“Αλαλούμ” με τα τέλη κυκλοφορίας!

“Αλαλούμ” με τα τέλη κυκλοφορίας!
Το ΥΠΟΙΚ διαψεύδει τα περί αλλαγών στα τέλη. Ωστόσο, προσβλέπει σε έσοδα μεγαλύτερα του στόχου.

Οι πληροφορίες θέλουν τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας δεδομένες. Κυβερνητικές πηγές όμως δηλώνουν πως πρόκειται απλά και μόνο για σενάρια. Κύκλοι προσκείμενοι στον Τρύφωνα Αλεξιάδη τονίζουν πως το μόνο, που εξετάζεται, είναι να υπάρξουν ελαφρύνσεις σε παλαιά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα, προκειμένου να μην αναγκάζονται οι ιδιοκτήτες τους να καταθέτουν τις πιvακίδες τους.

Αυτό- εφόσον προχωρήσει- θα είναι ένα μέτρο, που στοχεύει στον περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες από ιδιοκτήτες οχημάτων, που δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, διευκρινίζουν πηγές από το ΥΠΟΙΚ.

Πάντως, πληροφορίες που έβλεπαν νωρίτερα τη Δευτέρα το φως της δημοσιότητας ανέφεραν ότι η επεξεργασία των προτάσεων ειδικής επιτροπής για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2017, βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Οι ίδιες πληροφορίες επισημαίνουν πως το υπουργείο προσβλέπει στις αλλαγές για μεγαλύτερη εισπραξιμότητα εσόδων. Στο ΥΠΟΙΚ επιδιώκουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος το στόχο του προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα σενάρια που εξετάζονται, είναι τα εξής:

– Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού. Πρόκειται για την κατηγορία ΙΧ που έχει χτυπηθεί από την υπερβολική αύξηση των τελών κυκλοφορίας και των φόρων τα χρόνια της κρίσης και πλέον οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων έχουν καταθέσει πινακίδες.

– Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί το πρώτο σενάριο οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά). Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών

– Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.

Στο τραπέζι βρίσκεται και σενάριο για επιβολή προσαύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα πρότυπα άλλων χωρών που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο (π.χ. Γερμανία). Η προσαύξηση αυτή εξετάζεται στο πλαίσιο περιβαλλοντικών και εισπρακτικών λόγων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play