Πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε το λεβιέ χειροφρένου;

Πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε το λεβιέ χειροφρένου;
Το χειρόφρενο είναι από τα λίγα χειριστήρια που έχει συνδέσει γενιές οδηγών. Ο Νίκος Λιβανός θεωρεί ότι κλασικό χειρόφρενο αποτελεί μια απόδειξη για το πόσο καλός οδηγός είσαι στις εκκινήσεις σε ανηφόρα, χωρίς να σε πάρει προς τα πίσω.

Είναι μερικά κλασικά χειριστήρια που δεν αλλάζουν ποτέ. Το πιο διαχρονικό – και αυτό που δεν έχει αλλάξει σε τίποτα με το πέρασμα πολλών δεκαετιών – είναι το χειρόφρενο. Xειρόφρενο στο πρώτο Ford Taunus, χειρόφρενο στο Audi 80, χειρόφρενο στα μοντέλα του 90, το ίδιο και στα αυτοκίνητα μετά το 2000 και …ουπς να και ο ανταγωνιστής! Το ηλεκτρικό χειρόφρενο απειλεί.. Όμως ο ηγέτης παραμένει το κλασικό χειρόφρενο. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο απασχολεί – προς το παρόν – ένα στα 3 καινούργια αυτοκίνητα, αν και οι υποψήφιοι αγοραστές βλέπουν τα κλασικά χειρόφρενα ως κάτι ξεπερασμένο, ενώ είναι το σημείο στο οποίο δοκιμάζονται οι αντοχές του δεξιού χεριού, κυρίως των γυναικών.

Είναι ντεμοντέ το κλασικό χειρόφρενο αν και διαφωνώ. Είναι και απειλητικό, πολλές φορές. Ιδιαίτερα, όταν παρκάρεις σε ανηφόρα και διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο τσουλάει, και πρέπει πλέον να ασκήσεις και άλλη μυϊκή δύναμη για να μη σταματήσει να ρολάρει το αυτοκίνητο σου στον προφυλακτήρα του πίσω αυτοκινήτου. Επίσης, χάνεις την εμπιστοσύνη προς αυτό, όταν βλέπεις ότι η ντίζα έχει λασκάρει και το χειρόφρενο κοντεύει να πάρει κλίση πάνω από 45 μοίρες.

Και εδώ έρχεται και η γνωστή απορία που έχω πολύ καιρό – όπως και αρκετοί αναγνώστες: Για ποιο λόγο και ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, multimedia, 10 αερόσακους, θύρες USB, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, πολυμέσα από ράδιο έως και σύστημα πλοήγησης, φωνητικές εντολές το παραδοσιακό χειρόφρενο δεν δίνει τη θέση του στο ηλεκτρικό; Για λόγους οικονομίας; Ίσως. Ή επειδή το κλασικό χειρόφρενο το ζητούν οι εν δυνάμει πελάτες στις έρευνες των αυτοκινητοβιομηχανιών; Μπορεί. Ναι, τα σύγχρονα μοντέλα συνεχίζουν να έχουν τα πάντα σε ηλεκτρονικά καλούδια, για την ασφάλεια και την άνεση, αλλά το χειρόφρενο είναι στάνταρ από γενιά σε γενιά.

Πάντως, εμένα – που έχω μάθει να κρατάω ισορροπίες στην ανηφόρες με το χειρόφρενο, και το έλυνα σε αρμονικό συνδυασμό – όπως μιας μπαλαρίνα – με τον συμπλέκτη ( ώστε να μην τσουλήσει το αυτοκίνητο μου προς τα πίσω ούτε χιλιοστό,) αποτελούσε ένα διαπιστευτήριο ότι, πρώτον έχω τον έλεγχο του ΙΧ και δεύτερον το αυτοκίνητο μου είναι η προέκταση των ποδιών μου και των χεριών μου.

Τέλος, είναι πολύ ευχάριστο να εισπράττεις από τους συνεπιβάτες, συγγενείς και φίλους, εύσημα για το πώς χειρίζεσαι το χειρόφρενο στις ανηφόρες σε συνδυασμό με την αποσύμπλεξη, ως μια ανανέωση εμπιστοσύνης για το πόσο καλά οδηγείς και ότι εγώ είμαι ο καλύτερος οδηγός στο σόι μου!

Καλό Σαββατοκύριακο

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play