Ιδιωτικοποιήσεις: Η κυβέρνηση σε πόλεμο με τον… εαυτό της
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε πόλεμο με τον εαυτό της με αποτέλεσμα να απειλείται με εκτροχιασμό το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, που είναι ζωτικής σημασίας για τη διάσωση της χώρας.
Ενώ ο πρωθυπουργός δείχνει αποφασισμένος να προχωρήσει στις απαραίτητες ιδιωτικοποιήσεις, , δε… συμφωνούν με αυτό όλοι οι υπουργοί.
Πώς λοιπόν ο πρωθυπουργός να προχωρήσει τις ιδιωτικοποιήσεις, όταν οι υπουργοί του σε βασικά υπουργεία που πρέπει να προωθήσουν τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως ο Σκουρλέτης, Σπίρτζης, Δρίτσας παίζουν το δικό τους… βιολί;
Ακόμη και σήμερα, έχοντας καταντήσει γραφικός ο υπουργός Nαυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, σημείωσε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις “δεν συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ”, “δεν είναι στο ιδεολογικό, πολιτικό, στρατηγικό και αναπτυξιακό οπλοστάσιο του ΣΥΡΙΖΑ”. Ο Σκουρλέτης στέλνει μήνυμα στο Μαξίμου να μην αφαιρεθούν κερδοφόρα κομμάτια του Δημοσίου, χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως παρωχημένο το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του 17% των μετοχών της ΔΕΗ και του συνόλου (65%) της συμμετοχής του Δημοσίου στη ΔΕΠΑ.
Οι αριστεροί υπουργοί και το κόμμα που κυβερνά την Ελλάδα έχουν αλλεργία στις ιδιωτικοποιήσεις, τις επενδύσεις και λίγο πολύ τις θεωρούν ως… λέπρα.
Η… αλλεργία του ΣΥΡΙΖΑ στις ιδιωτικοποιήσεις είχε εκδηλωθεί και πριν από μερικούς μήνες δημιουργώντας μια εικόνα ενδοκυβερνητικού αλαλούμ.
Κορυφαίο παράδειγμα οι ενέργειες του υπουργείου Πολιτισμού το οποίο προσπάθησε να βάλει «βόμβα» στην τεράστια επένδυση στο Ελληνικό ζητώντας την ανακήρυξη ως αρχαιολογικού χώρου ενός μεγάλου τμήμα του παλαιού αεροδρομίου, παράλληλα με την επίθεση του υπουργού Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη στον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, την οποία συνόδευσε με τη δημόσια δήλωσή του ότι αντιτίθεται στο κυβερνητικό σχέδιο πώλησης του 17% της ΔΕΗ.
Αλλά και ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε τα πάντα για να σταματήσεις τις επενδύσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό, την κατασκευή του οποίου μπλόκαρε επιστρατεύοντας τους κορμοράνους.
Την ημέρα που ο Χρήστος Σπίρτζης ανέλαβε την ευθύνη του μεγαλύτερου μέρους του φιλόδοξου προγράμματος ιδιωτικοποίησης της Ελλάδας, ορκίστηκε να διασφαλίσει την αποτυχία του.
Ο αριστερός υπουργός Υποδομών έχει αντισταθεί στην πώληση κάθε δρόμου, αεροπλάνου και τρένου, παρότι ο ίδιος και η κυβέρνησή του έχουν υποσχεθεί ευρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Άλλωστε πολλοί υπουργοί έχουν ρίζες στη μαρξιστική αριστερά που αντιτίθεται κατά της παγκοσμιοποίησης κάνει την ιδιωτικοποίηση να μοιάζει με ένα πικρό χάπι.
Οι περισσότεροι στην κυβέρνηση είναι εναντίον των επενδύσεων και θα κάνουν τα πάντα για να μην γίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Την εξήγηση αυτή τροφοδότησε το γεγονός ότι το προσχέδιο του προϋπολογισμού, προϋπολογίζει για του χρόνου έσοδα μόλις 437 εκατ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις, αντί των 2,2 δισ. ευρώ που αναφέρει το συμπληρωματικό Μνημόνιο του περασμένου Ιουνίου.
Σε πρώτη ανάγνωση δημιουργήθηκαν ερωτήματα για το αν πρόκειται για “παράλειψη” ή, ακόμη χειρότερα, αν υπάρχει “σχεδιασμός” από την κυβέρνηση να μην ανοίξει τώρα αυτό το καυτό θέμα και να το υποβαθμίσει τότε ενόψει και του Συνεδρίου.
“Γράψε λάθος” λέγεται πως ήταν πάνω – κάτω η απάντηση που έδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών όταν τους επεσήμανε ότι τα ποσά τόσο για φέτος όσο και για του χρόνου δεν είναι τα σωστά, και παρέπεμψαν στον “δαίμονα του Τυπογραφείου”. Ως αποτέλεσμα, το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε τα σωστά νούμερα (σ.σ.: 2 δισ. ευρώ για φέτος και 2,2 δισ. ευρώ για του χρόνου), οι υπηρεσίες του υπουργείου φαίνεται να αναγνώρισαν το «σφάλμα» και δεσμεύτηκαν να το διορθώσουν.
Ο στόχος που τίθεται από το Μνημόνιο για την περίοδο 2015-2018 είναι εισπράξεις 6,2 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις. Δεδομένου ότι έως το τέλος του 2016, καλώς εχόντων των πραγμάτων, τα έσοδα δεν θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ, τότε, εφόσον παρέμενε η προσδοκία για 437 εκατ. ευρώ το 2017, θα έπρεπε να επιτευχθούν έσοδα 4 δισ. ευρώ, όλα μέσα στο 2018. Προφανώς κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο. Είτε λοιπόν σε μια τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να αναθεωρηθεί ο στόχος των 6,2 δισ. ευρώ, και μαζί του τα προς πώληση assets, είτε να παραταθεί, άγνωστο για πόσα ακόμη χρόνια, το πρόγραμμα.
Στόχος έσοδα 2 δις. για το 2016
Τα περίπου 2 δισ. ευρώ των φετινών εσόδων είχαν προϋπολογιστεί με βάση τα έσοδα από τα περιφερειακά αεροδρόμια (1,23 δισ. ευρώ), την πώληση του ΟΛΠ (280,5 εκατ. ευρώ), τον Αστέρα Βουλιαγμένης (το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 95 από τα 400 εκατ. ευρώ), την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (45 εκατ. ευρώ), μαζί και με την καταβολή της πρώτης δόσης για το Ελληνικό (300 εκατ. ευρώ), που δύσκολα ωστόσο θα εισπραχθεί εντός του 2016 εξαιτίας των αργών ρυθμών του κρατικού μηχανισμού. Το αυτό ισχύει και για το τίμημα της 20ετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας