Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια σταθερή Κυβέρνηση εξέφρασε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Καθημερινή» και τους δημοσιογράφους κ. κ. Γιώργο Λιάλιο και Δέσποινα Κόντη.
Η αυτοδυναμία, πρόσθεσε ο Υπουργός, είναι απολύτως εφικτή και για αυτόν τον λόγο, πρέπει να αποφεύγονται οι περιττές και ακραίες πολιτικές οξύτητες: «Η χώρα έχει ανάγκη από μια σταθερή κυβέρνηση. Γι’ αυτό και με ενοχλεί η ακραία πολιτική αντιπαράθεση που υπάρχει την περίοδο αυτή στον πολιτικό διάλογο. Είναι επικίνδυνο για τον κοινοβουλευτισμό και τη δημοκρατία, δίνει τροφή σε ακραία, δήθεν αντισυστημικά σχήματα και διευκολύνει την είσοδό τους στη Βουλή. Επίσης απωθεί τους νέους ανθρώπους, τους αποτρέπει από τη συμμετοχή στη δημόσια σφαίρα και στον δημόσιο διάλογο».
Ο κ. Κώστας Καραμανλής προανήγγειλε, επίσης, ότι έναν νέο κλάδο του μετρό που θα συνδέσει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Στ. Νιάρχος, με τέσσερις ενδιάμεσους σταθμούς σε Πετράλωνα και Καλλιθέα, θα είναι έτοιμη να δημοπρατήσει σε μία διετία η «Αττικό Μετρό». Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως «εκτός από την επέκταση προς Ίλιον που έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχουμε πλέον αποφασίσει να δρομολογήσουμε τη σύνδεση του δικτύου με το Κέντρο Πολιτισμού στην Καλλιθέα. Μια συμβατική υποχρέωση που είχε αναλάβει το Δημόσιο το 2008 έναντι του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος και δεν την είχε τιμήσει. Εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να δημοπρατήσουμε το έργο σε δύο χρόνια».
Επίσης, ο κ. Κώστας Καραμανλής αποκαλύπτει ότι ο λογαριασμός για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα υπερβεί το 1,5 δισ. ευρώ. Αναφορικά με το συγκεκριμένο έργο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκαλύπτει ότι πληρώνουμε μισό δισεκατομμύριο παραπάνω για αυτό και ότι το έργο πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
Ιδιαίτερα, ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρει σχετικά ότι ο στόχος της ολοκλήρωσης του έργου εντός του 2023 είναι «ρεαλιστικός» και ότι «ο αρχικός προϋπολογισμός της βασικής γραμμής του μετρό (σ.σ.: της Θεσσαλονίκης) το 2004 ήταν 1,052 δισ. ευρώ. Η σύμβαση υπεγράφη το 2006 με καταληκτική ημερομηνία το 2012 –έχουμε 2023 πλέον– και με συμβατικό τίμημα 945 εκατ. ευρώ. Μέχρι τώρα, με διαιτησίες και θετικές ζημιές, έχουμε καταβάλει περίπου 1,23 δισ. ευρώ. Απομένει να πληρώσουμε περί τα 100-120 εκατ. ευρώ από το συμβατικό τίμημα, ενώ εκκρεμούν κάποιες οικονομικές διαφορές σε διαιτησία. Εκτιμώ ότι το βασικό έργο θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Τι σημαίνει όλο αυτό; Δυστυχώς, εξαιτίας των πολιτικών αντιπαραθέσεων, των προσφυγών στο ΣτΕ και της απίστευτης πολιτικοποίησης του ζητήματος, το έργο στοίχισε πολύ περισσότερο».
Σχετικά με τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα, ο Υπουργός διευκρινίζει ότι αυτές οφείλονται κυρίως σε μειοψηφικές αντιδράσεις, λέγοντας πως «είμαστε λίγο πίσω γιατί υπήρξαν ορισμένα ζητήματα. Να σας θυμίσω μόνο τι έγινε στον σταθμό Εξαρχείων με τις αντιδράσεις μιας μειοψηφίας».
