Η Ελλάδα πρoσδοκά περαιτέρω ενίσχυση παρουσίας ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο
Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου είναι μία μεταβατική περίοδος στις ΗΠΑ και η Ελλάδα παρακολουθεί πάρα πολύ στενά και από κοντά τις εξελίξεις.
Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ’ ευθείας με τηλετυπικό τρόπο. Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία. Τα NAVAREA III navigational warnings φαίνονται εδώ.
Για την υλοποίηση της Διεθνούς Υπηρεσίας NAVTEX στην Ελλάδα μετά από έγκριση του I.M.O. έχουν ιδρυθεί τρείς (3) σταθμοί, που ο καθένας εξυπηρετεί μία συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Οι εκπομπές γίνονται με τηλετυπικό τρόπο (τύπος εκπομπής F1B) στη συχνότητα 518 kHz στην Αγγλική γλώσσα.
Κατόπιν αιτήματος της ΥΥ ΠΝ και έγκρισης από τον I.M.O. ιδρύθηκε και τέθηκε σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου 2012 η Εθνική Υπηρεσία NAVTEX στη συχνότητα 490 kHz στην Ελληνική γλώσσα. Οι εκπομπές NAVTEX είναι προγραμματισμένες να γίνονται κάθε τέσσερις (4) ώρες, έχουν μέγιστο χρόνο διάρκειας δέκα (10) λεπτά και είναι σύμφωνες με το πρόγραμμα εκπομπών που έχει εκδώσει ο I.M.O. Ζωτικής σημασίας και επείγοντα μηνύματα (π.χ. πληροφορίες για έρευνα και διάσωση, έκτακτες αναγγελίες θύελλας κλπ) εκπέμπονται εκτάκτως.
Ο δέκτης NAVTEX πρέπει να τίθεται σε λειτουργία τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες πριν την αναχώρηση του πλοίου ή να παραμένει σε συνεχή λειτουργία. Προγραμματίζεται να λαμβάνει αυτόματα από επιλεγμένους σταθμούς συγκεκριμένες κατηγορίες μηνυμάτων. Ένας υπολογιστής ελέγχει τα μηνύματα που λαμβάνονται, έτσι ώστε να μην επανεκτυπωθούν ολόκληρα στις επόμενες εκπομπές αλλά μόνο το πρόθεμά τους.
Έκτακτα μεταδιδόμενα μηνύματα που κρίνεται ότι πρέπει να ληφθούν απαραιτήτως από τα πλοία, λαμβάνουν αύξοντα αριθμό 00 έτσι δεν απορρίπτονται από το δέκτη, αλλά πάντοτε εκτυπώνονται ανεξάρτητα από τον προγραμματισμό του.
Ο δεύτερος χαρακτήρας Β2 (γράμμα) του προθέματος των μηνυμάτων, δηλώνει την κατηγορία του μηνύματος και χρησιμοποιούνται τα εξής γράμματα (χαρακτήρες):
Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου είναι μία μεταβατική περίοδος στις ΗΠΑ και η Ελλάδα παρακολουθεί πάρα πολύ στενά και από κοντά τις εξελίξεις.
Τουρκικό ΥΠΕΞ: Η ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ για την παράνομη NAVTEX του Oruc Reis «δεν έχει καμία ισχύ και αξία»,σύμφωνα με την Άγκυρα.
Φραγκογιάννης κορωνοϊός: Μετά τον Νίκο Δένδια και ο υφυπουργός Εξωτερικών μπαίνει σε προληπτική καραντίνα.
Δένδιας κορωνοϊός: Ήρθε σε επαφή με κρούσμα κορωνοϊού.
Υπουργείο Εξωτερικών Τουρκία: Η Ελλάδα καταδικάζει εκ νέου την προκλητική συμπεριφορά της γείτονος.
Ανατολική Μέσογειος: Η ελληνική NAVTEX τονίζει ότι αυτή της Τουρκίας είναι παράνομη και αφορά σε «μη εγκεκριμένη δραστηριότητα».
Orus Reis NAVTEX: Συνεχίζει τις προκλήσεις η Άγκυρα.
Κομισιόν Navtex: Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Πίτερ Στάνο, η πορεία της Τουρκίας δεν συμβάλλει σε μόνιμες λύσεις και δημιουργεί περισσότερες εντάσεις και δυσπιστία.
Τουρκία NAVTEX: Συνεχίζει να δυναμιτίζει το κλίμα στην Ανατολική Μεσόγειο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.