Social Media είναι η Αγγλική ορολογία για τα κοινωνικά δίκτυα.
Ο όρος Social Media αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και ιδέες μέσα σε εικονικές κοινότητες και δίκτυα.Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων όλων των ηλικιών.
Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων είναι ότι απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών, καθώς γίνεται εφικτή η επικοινωνία από σημείο προς σημείο, αλλά και από σημείο προς πολυσημείο, δηλαδή παρατηρείται μεγάλη εμβέλεια και μαζικότητα. Ακόμη, υπάρχει πρόσβαση σε αυτά από πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών, παραδειγματικά από κινητά (smart phones), tablets, ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Τα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Υποστηρίζουν ποικιλία των μορφών περιεχομένου, όπως κείμενο, βίντεο , φωτογραφίες , ήχο , κ.τ.λ. Πολλά από αυτά κάνουν χρήση περισσοτέρων του ενός από αυτές τις επιλογές ως προς το περιεχόμενο.
Επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις που περνούν μία ή περισσότερες πλατφόρμες μέσω διαμοιρασμού, email και τροφοδοσίες.
Χαρακτηρίζονται από διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής του χρήστη οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν , να σχολιάσουν ή να παρακολουθούν σε δίκτυα Social Media.
Απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών.
Προσφέρουν ενός- προς-ένα, ενός-προς-πολλούς και πολλών προς-πολλούς επικοινωνία.
Επιτρέπουν την επικοινωνία αυτή να πραγματοποιείται είτε σε πραγματικό χρόνο ή ασύγχρονη με την πάροδο του χρόνου.
Είναι ανεξάρτητα της συσκευής: Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη διείσδυση σε Social Media έναν υπολογιστή, ή κινητές συσκευές (tablets και smartphones ιδιαίτερα).
Επεκτείνει εμπλοκή με τρεις τρόπους: με τη δημιουργία σε πραγματικό χρόνο online εκδηλώσεις, με την επέκταση σε απευθείας σύνδεση αλληλεπιδράσεις offline εκδηλώσεις, και τελευταία με την υποστήριξη ζωντανών εκδηλώσεων.
Αυτό που κάνει τα online κοινωνικά δίκτυα να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες διαδικτυακές υπηρεσίες είναι:
Τα εξελιγμένα εργαλεία που επιτρέπουν στους χρήστες να διαμοιράζονται ψηφιακά αρχεία (π.χ. κείμενο, εικόνες και άλλα).
Τα εξελιγμένα εργαλεία για την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση των χρηστών (Cachia, Compañó & Costa, 2007).
Marketing και Social Media
Το social media marketing έχει γίνει πλέον απαραίτητο συστατικό του online marketing κάθε επιχείρησης και ελεύθερου επαγγελματία. Τα online κοινωνικά δίκτυα ενδιαφέρουν το κλάδο του μάρκετινγκ για τέσσερις σημαντικούς λόγους:
Είναι εξαιρετικά δημοφιλή (600 εκατομμύρια μέλη μόνο το Facebook σύμφωνα με τον Carlson (2011)) στα οποία μάλιστα ξοδεύουν αρκετό προσωπικό χρόνο (Comscore Inc., 2011).
Έδωσαν ένα νέο εργαλείο επικοινωνίας για τους καταναλωτές και ένα νέο εργαλείο διαφήμισης για τις επιχειρήσεις (Hennig-Thurau, Malthouse, Friege, Gensler, Lobschat & Rangaswamy, 2010).
Για τον τεράστιο αριθμό προσωπικών πληροφοριών που εθελούσια δημοσιεύουμε σε αυτά τα δίκτυα (Mansfield-Devine, 2008). Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που χρησιμοποιεί η Grabner-Krauter (2009) τονίζοντας ότι σε τυπικό προφίλ χρήστη των online κοινωνικών δικτύων υπάρχουν πληροφορίες όπως η διεύθυνση κατοικίας, το όνομα του κατοικίδιού του, σε ποιο δημοτικό σχολείο ήταν και άλλες προσωπικές πληροφορίες οι οποίες πολύ συχνά χρησιμοποιούνται από τις τράπεζες ή άλλες online υπηρεσίες σαν δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση απώλειας του κωδικού εισόδου.
Τέλος μέχρι πρόσφατα οι εταιρείες ήταν σε θέση να ελέγχουν τις διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με αυτές μέσα από ανακοινώσεις Τύπου και οργανωμένο τμήμα δημόσιων σχέσεων. Σήμερα, ωστόσο, οι επιχειρήσεις έχουν όλο και περισσότερο υποβιβαστεί στο περιθώριο ως απλοί παρατηρητές, αφού ούτε τις γνώσεις ούτε την ευκαιρία – ή, μερικές φορές, ακόμα και το δικαίωμα – να τροποποιήσουν τα δημόσια σχόλια που υποβάλλονται από τους πελάτες τους (Kaplan & Haenlein, 2010).
Social Media με μια ματιά
Ίσως το κορυφαίο Social Media είναι το Facebook.
Αποτελούν την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Τα Social Media βοηθάνε στην εξάπλωση των ειδήσεων.
Πολλές εταιρίες διαφημίζουν τα προϊόντα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Social Media σχετικές ειδήσεις:
Ηχογραφούσε Ναπολιτάνες κοπελίτσες - Απάντηση Καμπουράκη μετά τον σάλο για Μαραντόνα
Καμπουράκης - Μαραντόνα: Επανέρχεται στο θέμα ο δημοσιογράφος, μετά τον σάλο που προκλήθηκε, και υπερασπίζει την άποψή του για «γελοία προσωπικότητα του Μαραντόνα».
Ολυμπιακός: Οι «ερυθρόλευκοι» έχουν αποδείξει αρκετές φορές πως τα δυνατά τους χαρτιά δεν τα αφήνουν να φύγουν. Αυτό αναμένεται να κάνουν και τώρα με ανανεώσεις συμβολαίων.
Το μήνυμα του Πλακιωτάκη μέσα από το νοσοκομείο που νοσηλεύεται με κορωνοϊό
Πλακιωτάκης κορωνοϊός: «Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό κάνουν το καλύτερο για όλους και τους αξίζει ένα τεράστιο ευχαριστώ» αναφέρει μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας.
Χαμός στο twitter για τον Αντιδήμαρχο Αθηναίων, την Aston Martin και το Μπάντεν Μπάντεν
«Φωτιά» πήραν τα social media με την ανάρτηση του Νικόλαου Μακρόπουλου που ανέφερε ότι δεν μπορεί να ταξιδέψει στη Γερμανία λόγω πανδημίας και να οδηγήσει το αγαπημένο του αυτοκίνητο.
Σάλος με υπαλλήλους γραφείου τελετών που έβγαλαν σέλφι δίπλα στη σορό του Μαραντόνα
Ντιέγκο Μαραντόνα: Έντονες αντιδράσεις όπως είναι λογικό έχει φέρει το γεγονός πως τρεις υπάλληλοι κατά την προετοιμασία της κηδείας του Μαραντόνα, έβγαλαν σέλφι δίπλα στην σορό του.