Ο κ. Κώστας Καραμανλής τοποθετείται, ακόμη, για ζητήματα που αφορούν μεγάλα έργα, ιδιαίτερα την Αττική Οδό και ζητήματα του κατασκευαστικού κλάδου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επέμεινε ιδιαίτερα στην διαδικασία αποζημίωσης των οδηγών που εγκλωβίστηκαν στον αυτοκινητόδρομο πέρυσι: «Έγινε κάτι πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή να αποζημιωθούν όσοι εγκλωβίστηκαν, κάτι το οποίο δέχθηκε ο παραχωρησιούχος, αναλαμβάνοντας μέρος της ευθύνης. Όσον αφορά την ερώτησή σας, υποβλήθηκαν συνολικά 11.808 αιτήματα, από τα οποία η εταιρεία σε συνεργασία με ανεξάρτητο ελεγκτή ενέκρινε τα 3.990 –να θυμίσω ότι οι πρώτοι υπολογισμοί ήταν για 2.500 Ι.Χ.– και απέρριψε τα 7.818. Μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί 3.529 πολίτες, ενώ οι υπόλοιποι δεν έχουν πληρωθεί επειδή δεν έχουν στείλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά ή είχαν ελλείψεις στον φάκελό τους».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στον ρόλο της Lamda Development και τόνισε πως δεν είναι αδόκιμο να αναλαμβάνει μια ιδιωτική εταιρεία τον σχεδιασμό για λογαριασμό του κράτος, αρκεί να γίνονται σεβαστοί οι κανόνες και να υπάρχει αυστηρή εποπτεία. Πιο ειδικά, ο κ. Καραμανλής είπε ότι «ήρθαμε σε συνεννόηση με τη Lamda Development για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο ζήτημα που έχουμε με τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, γιατί δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα. Πρέπει να ωριμάσουν οι μελέτες, να δούμε ποια θα είναι η λύση και ποια η χάραξη, ώστε να μιλήσουμε για προϋπολογισμό και χρηματοδότηση». Ανέφερε, δε, ότι «υπάρχουν κανόνες και πολύ αυστηρή επίβλεψη και εποπτεία από το υπουργείο. Κατά τα λοιπά δεν έχουμε αγκυλώσεις για τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται πολύ σε όλη την Ευρώπη».
Σε ό, τι αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι «υπάρχει μια ανησυχία πού θα βρεθούν και εξειδικευμένοι επιστήμονες και εργατικά χέρια. Αν για κάτι νιώθω υπερήφανος, ελπίζω χωρίς να φανώ υπερόπτης, είναι ότι μετατρέψαμε το brain drain σε brain gain. Πολλοί Έλληνες μηχανικοί που μετανάστευσαν τη δεκαετία της κρίσης επιστρέφουν».
Σε σχέση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Κώστας Καραμανλής ενημέρωσε ότι η κατάσταση στους σιδηροδρόμους σήμερα είναι σαφώς καλύτερη συγκριτικά με ό, τι ίσχυε πριν από ένα χρόνο και πως «μετά από μία δεκαετία αποεπένδυσης έχουμε αυξήσει τους πόρους για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, έχουμε καταφέρει να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βάζοντας όρους και προϋποθέσεις έτσι ώστε η εταιρεία να πληρώνεται όταν εκτελεί τα δρομολόγια. Επίσης υποχρεώσαμε την εταιρεία να προβεί σε μια σειρά επενδύσεων, που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική συμφωνία».
Τέλος, ο κ. Κώστας Καραμανλής τοποθετήθηκε στα επιδόματα που διανέμονται στους πολίτες και αποσαφήνισε ότι η κυβέρνηση δεν στηρίζει τις πολιτικές της σε επιδόματα. «Δεν δανειζόμαστε για να δώσουμε επιδόματα», είπε εμφατικά ο Υπουργός και συμπλήρωσε: «Η κυβέρνηση στηρίζει τα κοινωνικά στρώματα που έχουν ανάγκη, χωρίς να διαταράξει τις δημοσιονομικές ισορροπίες. Και αυτό είναι μια ειδοποιός διαφορά με το παρελθόν. (…) Οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης και τα δημόσια οικονομικά μάς επιτρέπουν με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, όπως έκαναν όλα τα κράτη της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, να στηρίξουμε πολίτες και επιχειρήσεις».