Οι μακέτες για το όνειρο του ΟΑΚΑ
Παρουσίαση μαμούθ με τριψήφιο αριθμό σελίδων (!) υπό την κωδική ονομασία «Athens Alive» έχει ήδη στα χέρια της η ελληνική κυβέρνηση όσον αφορά το πρότζεκτ του ΟΑΚΑ που συμπεριλαμβάνει και τον Παναθηναϊκό, με εντυπωσιακές είναι η αλήθεια προτάσεις και ανάλογες μακέτες που τις συνοδεύουν με κάθε λεπτομέρεια.
Η πολιτεία αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη θέρμη το εν λόγω τεράστιο επιχειρηματικό εγχείρημα και το SDNA αποκαλύπτει τα έξι «κομμάτια» στα οποία χωρίζεται το ΟΑΚΑ στην πρώτη επιλογή προτίμησης του πολυεθνικού «Fund» (στη συνολική μελέτη υπάρχουν επίσης και άλλες οκτώ εναλλακτικές επιλογές) το οποίο συμπράττει με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο.
Σχόλιο μακέτας: στην πρώτη μακέτα διαγράφονται οι έξι άξονες στους οποίους έχει χωριστεί η ευρύτερη περιοχή του ΟΑΚΑ, σε πράσινο, κίτρινο, μοβ, μπλε γαλάζιο και γκρι χρωματισμένο κύκλο. Στον πράσινο εντάσσεται το δημόσιο πάρκο, στον μοβ οι εγκαταστάσεις του ποδοσφαιρικού γηπέδου, στον μπλε οι μεικτές χρήσεις, στον κίτρινο οι χώροι δημοτικής άθλησης, στον γαλάζιο ο συνεδριακός χώρος και το ξενοδοχείο και στον γκρι κύκλο οι κατασκευές σύγχρονων γραφείων.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε αυτό περιλαμβάνεται πλάνο ανακατασκευής του υπάρχοντος ποδοσφαιρικού γηπέδου, με προτεινόμενη χωρητικότητα 30.000 θέσεων που θα έχει όμως τη δυνατότητα αυτόματης αύξησης σε 40.000.
Αναλυτικά στη βασική πρόταση της πολυεθνικής αυτής σύμπραξης για την αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου του ΟΑΚΑ περιλαμβάνονται τα εξής:
1.ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΡΚΟ: Στην καρδιά του κεντρικού σχεδίου υπάρχει ένα μεγάλο δημόσιο πάρκο, με προσβάσιμο γκαζόν για τον κόσμο, χώρους για πικ-νικ, αθλητικά γήπεδα για το απλό κοινό και παιδική χαρά.
Το πάρκο εκτιμάται ότι θα προσελκύσει από μόνο του επισκέπτες απ’ όλη την Αθήνα ανεξαρτήτως αθλητικών εκδηλώσεων.
Σχόλιο μακέτας: στη δεύτερη μακέτα καταγράφεται λεπτομερώς, δείγμα της αναλυτικής εκπόνησης της μελέτης, το πλάνο για δημιουργία τριών (3) ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε διαφορετικά σημεία, τριών πάρκινγκ, δύο σούπερμαρκετ, ενός βενζινάδικου, προπονητικού κέντρου, δύο γηπέδων μπάσκετ (20.000 για τον Παναθηναϊκό και 5.000 για την ΑΕΚ), κατασκευής ιατρικού και επιστημονικού κέντρου, μέχρι και «Aquaworld»!
2.ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ-ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Η κατασκευή ξενοδοχείου και ειδικά διαμορφωμένων χώρων για συνέδρια (συνεδριακό κέντρο) προβλέπονται για την περιοχή πέριξ του σταθμού «Ειρήνη», λόγω των άμεσων συνδέσεων με το κέντρο της πόλης και το αεροδρόμιο.
Το συνεδριακό κέντρο συνδέεται με το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο και προσθέτει έναν εξαιρετικό χώρο για τη συγκεκριμένη χρήση.
3.ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΙΚΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ: Ο συγκεκριμένος χώρος προορίζεται να αποτελέσει την επέκταση της γειτονιάς του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι και το σχέδιο περιλαμβάνει κυρίως χώρους εταιρικών γραφείων και στέγασης καταστημάτων λιανικού εμπορίου.
4.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΠΟΡ: Το κυριότερο δέλεαρ του συνολικού πρότζεκτ καθώς αφορά στο ποδοσφαιρικό γήπεδο του ΟΑΚΑ και το χώρο κύριο γύρω απ’ αυτό.
Υπολογίζεται αυτονόητα ως τη μεγαλύτερη ατραξιόν/αξιοθέατο για τους επισκέπτες της περιοχής, με πρόβλεψη για εμπορικά καταστήματα που θα εξυπηρετούν το κοινό.
Η βασική μακέτα εμπεριέχει την παραμονή του στεγάστρου Καλατράβα αλλά και την ταυτόχρονη ανακατασκευή του γηπέδου μέσω «βύθισης» του αγωνιστικού χώρου, που θα τροποποιήσει τη χωρητικότητα του γηπέδου στις 30.000, με δυνατότητα να επεκτείνεται όμως έως και τις 40.000 θέσεις!
5.ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΘΛΗΣΗΣ: Διαμόρφωση ποικίλων παροχών δημοτικής άθλησης με βάσει το Ολυμπιακό κέντρο κολύμβησης που συνδέεται με τις γειτονιές της Αλσούπολης και της Αγίας Φιλοθέης Αμαρουσίου.
Σχόλιο μακέτας: την τρίτη μακέτα υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις σε σχέση με τη δεύτερη μακέτα όσον αφορά χώρους καταστημάτων, σούπερμαρκετ και τη χωρητικότητα στο γήπεδο μπάσκετ του Παναθηναϊκού που αναφέρεται στις 15.000 θέσεις, ενώ το ποδοσφαιρικό γήπεδο εμφανίζεται με χωρητικότητα 40.000 θέσεων που είναι το μάξιμουμ που προβλέπεται.
6.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ: Η κατασκευή τους προβλέπεται για τη γωνία των Λεωφόρων Κήμης και Καποδιστρίου και συνδέονται άμεσα με το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο.
Ιδιαίτερο βάρος στις μακέτες δίνεται στη λειτουργικότητα όλων των χώρων, της παρουσίας κοινού σε καθημερινή βάση και στην ξεκάθαρη σύνδεσή τους με τις παρακείμενες περιοχές.
Να σημειωθεί επίσης ότι τα σχέδια και οι μακέτες δουλεύονταν από τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο και το πολυεθνικό «Fund» με το οποίο έχει συμπράξει, εδώ και έξι (6) ολόκληρους μήνες (!) κάτω από απόλυτη μυστικότητα και το θέμα ουσιαστικά βγήκε στην επιφάνεια με πρωτοβουλία της κυβέρνησης όταν το τεράστιο αυτό πρότζεκτ έφτασε λίγο πριν το τελικό στάδιο της συμφωνίας…
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας