέματα καθώς όπως τονίζει “υπάρχει ο κίνδυνος να σημειωθούν τραγικά πλημμυρικά γεγονότα στην περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων”.
Αντιπλημμυρικά και στρατόπεδα την ατζέντα του Δήμου Παύλου Μελά
Αντιπλημμυρικά έργα, τακτοποίηση αυθαιρέτων και οι δυσκολίες στις μετακινήσεις των πολιτών με τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι “ψηλά” στην ατζέντα των θεμάτων που επιζητούν επίλυση για τον δήμαρχο Παύλου Μελά, Δημήτρη Δεμουρτζίδη.
“Επείγουν στον δήμο μας τα αντιπλημμυρικά έργα γιατί έχουμε πολλά ρέματα στην περιοχή. Επίσης, τα αυθαίρετα των Μετεώρων πρέπει να τακτοποιηθούν. Να προχωρήσουν τα σχέδια πόλης, διότι οι κάτοικοι είναι σε ομηρία και πρέπει να δοθεί λύση, ενώ έχουμε μεγάλες δυσκολίες με τη συγκοινωνία του ΟΑΣΘ, διότι τα δρομολόγια γίνονται με καθυστερήσεις και είναι μεγάλη η ταλαιπωρία του κόσμου”, τονίζει.
Σύμφωνα με τον κ. Δεμουρτζίδη, μετά την απόδοση του στρατοπέδου Παύλου Μελά επιθυμία είναι να βοηθηθεί οικονομικά ο δήμος για να μπορέσει να προχωρήσει στη φάση της αξιοποίησης του χώρου και να ξεπεραστούν κάποια τελευταία γραφειοκρατικά εμπόδια.
Άλλωστε, το πρώην στρατόπεδο αναμένεται να μετατραπεί σε Μητροπολιτικό Πάρκο 350 στρεμμάτων. Σε πρώτη φάση θα γίνουν τα έργα πρασίνου και φύτευση 2.500 δέντρων, ενώ σε δεύτερη θα ακολουθήσει η αποκατάσταση των διατηρητέων και ιστορικών κτιρίων.
Παράλληλα, ο κ. Δεμουρτζίδης επιθυμεί από την κυβέρνηση να παραχωρηθεί στην τοπική κοινωνία και το πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου, με ενιαία έκταση 689 στρεμμάτων, στο οποίο έχου ήδη αναπτυχθεί από τα προηγούμενα χρόνια αθλητικές υποδομές και έχουν γίνει έργα ανάπλασης προς όφελος μικρών και μεγάλων κατοίκων της περιοχής.
Σχολεία και μαρίνα για τον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη
Να “επιμείνει η κυβέρνηση στη σχολική στέγη”, υποστηρίζει και ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, προσθέτοντας πως το πρόβλημα με τις ελλείψεις αιθουσών -ιδιαίτερα- στις περιοχές της Πυλαίας και του Χορτιάτη είναι μεγάλο.
“Δύο σχολεία είναι ενταγμένα στο ΣΔΙΤ από το 2005 και εδώ και 13 χρόνια δεν μπορεί να περάσει ένα πρόγραμμα στην Κεντρική Μακεδονία. Εάν είχαν υλοποιηθεί αυτά τα δύο σχολεία θα είχαμε τελειώσει με το πρόβλημα της σχολικής στέγης σε ολόκληρο το δήμο”, συμπληρώνει ο κ. Καϊτεζίδης.
Παράλληλα, όμως, στέκεται και στο ζήτημα της δημιουργίας μαρίνας στην Πυλαία. “Βλέπουμε δυστοκία και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις για ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό έργο”, προσθέτει ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, υπογραμμίζοντας πως θα δώσει “πνοή” όχι μόνο στην Πυλαία αλλά σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη.
Η μαρίνα Πυλαίας, με δυναμικότητα 440 σκαφών, αποτελεί ένα “στοίχημα” για τον κ. Καϊτεζίδη θεωρώντας πως αποτελεί το μεγαλύτερο πρότζεκτ περίπου 40 εκατ. ευρώ που θα εξυπηρετεί όχι μόνο σκάφη αλλά και μέγα – γιοτ. Το σχέδιο περιλαμβάνει, επίσης, ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε χώρο περίπου 40 στρεμμάτων, θέσεις στάθμευσης, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους πρασίνου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας