Ford Ka+: Μια πρόταση χαμηλού κόστους
Ανήκει σε εκείνη την κατηγορία αυτοκινήτων που αν και δημιουργήθηκαν με μοναδικό σκοπό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός πολύ διαφορετικού-λιγότερο απαιτητικού κοινού, βρέθηκαν να διεκδικούν μια θέση στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.
Ο λόγος για την τρίτη, κατά σειρά, γενιά του Ford Ka, που μετά το EcoSport γίνεται το δεύτερο μοντέλο της “μπλε οβάλ φίρμας” το οποίο πατά επί ευρωπαϊκού εδάφους, έχοντας εξελιχθεί στη Βραζιλία και παραχθεί στην Ινδία.
Η είδηση βέβαια για το νέο Ford Ka+ δεν σχετίζεται αποκλειστικά με την… εξωτική καταγωγή του αλλά κυρίως με την αλλαγή στον προσανατολισμό του.
Μια αλλαγή που πυροδοτείται από τη θεαματική αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων και ολοκληρώνεται από τα χαρακτηριστικά που επιβάλλει το προφίλ μιας χαμηλού κόστους πρότασης.
Ναι μεν η ευρωπαϊκή εκδοχή του Ka+ έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, στις περισσότερες των περιπτώσεων ωστόσο οι παρεμβάσεις αυτές δεν έχουν σταθεί ικανές να κρύψουν την… ιδιαιτερότητά του.
Η οβάλ εισαγωγή αέρα στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος δημιουργεί την απαραίτητη σύνδεση με τις υπόλοιπες προτάσεις της Ford, κάτι που δεν ισχύει με το τελείωμα του αμαξώματος ο σχεδιασμός του οποίου δείχνει παρωχημένος.
Περνώντας στον θάλαμο επιβατών και παραβλέποντας τον μάλλον φτωχό διάκοσμο, οφείλεις να αναγνωρίσεις το γεγονός ότι η συναρμογή των σκληρών, κατά τ’ άλλα, πλαστικών δεν παρουσιάζει ατέλειες και πως ο εξοπλισμός στην κορυφαία έκδοση των 11.470 ευρώ προσφέρει ό,τι θα μπορούσες να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο πόλης.
Άλλωστε η εξοπλιστική πληρότητα και η ευρυχωρία-πρακτικότητα του εσωτερικού αποτελούν τα δυνατά χαρτιά του Ka+, που ξεπερνώντας σε μήκος τα 3,9 μέτρα μπαίνει πλέον στα «χωράφια» της κατηγορίας των supermini.
Τα Ka+ έχει χτιστεί στο «δάπεδο» του Fiesta, κάτι που σε συνδυασμό με τις νέες, εξευρωπαϊσμένες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, του επιτρέπει να κινείται αξιοπρεπώς τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτή.
Από την άλλη βέβαια, ο ένας και μοναδικός κινητήρας βενζίνης -αυτός των 1,2 λίτρων με τους 85 ίππους και τα 112 Nm ροπής- αργά ή γρήγορα θα σε επαναφέρει στην πραγματικότητα ενός αυτοκινήτου που θα ήταν μάλλον άστοχο να συγκριθεί τόσο με το Fiesta όσο και με τις υπόλοιπες mainstream προτάσεις της κατηγορίας Β.
Ακόμα, λοιπόν, και αν το πλαίσιο μπορεί να υποστηρίξει την παρουσία του Ka+ στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δευτερόλεπτα) που εξασφαλίζει το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.196 κ.εκ. δεν σου επιτρέπουν να αισιοδοξείς.
Μάλιστα, απουσία του συστήματος start&stop και παρά την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, δεν μπορείς να ελπίζεις πως οι μετριοπαθείς επιδόσεις του «μικρού» Ford μπορούν να μεταφραστούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου.
Το Ka+ θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτελέσει λύση για όσους αναζητούν τους χώρους και την πρακτικότητα ενός supermini στην τιμή ενός citycar. Από τη στιγμή, ωστόσο, που τα 11.470 ευρώ το θέτουν αντιμέτωπο με ικανότερους, σε όλα σχεδόν τα επίπεδα ανταγωνιστές, η πληρότητα του εξοπλισμού δεν είναι από μόνη της αρκετή για να δικαιολογήσει μια τέτοιους είδους επιλογή.
Το νέο Ford Ka+ με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,96 / 1,695/ 1,524
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,489
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.196
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 85/6.300
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 112/4.000
Βάρος (κιλά): Aπό 1.009
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,0
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 110
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 13.9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 166
Τιμή (ευρώ): 10.970
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας