Τέλη κυκλοφορίας: Τί αλλάζει για να ισορροπήσουν τα έσοδα και να μην μπει “κόφτης”
Από τα τέλη κυκλοφορίας θα προσπαθήσει η κυβέρνηση να περιορίσει τη μεγάλη απόκλιση από τον στόχο των δημοσίων εσόδων και να αποφύγει τον «κόφτη».
Σύμφωνα με τα νέα… φορομπηχτικά σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.
Σοκ όμως θα πάθουν όσοι διαθέτουν ένα παλαιότερο όχημα, αφού όλα δείχνουν ότι έχει προκριθεί το σενάριο «ο ρυπαίνων, πληρώνει». Στον παρονομαστή «ρυπαίνων» βάλτε ως αριθμητή το παλιό αυτοκίνητο.
Ετσι το σύστημα επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1Νοεμβρίου του 2010 -που ισχύει σήμερα- με το σενάριο να δείχνει την ημερομηνία 1η Ιανουαρίου 2007. Αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα πληρώνουν τέλη, σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά. Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα φτάσει ακόμα και το 100%…
Το σχόλιο σας