Ντίζελ ή βενζίνη;

Ντίζελ ή βενζίνη;
Η πετρελαιοκίνηση συνεχίζει να έχει το πάνω χέρι στην χώρα μας, αν και η βενζίνη κερδίζει έδαφος χάρη στους downsizing κινητήρες που γλυκοκοιτάζουν οι νέοι υποψήφιοι αγοραστές. Τι συμφέρει; Ο Νίκος Λιβανός δίνει μερικές απλές διευκρινήσεις.

Σήμερα το ντίζελ και συγκεκριμένα οι πωλήσεις των καινούργιων ντιζελοκίνητων μοντέλων έχουν πάρει κεφάλι σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Υπολογίζεται ότι πάνω από το 55% των καινούργιων μοντέλων που ταξινομούνται στην χώρα μας έχουν κάτω από το καπό τους έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων αφού σχεδόν 6 στα 10 (60%) καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το Σεπτέμβριο ήταν πετρελαιοκίνητα. Το 94,3% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα ως 1.600 κυβικά εκατοστά ενώ τα μικρά αυτοκίνητα συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με μερίδιο αγοράς 35%.

Να πάρω βενζίνη ή ντίζελ;

Το κάθε καύσιμο ή και ο κινητήρας (ντίζελ ή βενζίνη ) έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κατά τη χρήση. Σαφώς, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα είναι πιο οικονομικά σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης, όχι μόνο λόγω των κινητήρων τους αλλά και λόγω του καυσίμου που – με βάση τις σημερινές τιμές – είναι σχεδόν 0,22 ευρώ πιο φθηνό σε σχέση με τη βενζίνη (1.20 ευρώ/λίτρο πετρελαίου – 1.42 ευρώ το λίτρο αμόλυβδης βενζίνης).

Τα θετικά και αρνητικά του ντίζελ σε σχέση με τη βενζίνη

+Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ( 30-40% πιο οικονομικά τα ντίζελ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης)

Φθηνότερο καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη

Υψηλά επίπεδα ροπής στις χαμηλές στροφές

Μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης

Υψηλότερες τιμές κτήσης των ντίζελ σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης

Πιο θορυβώδη – κυρίως στις αστικές μετακινήσεις σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης

Πόσο κοστίζει σήμερα σε σχέση με πριν από πέντε μήνες το φουλάρισμα

Παράδειγμα για 1.400αρι – 1.600αρι μοντέλο

(Ο υπολογισμός έχει γίνει με το ντίζελ στα 1.20 ευρώ/λτ ενώ ο υπολογισμός για το φουλάρισμα στη αμόλυβδη βενζίνη έγινε με την τιμή του λίτρου στα 1.42 ευρώ/λίτρο. )

Το ετήσιο κόστος μετακίνησης για ένα μικρομεσαίο μοντέλο με τις σημερινές τιμές σε βενζίνη και ντίζελ

Ντίζελ, βενζίνη, υγραέριο, φυσικό αέριο και ηλεκτροκίνηση

Η οικονομική οδήγηση είναι επιβεβλημένη, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και πλέον οι επιδόσεις, η ισχύς και τα γκάζια περνούν σε δεύτερη μοίρα για τους περισσότερους καθημερινούς οδηγούς. Έτσι, καλό θα είναι να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα ενός ντίζελ κινητήρα, τα θετικά ενός βενζινοκινητήρα, το όφελος από τη χρήση του φυσικού αερίου ή και του υγραερίου. Στο παιχνίδι έχει εισέλθει και η ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play