“Νυχτερινές Ικεσίες”: Σύγχρονο νουάρ με φόντο μια διεφθαρμένη χώρα
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ένας φοιτητής φιλοσοφίας από την Κολομβία βρίσκεται στην Μπανγκοκ προφυλακισμένος, κατηγορούμενος για κατοχή ναρκωτικών. Αν δεν αν δεν παραδεχτεί στο δικαστήριο την ενοχή του, κινδυνεύει να καταδικαστεί σε θάνατο. Ο Μαουέλ Θα εμπιστευτεί την ιστορία του στον πρόξενο της Κολομβίας που έχει αναλάβει να χειριστεί την υπόθεσή του, θα του εξομολογηθεί τη μοναχική ζωή του και τη φυγή από την αβάσταχτη καθημερινότητα μέσα από τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Μέσα από την Τέχνη ανακαλύπτει ότι δεν είναι μόνος του, υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι σαν κι αυτόν.
Το μόνο πρόσωπο που αγάπησε ο Μανουέλ, η αδελφή του Χουάνα, εξαφανίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια, κι εκείνος, ακολουθώντας τα ίχνη της, πέρασε από την Μπανγκόκ με τελικό προορισμό το Τόκιο, όπου έχει μάθει ότι ζει μπλεγμένη σε ένα κύκλωμα πορνείας. Όσα αγνοεί ο Μανουέλ θα τα αφηγηθεί η αδελφή του, ενώ ο πρόξενος, συγκλονισμένος από την περιπέτεια της ζωής τους, είναι η τρίτη φωνή της αφήγησης. «Θα σας πω κάτι: αυτό το μυθιστόρημα δεν θα είναι αστυνομικό, αλλά μια ιστορία αγάπης», δηλώνει ο ρομαντικός Μανουέλ, κάτοικος των ονείρων, που, όπως και η κυνική πραγματίστρια Χουάνα, θα συγκρουστεί με δυνάμεις πιο ισχυρές από τον ίδιο.
Οι «Νυχτερινές ικεσίες» είναι ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται σε πολλούς τόπους και σε πολλές εποχές. Ο συγγραφέας περιγράφει με κλινική ακρίβεια την Κολομβία στην εποχή της διακυβέρνησης Ουρίμπε, τους συμβιβασμούς της εξουσίας και τη συμμαχία της με τις παραστρατιωτικές οργανώσεις. Παρουσιάζει μια κοινωνία βαθιά διεφθαρμένη και διαβρωμένη εκ των έσω, τόσο που ακόμα και όσοι την πολεμούν καταλήγουν οδυνηρά κυνικοί.
Διαβάζουμε ένα απόσπασμα
«Η οικογένειά μου δεν ήταν ευτυχισμένη, και όπως ακριβώς και στο μυθιστόρημα του Τολστόι, η δυστυχία της είχε τους δικούς της βαθύτερους λόγους, αν και, τώρα που το σκέφτομαι, η μόνη πρωτοτυπία ήταν ο τρόπος με τον οποίο παιζόταν το δράμα της απογοήτευσης και της πικρίας. Εκεί γεννήθηκα, λοιπόν. Σε ένα διώροφο σπίτι, παλιό και άσχημο όπως όλα της γειτονιάς. Κοντά σε ένα κανάλι με μαύρα νερά […]
Οι απογοητεύσεις της δουλειάς ξεπληρώνονταν στο σπίτι ή γύρευαν έστω μια ισορροπία. Όπως συμβαίνει στις φτωχές ή τις δυστυχισμένες οικογένειες. Αυτός ήταν ο δικός μας τρόπος να είμαστε δυστυχισμένοι […]
Γιατί εκείνος πίστευε πάντα ότι νιώθουμε αγάπη μόνο όταν την εισπράττουμε από άλλους, ότι μεταδίδεται κολλητικά. Δεν γεννιέται αυθόρμητα, παρά μέσω κάποιου άλλου. Αυτό το πέρασε και σε μένα, που έζησα τα πρώτα μου χρόνια μόνος, ένα μικρό φάντασμα σ’ ένα σπίτι όπου σπάνιζε η αγάπη. Πίστευα πως έτσι ήταν ο κόσμος και η ζωή, αν και πότε πότε παρακολουθούσα και καμιά τρυφερή σκηνή, στην οποία όμως δεν ήμουν ποτέ ο πρωταγωνιστής»
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα
Ο Σαντιάγο Γκαμπόα γεννήθηκε το 1965 στην Μπογκοτά. Σπούδασε Φιλολογία στο Χαβεριανό Πανεπιστήμιο της Μπογκοτά. Στη συνέχεια, έφυγε για την Ευρώπη και έζησε στη Μαδρίτη, όπου πήρε το πτυχίο της Ισπανικής Φιλολογίας από το Πανεπιστήμιο Complutense, και στο Παρίσι, όπου σπούδασε Κουβανική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα «Paginas de vuelta, Perder es cue-ction de metodo» -γυρίστηκε σε ταινία από τον σκηνοθέτη Σέρχιο Καμπρέρα και έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά με τον τίτλο «Το να χάνεις είναι ζήτημα μεθόδου», εκδ. Opera). Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε δεκαεπτά γλώσσες.
ΤΙΤΛΟΣ: Νυχτερινές ικεσίες ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Santiago Gamboa ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Βασιλική Κνήτου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Πόλις Σελ.: 400Τιμή: 17,70 €
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας