Πολιτική

Καραμανλής: Καμία αύξηση στα διόδια

Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε για άλλη μια φορά πως «αυξήσεις διοδίων δεν μπορεί να γίνουν ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον. Το έχω πει και το εννοώ».

Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε για άλλη μια φορά πως «αυξήσεις διοδίων δεν μπορεί να γίνουν ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον. Το έχω πει και το εννοώ».

«Έχουμε ξεκαθαρίσει πως όχι. Αυξήσεις διοδίων δεν μπορεί να γίνουν ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον. Το έχω πει και το εννοώ. Και νομίζω αυτό το αντιλαμβάνονται και οι παραχωρησιούχοι. Γι’ αυτό είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσουμε μαζί τους, με γνώμονα πάντα το καλύτερο δυνατό για το κοινωνικό σύνολο. Εξάλλου, έχει έρθει η ώρα να πάμε σε χιλιομετρική χρέωση διοδίων, σε όλο το δίκτυο. Αυτό είναι το δίκαιο και συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη – ενώ ήδη, στη χώρα μας, η Ολυμπία Οδός το εφαρμόζει στην Πελοπόννησο», ξεκαθάρισε ο υπουργός σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Real News και στον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Σιαδήμα.

Ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε πως θα επαναφέρει την προστασία της πρώτης κατοικίας, αν ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίσει τις εκλογές. Τι λέτε; Η κυβέρνηση προστατεύει την πρώτη κατοικία;

Τι υποκρισία από τον ΣΥΡΙΖΑ! Υποκρισία και λαϊκισμός! Η κυβέρνηση Τσίπρα ήταν που νομοθέτησε την κατάργηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας και πρακτικά έδωσε τα σπίτια στα funds και τους servicers που τώρα κατηγορεί. Είναι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας που πριν από λίγες ημέρες κυνικά δήλωσε ότι οι 25.000 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί που έκανε η κυβέρνησή του «δεν ήταν πολλοί»… Τώρα, δήθεν, θυμήθηκε να κάνει τα αντίθετα; Αυτοί που φώναζαν «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», άνοιξαν την πόρτα στα funds. Τώρα, ποιον νομίζουν ότι θα πείσουν; Κύριε Σιαδήμα, η δική μας κυβέρνηση προσπαθεί να προστατεύσει την πρώτη κατοικία με αποτελεσματικό και ρεαλιστικό τρόπο. Και χωρίς, φυσικά, να προστατεύει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, ούτε τους έχοντες. Εμείς θέλουμε κοινωνική δικαιοσύνη. Οχι στα λόγια, στην πράξη. Και, με αυτή τη λογική, προσπαθούμε με ρεαλισμό και ευαισθησία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Βλέπετε πως οι ρυθμίσεις που έγιναν αποδίδουν, για αυτό και εντάσσονται όλο και περισσότεροι δανειολήπτες. Και με νέες ρυθμίσεις θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχασαν μία ή δύο δόσεις και σε όσους βρέθηκαν ξαφνικά πίσω λόγω ενεργειακής κρίσης να ρυθμίσουν και αυτοί τις οφειλές τους.

Οι πρόσφατοι καταστροφικοί σεισμοί στην Τουρκία μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα στις σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Αγκυρας ή η απόφαση της γειτονικής χώρας να χαμηλώσει τους τόνους μπορεί να είναι πρόσκαιρη;

Αυτή η τραγωδία ανέδειξε για άλλη μία φορά ότι οι Ελληνες έχουμε ανθρωπιά. Εδειξε, επίσης, ότι οι χώρες μας μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά και είναι κρίμα που κάποιοι απέναντι δεν το καταλαβαίνουν αυτό. Δυστυχώς, διαχρονικά, οι πολιτικές ηγεσίες και το «βαθύ κράτος» στην Τουρκία έχουν μα συγκεκριμένη, επιθετική στρατηγική, ποδοπατώντας το Διεθνές Δίκαιο και αγνοώντας την επιθυμία και των δύο λαών να ζήσουν ειρηνικά. Πιστεύω ότι για ένα διάστημα η τουρκική προκλητικότητα δεν μπορεί παρά να καταλαγιάσει. Για πόσο θα κρατήσει αυτό; Μακάρι να παγιωνόταν, χωρίς να χρειάζεται μια καταστροφή για να συμβεί. Ομως, δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον. Μπορώ μόνο να πω με σιγουριά ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει πάντα να τείνει χείρα φιλίας, αλλά ποτέ δεν θα υποχωρήσει από τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Ποιοι είναι οι επόμενοι σταθμοί του μετρό στην Αττική; Σχεδιάζετε νέες επεκτάσεις;

Το μετρό επεκτείνεται, γιατί σε βάθος χρόνου είναι η μόνη σοβαρή και βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου. Για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια, ξεκίνησε να κατασκευάζεται μια νέα Γραμμή – και μάλιστα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Οι Αθηναίοι βλέπουν ήδη τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του μετρό, που επιτέλους προχωρά. Προκηρύξαμε, επίσης, τον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ιλιον. Σε δύο χρόνια εκτιμώ ότι θα δημοπρατήσουμε και τη σύνδεση του Θησείου με το Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι. Και βέβαια, θα συνεχίσουμε την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, προς τη δυτική Αττική και προς Λαύριο και Ραφήνα.

Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει στα τέλη του 2023;

Αυτός είναι ο στόχος μας. Και για αυτό, κύριε Σιαδήμα, τρέχουμε καθημερινά για να κερδίσουμε πίσω τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές. Ηδη, το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουν, οι σταθμοί ολοκληρώνονται και οι χώροι αποδίδονται ξανά στην πόλη έπειτα από τόσα χρόνια. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια πυκνώνουν. Στον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου προχωράμε γοργά. Το έργο μπαίνει στην τελική του ευθεία.

Οι Αθηναίοι καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με το κυκλοφοριακό σε κεντρικούς οδικούς άξονες. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό;

Το σχέδιό μας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού περιλαμβάνει: επέκταση δικτύου μετρό, κρίσιμα οδικά έργα, ενίσχυση αστικών συγκοινωνιών. Τώρα, πριν να είναι αργά. Οπως σας είπα και νωρίτερα, η πιο ρεαλιστική μακροπρόθεσμη λύση είναι η επέκταση του δικτύου μετρό, την οποία υλοποιούμε. Παράλληλα, έχουμε ήδη αυξήσει πάνω από 50% τα λεωφορεία στον δρόμο και στους επόμενους μήνες ξεκινούν να έρχονται 650 νέα πράσινα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, όμως, προχωράμε και τα οδικά έργα Αττικής. Εργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που πρέπει να κάνουμε πριν η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο γίνει αφόρητη. Οπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως. Την επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο